Technologijos keičia jaunimo įpročius
Įvairenybės
Šeštadienis, 07 kovas 2009 12:55
Audito ir verslo konsultacijų kompanijos „Deloitte” atlikto tyrimo duomenimis, trims ketvirtadaliams jaunimo nuo 14 iki 25 metų amžiaus kompiuteris tapo populiaresne laisvalaikio leidimo priemone už ilgą laiką šioje srityje pirmavusią televiziją.
Analizuojant šios vartotojų grupės ypatumus skirtingose šalyse pastebėta, kad pastarajai kitų informacijos kanalų įtaka lyginant su televizija ženkliai išaugo.
Tyrimo metu buvo apklausti per 8 800 JAV, Didžiosios Britanijos, Vokietijos, Japonijos ir Brazilijos gyventojų nuo 14 iki 75 metų amžiaus.
Tyrimas atskleidė, kad daugiausiai laiko prie kompiuterio jauni žmonės praleidžia žaisdami kompiuterinius žaidimus, klausydami muzikos ir bendraudami socialiniuose tinklapiuose. 80% apklaustųjų nurodė, kad internetu dažniausiai siunčiasi ir klauso muziką, o 73% teigė, kad reguliariai naudojasi socialiniais tinklapiais ir pokalbių svetainėmis.
59% jaunimo nurodė, kad pramogoms taip pat naudoja ir savo mobiliuosius telefonus, kai, tarp visų apklaustųjų ši dalis tesudaro 33%. Jaunimas taip pat praleidžia trečdaliu mažiau laiko žiūrėdamas televiziją nei bet kuri kita žmonių amžiaus grupė.
Šie rodikliai rodo, kad šiuolaikinį jaunimą pasiekti „skaitmeninio turinio” informacijos kanalais tampa vis lengviau lyginant su tradicinėmis žiniasklaidos priemonėmis. Į pakitusius informacijos vartojimo įpročius turėtų atkreipti dėmesį ir verslininkai bei rinkodaros specialistai, planuodami savo veiksmus.

Televizija vis dar įtakingiausia

Tačiau, kaip parodė tyrimas, analizuojant visas vartotojų grupes ir turint galvoje, kad dabar didžiausią perkamąją galią turi asmenys nuo 43 iki 61 metų amžiaus, televizija kol kas išlieka efektyviausiu įrankiu, lemiančiu pirkimo įpročius. Ją kaip efektyviausią respondentai nurodė visose šalyse.
Reklama internete dalinasi antrąja vieta kartu su reklama laikraščiuose ir žurnaluose. Reklama radijo eteryje buvo nustumta į 5 vietą. Įdomu tai, kad Vokietijoje ir Japonijoje internetinė reklama lenkia reklamą spaudoje, tačiau JAV, Didžiosios Britanijos ir Brazilijos rinkose spauda vis dar išlaiko geresnes pozicijas.
Apžvelgiant reklamos kanalų įtakingumo situaciją skirtingose šalyse, įdomu pastebėti, kad Brazilijoje reklama mobiliuosiuose telefonuose užima 5 vietą tarp visų reklamos kanalų. Paprašyti įvardinti efektyvius reklamos kanalus, mobiliuosius telefonus įvardino beveik penktadalis apklaustųjų. Japonijoje 5-oje vietoje atsidūrė reklama internetiniuose dienoraščiuose (13%).
Įdomi lauko reklamos situacija – nors daugelyje šalių jį praranda populiarumo pozicijas, Vokietijoje ją kaip efektyvią nurodė net 21% respondentų. Didžiojoje Britanijoje 6% apklaustųjų paminėjo kitur dar mažai populiarią reklamą video žaidimuose. Efektyviausiais internetinės reklamos kanalais visose 5 šalyse įvardintos paieškos sistemos bei reklaminiai skydeliai.

Mobilieji telefonai – ne tik bendravimo įrankis

Mobilieji telefonai, kurie anksčiau būdavo laikomi tiesiog bendravimo priemone ir verslo elito įvaizdžio dalimi, pastaruoju metu keičia „paskirtį” ir tampa daugiafunkciniais įrankiais, kuriuos naudoja visi. Net trečdalis apklaustųjų visose šalyse nurodė, kad naudoja savo mobilųjį telefoną ir kaip tam tikrą priemonę pramogauti. Daugiausiai tokių buvo Brazilijoje – beveik 50%, mažiausiai Vokietijoje – 26%.
Fotografavimas ir trumpųjų žinučių rašymas yra dažniausiai naudojamos telefonų funkcijos visose šalyse, išskyrus Japoniją, kur elektroniniai laiškai ženkliai lenkia trumpąsias žinutes – atitinkamai 88% ir 31%. Įdomu ir tai, kad sparčiai daugėja vartotojų, kurie naudoja mobiliuosius telefonus video medžiagai žiūrėti – tokių JAV apklaustų dalis sudaro 20%, o Japonijoje net 33%.

Informacijos formų įvairovės paklausa – naujos nišos IT kompanijoms

Informacijos kanalų bei jos pateikimo formų įvairovės paklausa yra puiki proga IT kompanijos plėsti savo verslą ir užpildyti naujas nišas. Ypač kalbant apie video informaciją. „Deloitte” tyrimas parodė, kad nors televizija kol kas yra laikoma populiariausia priemone video medžiagai žiūrėti, tačiau, kadangi video peržiūra jau yra pakankamai neblogai išvystyta paslauga tiek mobiliuosiuose telefonuose, tiek kituose mobiliuosiuose prietaisuose, pastarieji vis labiau populiarėja ir poreikis tokiu būdu gauti informaciją auga.
Net trys ketvirtadaliai apklaustų brazilų palankiai vertina šią galimybę. Pusė tokių yra JAV ir Japonijoje, o Didžiojoje Britanijoje ir Vokietijoje – atitinkamai 44% ir 31%.
Kaip rašoma pranešime spaudai, remiantis tyrimo statistika, Vokietijoje žmonės vidutiniškai praleidžia 11,3 valandų per savaitę informacijos paieškai naudodami kompiuterį ar mobilųjį telefoną.
Pažymėtina, kad čia kalbama tik apie asmeniniams interesams patenkinti skirtos informacijos paiešką. JAV žmonės tam skiria 12 valandų, Didžiojoje Britanijoje – 13,2, Japonijoje – 16,4. Akivaizdžiausias skirtumas matomas Brazilijoje, kur televizija žiūrima vidutiniškai 9,8 valandų per savaitę, o informacijos paieškai internete skiriama net 19,3 valandų. Šie rodikliai taip pat turėtų sudominti rinkodaros specialistus.

Šaltinis: balsas.lt
 


Susijusios naujienos:

  • Rinkitės jums įdomias paslaugas internetu (2020-04-30)

    Šiandieninis pasaulis yra kupinas pasirinkimų. Žmonės gali pirkti ne tik fizinėse parduotuvėse, o taip pat ir internetinėse, jiems nereikia niekur važiuoti iš namų, nes norimas paslaugas jie gali rasti ir įsigyti vos keliais mygtuko paspaudimais. Rinktis paslaugas internetu yra labai patogus ir laiko sutaupantis sprendimas, tuo labiau jas galima ne tik išsirinkti, bet ir pasiskaityti daugiau, sužinoti naujos ir dar negirdėtos informacijos, palyginti siūlomas paslaugas su konkurentų siūlomomis paslaugomis ir galiausiai išsirinkti labiausiai tinkantį ir patinkantį variantą.

  • Skolų valdymo centras - padės susigrąžinti skolas (2020-04-30)

    Dauguma įmonių teikia mokamas paslaugas ar prekes tai, kad jos pasiektų klientą greičiau nei atvyksta apmokėjimas arba teikia reguliarias paslaugas, už kurias susimokėti reikia kiekvieną mėnesį tuo pačiu metu. Deja ne visada tokios paslaugos einasi taip kaip norėtųsi jas teikiančioms įmonėms ir tokiu būdu dėl atlaidumo ar piktavališkų veiksmų susidaro skolos. Žinoma visos pelno siekiančios įmonės bando maloniai informuoti klientus, kad būtinas tikslus ir nevėluojantis mokėjimas, tačiau visada atsiranda tokių, kurie nepaiso tokių ir panašių prašymų ir elgiasi taip kaip jie išmano. Ką daryti tokiu atveju?

     

  • Kokie būna regos sutrikimai ir kaip juos išgydyti? (2020-04-28)

    Rega – tai vienas iš svarbiausių žmogaus pojūčių, kurio dėka matome mus supančius žmones, aplinką bei visa pasaulį. Ne vienas žmogus yra susimastęs koks gyvenimas būtų netekus regos ir tai dauguma gali išgąsdinti. Norint to išvengti reikalinga nuolatinė akių priežiūra bei profilaktiniai patikrinimai, kurių dėka galima užbėgti blogiems įvykiams už akių. Egzistuoja įvairiausi akių sutrikimai, galintys turėti neigiamos įtakos regėjimui ar bendrai savijautai. Žemiau pateikti dažniausiai aptinkami sutrikimai.

     

  • Ar saugu užsisakyti paslaugas internetu? (2020-03-18)

    Laikui bėgant tobulėja viskas, tačiau sparčiausiai tai matome technologijų srityje. Matome kaip kiekvienais metais senus prietaisus keičia vis naujesni, modernesni ir visapusiškai geresni. Žmonės taikosi prie šių naujovių, todėl keičia savo įprastą gyvenimo būdą nauju. Vienas iš tokių pokyčių, apsipirkinėjimas ar paslaugų užsakymas internetu.

     

  • Buitinės technikos pirkimas internetu: praktiški patarimai (2019-11-04)

    Jeigu norite gyventi kur kas patogiau – siūlome įsigyti kuo daugiau skirtingos technikos, kuri darbus ne tik atlieka automatizuotai, tačiau ir nereikalauja beveik jokios priežiūros. Sugedus įrangai jos remontas taip pat atliekamas labai operatyviai, tad netenka investuoti daug laiko, kol gedimai bus sutvarkyti.


Reklaminis skydelis

Mūsų draugai

It naujienos

Deviceinformed