Priklausomybė nuo kompiuterinių žaidimų – psichikos liga?
Žaidimai
Pirmadienis, 25 Liepa 2011 16:34

Ieškant galimų „Norvegijos skerdiko" Anderso Breiviko, išžudžiusio kone šimtą niekuo dėtų žmonių, poelgio priežasčių, priklausomybės nuo kompiuterinių  žaidimų prielaida daugeliui turbūt pasirodys pernelyg primityvi. Tačiau jos atmesti negalima: kai kurie specilaistai tokią priklausomybę laiko psichikos liga.



Pranešimas apie tai, kad teroristiniais išpuoliais Norvegijoje kaltinamas Andersas Behringas Breivikas kompiuterinį žaidimą „Call of Duty“ rekomendavo kaip įrankį ruošiantis artėjančiam karui su islamu, neabejotinai vėl atnaujins karštus debatus apie galimą žaidimų poveikį pernelyg į juos įjunkusių žmonių psichinei sveikatai.

A. Breivikas savo „manifeste" rašo, kad kitas kompiuterinis žaidimas „World of Warcraft“, kurį jis nuolat žaisdavo, puikiai pasitarnauja kaip maskuojanti istorija, kuria galima pateisinti laiką, kuris yra praleidžiamas planuojant ataką.

„Aš ką tik nusipirkau „Modern Warfare 2“ žaidimą, – rašė kaltinamasis, prisidengęs anglišku savo pseudonimu Andrew Berwick. – Greičiausiai, tai yra geriausias karinis simuliatorius ir vienas iš populiariausių žaidimų šiais metais. Šis žaidimas man yra tarsi treniruoklis. Žaidžiant jį daugiau ar mažiau galima imituoti realias operacijas.“

A. B. Breivikas teigė, kad jis praleido trejus metus rašydamas šiuos manifestus. Pirmaisiais metais jis įnirtingai žaidė „Wolrd of Warcraft“, gyveno „labai asketiškai“ ir nuo visų atsiskyręs. „Aš jaučiu, kad šis periodas buvo reikalingas tam, kad galėčiau atsiskirti nuo „žaidimo“, savo „buvusio lėkšto vartotojiško gyvenimo būdo“ ir pilnai susikoncentruoti ties dabartinėmis problemomis“, – rašė jis.

Šiame kontekste visai kitaip atrodo neseniai paskelbti priklausomybę nuo kompiuterinių žaidimų tyrinėjančio Australijos psichiatro Soumya Basu tyrimo rezultatai. Darvino mieste birželį vykusiame Australijos nacionaliniame psichiatrijos kongrese šis mokslininkas pareiškė, kad priklausomybė nuo kompiuterinių žaidimų ir interneto turėtų būti oficialiai pripažinta šalutiniu psichinės ligos efektu, pranešė „Medblits.com".  Pasak jo,  priklausomybė nuo kompiuterių dažnai maskuoja paauglių psichines ligas.

Soumya Basu trejus metus stebėjo šešių pauglių, nenorinčių lankyti mokyklos ir pernelyg įnikusių į kompiuterinius žaidimus, elgesį. Jis nustatė, kad visi šie berniukai kentėjo nuo visos eilės sutrikimų, tarp jų autizmo spektro ir potrauminio streso sutrikimais, o taip pat nuo depresijos ir socialinės fobijos, sakoma pranešime.

Mokslininko teigimu,  Australijos paauglių priklausomybė nuo kompiuterių dažnai slepia psichikos ligas. Jo manymu, tokią priklausomybę reikėtų oficialiai laikyti šalutiniu psichikos ligų poveikiu. „Deja, priklausomybės nuo kompiuterių diagnozė nėra įtraukta į dabartinę diagnozavimo sistemą ir jos naudoti negalime",  – tvirtina psichiatras.

Tačiau S. Basu atkreipia dėmesį, kad kai kurios šalys, tarp jų Pietų Korėja ir Kinija, priklausomybę nuo kompiuterinių žaidimų ir apskritai kompiuterių jau laiko psichikos liga. Jo teigimu, šiuo pavyzdžiu turėtų pasekti ir Australija.

Šaltinis: 

 


Susijusios naujienos:

  • Viskas, ką privalo žinoti „Pokemon Go“ gerbėjai (2016-08-09)

    Pastaruoju metu nieko nebestebina miesto aikštėse ir parkuose susibūrę žmonės. Retas kuris su nuostaba nužvelgia gatve bėgiojančius paauglius su telefonu rankose — juk tai normalu — visi gaudo pokemonus! „Pokemon Go“ — žaidimas užvaldęs visą pasaulį ir savo populiarumu pralenkęs net tokius socialinius tinklus kaip „Facebook“, „Twitter“ ir „Instagram“.

  • Populiariausi 2016 metų kompiuteriniai žaidimai (2016-07-18)

    Kompiuteriniai žaidimai nuo amžių amžinųjų buvo ir yra vienas populiariausių laisvalaikio praleidimo būdų. Kiekvienais metais kompiuterinių žaidimų mėgėjai renka geriausius ir mėgstamiausius žaidimus, dalinasi mintimis ir įžvalgomis apie jų realizaciją ir tobulintinus dalykus. Šie metai taip pat nėra išskirtiniai.

  • „Minecraft“ keliasi į mokyklų klases (2016-01-21)

    Šią vasarą JAV programinės ir techninės įrangos gamintoja „Microsoft“ pristatys specialų populiariojo žaidimo „Minecraft“ leidimą, skirtą švietimui. „Minecraft: Education Edition“ leis moksleiviams bei studentams tobulinti savo kūrybiškumo, komandinio darbo bei problemų sprendimo įgūdžius 100 mln. žaidėjų pažįstamoje žaidimo aplinkoje.

  • Vilniuje svečiuojasi žaidimų kūrėjai iš Seulo (2015-05-13)

    Šią savaitę į Vilnių atvyko svečiai iš Pietų Korėjos. Žaidimų kūrėjų kompanijos NOLGONG atstovai keliauja po Europą pristatydami naujausią premjerą – interaktyvų žaidimą „Being Faust – Enter Mephisto“, kurio scenarijus paremtas klasikiniu vokiečių literatūros kūriniu „Faustas“.

    Kompanija NOLGONG, kuriai vadovauja Peteris Lee, įkurta 2010 m. Jos tikslas – kurti žaidimus kasdienei mokyklų ir verslo aplinkai. Be komercinių projektų, sukurtų tarptautinių koncernų užsakymu, kompanijos NOLGONG veikla apima ir tokių literatūros kūrinių kaip „1984“, „Romeo ir Džiuljeta“ ar „Ana Karenina“ adaptacijas.

  • Nauja Epic Games studija Sietle dirbs su Unreal Engine 4 (2012-09-10)

    Gears of War kūrėjai, Epic Games, plečia savo veiklos sritį. Nauja, Sietle (JAV) atidaroma studija orientuosis tik į darbą, naudojant žaidimų varikliuką Unreal Engine 4. Taip pat kompanija savo naujai studijai ieško gabių IT specialistų.

    „Sietle įsikūrę daug pasaulinio lygio talentų, dėl to šį vieta yra labai patraukli mums vystyti Epic Games Vakarinio Kranto operacijas.“ sako Epic Games prezidentas Dr. Michael Capps. Pasak jo, senesnis studijos žaidimų varikliukas, Unreal Engine 3, nuo 2006-ųjų iki šiol veikia 9 žaidimų platformose, jo pagrindu sukurta daugiau nei 300 žaidimų. Tuo tarpu žinios apie Unreal Engine 4 pirmą kartą pasirodė šių metų pradžioje, tačiau pirmasis žaidimas, pilnai sukurtas naudojant šį varikliuką bus kitąmet pasirodysiantis Fortnite (viršuje nuotrauka iš žaidimo).


Reklaminis skydelis

Mūsų draugai

It naujienos

Deviceinformed