Ar Europa perka lietuvių dizaino įmonių paslaugas?
E-verslas
Trečiadienis, 27 kovas 2013 12:14

Versle „outsourcing’as“ arba užsakomųjų paslaugų pardavimas nėra naujiena, tačiau Lietuvoje tik nedaugelis skaitmeninio dizaino įmonių gali pasigirti teikiančios savo paslaugas vakarų kompanijoms.

 

Lietuvoje paslaugų pirkimas nėra populiarus

 

Pasak Lietuvos, Skandinavijos ir vakarų Europos rinkose veiklą vykdančios UAB „Gamadigi“ direktorės Julijos Moisenko, Lietuvos rinkoje užsakomosios paslaugos, ar taip vadinamas „outsourcing’as“, nėra populiarus. Pagrindinė to priežastis - ganėtinai maža media rinka.

 

„Darbo specifika Lietuvos ir Vakarų Europos rinkose išties skiriasi, nors yra ir nemažai panašumų. Įmonės Lietuvoje vykdydamos reklamines akcijas pasirenka keletą informacinių kanalų, kuriuose išdėsto reklaminę medžiagą, o jos adaptacija paprastai skaičiuojama dešimtimis. Tuo tarpu, Skandinavijos rinkoje panašios reklaminės akcijos medžiagos adaptacijos poreikis siektų šimtus. Skaitmeninio dizaino paslaugos Lietuvoje vis dar yra prabangos prekė“, - sako J. Moisenko.

 

„Apibendrinant galėčiau pastebėti, kad užsienio įmonės labiau perka užsakomąsias paslaugas, kai reikia „banerių“ ar internetinių puslapių kūrimo. Skandinavai naudoja bent 15 skirtingų „banerių“ dydžių, o Lietuvoje kol kas naudojami tik 6-7 standartiniai dydžiai. Lietuviai daugiausiai perka spaudos darbų ir banerių adaptacijų. Mes vis dar skiriame pakankamai daug dėmesio spaudai, o skandinavai nuo šios linijos greitai tolsta“, - pastebi J. Moisenko.

 

Lietuvoje paslaugos pigesnės

 

Visgi visų įmonių, perkančių užsakomąsias paslaugas, tikslas yra vienas – sumažinti savo veiklos sąnaudas ir gauti kokybišką produktą kaip įmanoma greičiau. UAB „Gamadigi” direktorė teigia, kad Skandinavų įmonėms pirkti dizaino paslaugas Lietuvoje verta, nes čia dizainerių įkainiai yra daug mažesni.

 

„Skandinavijoje dizainerio darbo valanda yra kelis kartus brangesnė nei Lietuvoje, todėl kompanijoms finansiškai daug naudingiau dizaineriui duoti tik pagrindinius kūrybinius darbus ir negaišinti jo su paprastesniu techniniu darbu, kurį gali atlikti įmonė, parduodanti šios srities paslaugas. Tokiu būdu mažėja įmonės personalo kaštai, nes jai nereikia išlaikyti darbuotojo ir mokėti visų papildomų darbuotojo ir jo darbo vietos mokesčių: draudimo, premijų, investuoti į kvalifikacijos kėlimą ir taip toliau“, - dėsto dizaino paslaugų kompanijos direktorė.

 

Tačiau norint patraukti kitų rinkų dėmesį, pirmiausia reikia įveikti kelis nusistovėjusius stereotipus. Pasak J. Moisenko, Lietuvos ir Baltijos regiono įmonėms koją dažnai pakiša šalies ir visos postsovietinės erdvės įvaizdis.

 

„Vakariečiai nepasitiki rytiečių kvalifikacija. Baiminasi, kad pristatytas galutinis produktas neatitiks jų kokybės reikalavimų, kurie yra pakankamai aukšti, todėl jie įtariai žiūri į kitas šalis taip pat ir į Baltijos rinką. Nerimaujama, kad įmonė nebus pasiekiama, o rytoj galbūt išvis nebedirbs, todėl reikia nuolatos įrodinėti, kad į šią rinką atėjai ilgam ir būsi pasiekiamas per vieną skambutį“, - sako J. Moisenko.

 

 


Susijusios naujienos:

  • Kriptovaliutos kas tai? (2021-12-02)

    Kriptovaliuta paprastai apibrėžiama kaip virtuali valiuta, kurioje yra šiek tiek elektroninių pinigų. Valiutos dar vadinamos skaitmenine valiuta. Pastaruoju metu viešose vietose dažnai girdimas terminas „kriptovaliuta“. Visai kaip paslaptingas su ja susijęs žodynas „kasyba“, „blockchain“ ir pan. Diskusija internete dar nesibaigė: ilgainiui ateis diena, kai kriptovaliutų entuziastai tikės galintys pakeisti įprastas valiutas, o skeptikai mano, kad tai tik diena, kai sprogs burbulas.

  • Kaip pradėti prekybą internetu? (2021-01-12)

    Prekyba internetu Lietuvoje šiuo metu išgyvena pakilimo laikotarpį – kai dėl pandemijos teko užsidaryti didžiajai daliai fizinių parduotuvių, daugelis verslininkų nutarė persikelti į virtualią erdvę. Tuo pačiu tai tapo puikia galimybe ir tiems, kurie dar tik svajojo apie nuosavą verslą – jei tokių norų turite ir Jūs, dalinamės patarimais, kurie užtikrins efektyvų startą.

  • Apatiniai internetu – galimybė greitai rasti tai, ko reikia (2019-03-21)

    Šiais laikais pirkimas internetu yra ne tik patraukli galimybė, tačiau net ir būtinybė, kadangi pirkdamas internetu gausite kur kas daugiau privalumų nei kad užsukęs į įprastus prekybos centrus.

  • Planuojami viešieji pirkimai 2019 – kaip IT sprendimai palengviną jų paiešką? (2019-01-16)

    Kiekvienais metais iki kovo 15 d. viešosios perkančiosios organizacijos turi paviešinti savo planuojamus pirkimus. Tai yra išankstinė informacija apie tai, ką, kurį ketvirtį ir už kiek jos planuoja pirkti metų bėgyje. Pasikeitus viešųjų pirkimų įstatymui, beveik neliko išankstinių techninių specifikacijų, todėl planuojami pirkimai tapo vieninteliu būdu sužinoti apie pirkimus anksčiau. 2019 metų planus  organizacijos jau pradėjo skelbti.

     

     

     

  • Ką reiktų žinoti pieš perkant suvirinimo įranga internetu (2019-01-10)

    Kiekvienas geras suvirintojas ne nuomoja, tačiau turi nuosavą įrangą, kuri padeda be jokio vargo ir labai greitai atlikti net ir pačius sudėtingiausius suvirinimo darbus. Šiais laikais įranga labai moderni, padeda sutaupyti daug laiko, juolab, nekenkia žmogui, tad vietoj nuomos arba kitų žmonių paslaugų – verta įsigyti nuosavą ir pačiam atlikti suvirinimo darbus. Tiesa, interveriniai suvirinimo aparatai labai skirtingi, tad kartais rasti Jums labiausiai tinkamą gali būti gana sudėtinga. Žinoma, pasitarus su profesionalu paieškos bus kur kas paprastesnės, tad naudotis kitų žmonių patirtimi tikrai verta ir labai naudinga.


Komentarai

Reklaminis skydelis

Naudingos nuorodos

ManoIT.lt









Mūsų draugai

It naujienos

Deviceinformed