Kokį logotipą pasirinkti?
E-verslas
Trečiadienis, 30 Spalis 2013 10:25

Sėkmingam verslui nebepakanka aukštų pardavimų ir gerai žinomo vardo – vizualiniai elementai tapo neatsiejama populiarumo dalimi. Pirma dėmesį atkreipianti detalė – grafinis ženklas, tačiau iš kur žinoti, kaip turi atrodyti naujausias tendencijas atitinkantis įmonės ženklas?

 

Kada reikia keisti logotipą?

 

Grafinių ženklų dizaine sunkiai įsimenamus, spalvų, teksto ir detalių kupinus ženklus keičia lengviau suprantami bei labiau atitinkantys įmonės identitetą, negana to, čia, kaip ir visur – vyrauja mados tendencijos. Žinoma, gerai sukurtas ir apgalvotas ženklas gali sėkmingai gyvuoti ne vieną dešimtmetį, tačiau viskas kinta. Netgi žymiausi prekės ženklai („Microsoft“, „Jaguar“, „Twitter“) atlieka ženklo korekcijas, taip norėdami išlaikyti vartotojų susidomėjimą, patrauklumą ir sustiprinti pozicijas rinkoje.

 

 

UAB „Gamadigi“ direktorė Julija Moisenko tvirtina, kad naujovės turi didelę įtaką šiandieniniam žmogaus mąstymui ir dažnai yra siejamos su tuo, kas pozityvu, šiuolaikiška.

 

„Pats faktas, kad grafinis ženklas yra atnaujinamas, visuomet žymi pokyčius ir vartotojo sąmonėje. Teigiamus ar neigiamus – priklauso nuo atlikto atnaujinimo lygio ir profesionalumo,“ – teigia J. Moisenko.

 

Direktorė atskleidžia, jog ženklas neturėtų būti atnaujinamas per daug dažnai ir nepagrįstai.

 

„Naujo grafinio ženklo įvedimui į rinką ir ryšio su vartotoju kūrimui reikia daug laiko, tad bet kokia netikslinga permaina gali pakenkti ir sugriauti ankščiau nuveiktą darbą. Ženklo keitimą ar atnaujinimą reikėtų daryti tikslingai, ne „aklai“ sekant tendencijas, o siejant šiuos pokyčius su jau esamu ženklu ir jo santykiu su vartotoju. Keisti reikia nereikalingais elementais perkrautus, neaiškios formos ir neharmoningų spalvų logotipus, kuriuose neišlaikomas ženklo proporcijų balansas,“ – įžvalgomis dalijasi direktorė.

 

 

Kaip „gimsta“ grafinis ženklas?

 

„Ženklo idėja „gimsta“ analizuojant pavyzdžius, ieškant bendros ženklo koncepcijos ir paskirties. Reikia išskirti esminius būsimo prekės ženklo ar logotipo atskaitos taškus, pagal kuriuos juos atpažins vartotojas. Labai svarbu atsižvelgti į tikslinę auditoriją ir paslaugų, kurioms kuriamas ženklas, pobūdį. Tik visa tai apgalvojus daromi pirmieji eskizai, kurie tobulinami tol, kol randamas geriausias sprendimas,“ – sako UAB „Gamadigi“ grafikos dizainerė J. Veteikytė.

 

Ženklo grafinį sprendimą lemia daugybė detalių: naudojamų simbolių, teksto, raidžių kompozicija ir reikšmė, jame gali dominuoti daugiau vaizdo arba tipografiniai – teksto, elementai. Spalvos dažniausiai parenkamos siekiant sustiprinti grafinį ženklo sprendimą – suteikti žaismingumo, solidumo ar padėti lengviau identifikuoti konkrečią įmonę.

 

„Ženklai, be abejonės, atspindi bendras grafinio dizaino tendencijas ir pagal juose dominuojančias formas, spalvinius sprendimus, galime išskirti tuos elementus, kurie yra „ant bangos“ - šiuolaikiški. Tačiau, pagrindinė kai kurių grafinio dizaino tendencijų problema yra greita kaita. Todėl kuriant ženklą būtina visada pagalvoti, koks jo „gyvavimo“ laikas yra numatytas. Stilistinius pokyčius ženkluose galima įžvelgti kas 4-5 metus - tai glaudžiai susiję su bendromis grafinio dizaino tendencijomis, besikeičiančiomis technologijomis. Norint prognozuoti artėjančią logotipų madą reikėtų atsižvelgti į pasaulines gyvenimo būdo, kultūrines tendencijas,“ – tvirtina grafikos dizainerė.

 

Šiandieninės tendencijos

 

95% įmonių visame pasaulyje savo logotipui renkasi vieną ar dvi spalvas: 33% atvejų viena iš jų būna mėlyna, simbolizuojanti patikimumą bei jėgą, antra pagal populiarumą – raudona, aistros ir energijos spalva, ne visada garantuojanti teigiamą ženklo vertinimą.

 

Anot grafikos dizainerės, konceptualiam logotipui svarbiausia spalvų ir elementų harmonija, jų tarpusavio ryšys. Plačiausiai naudojami simboliai siejami su kasdienėje aplinkoje aptinkamais elementais: tai - bangos, molekulę ar cheminę formulę primenanti struktūra, įrėminimai, monogramos, į atlapą segami ženkleliai.

 

Spalio pradžioje vartotojai išvydo naują „Yahoo“ grafinį ženklą.

 

„Yahoo“ ženklo atnaujinimas gali būti laikomas pavyzdžiu, kai atliekamas iš pažiūros labai minimalus „kosmetinis“ koregavimas, tačiau kiekviena raidės forma yra transformuojama ne atsitiktinai, o laikantis bendros sistemos. Tokiu būdu ženklas labai smarkiai nenutolsta nuo savo pirmtako ir gali būti vis dar tapatinamas su juo, tačiau tampa žymiai „švaresniu“, estetiškai išgrynintu sprendimu ir tai yra tik privalumas tolesniam jo gyvavimui,“ - pasakoja J. Veteikytė.

 

Apie įmonę
UAB „Gamadigi” – lietuviško ir suomiško kapitalo įmonė, kuri specializuojasi vizualinės komunikacijos sprendimuose. Nuo 2012 metų UAB „Gamadigi” veikia Lietuvos, Skandinavijos ir Vakarų Europos skaitmeninės reklamos produkcijos rinkose. Kompanija teikia skaitmeninio dizaino, video montavimo, internetinių svetainių kūrybos ir reklaminių skydelių kūrimo paslaugas. Daugiau apie įmonę: www.gamadigi.com

 


Susijusios naujienos:

  • Kriptovaliutos kas tai? (2021-12-02)

    Kriptovaliuta paprastai apibrėžiama kaip virtuali valiuta, kurioje yra šiek tiek elektroninių pinigų. Valiutos dar vadinamos skaitmenine valiuta. Pastaruoju metu viešose vietose dažnai girdimas terminas „kriptovaliuta“. Visai kaip paslaptingas su ja susijęs žodynas „kasyba“, „blockchain“ ir pan. Diskusija internete dar nesibaigė: ilgainiui ateis diena, kai kriptovaliutų entuziastai tikės galintys pakeisti įprastas valiutas, o skeptikai mano, kad tai tik diena, kai sprogs burbulas.

  • Kaip pradėti prekybą internetu? (2021-01-12)

    Prekyba internetu Lietuvoje šiuo metu išgyvena pakilimo laikotarpį – kai dėl pandemijos teko užsidaryti didžiajai daliai fizinių parduotuvių, daugelis verslininkų nutarė persikelti į virtualią erdvę. Tuo pačiu tai tapo puikia galimybe ir tiems, kurie dar tik svajojo apie nuosavą verslą – jei tokių norų turite ir Jūs, dalinamės patarimais, kurie užtikrins efektyvų startą.

  • Apatiniai internetu – galimybė greitai rasti tai, ko reikia (2019-03-21)

    Šiais laikais pirkimas internetu yra ne tik patraukli galimybė, tačiau net ir būtinybė, kadangi pirkdamas internetu gausite kur kas daugiau privalumų nei kad užsukęs į įprastus prekybos centrus.

  • Planuojami viešieji pirkimai 2019 – kaip IT sprendimai palengviną jų paiešką? (2019-01-16)

    Kiekvienais metais iki kovo 15 d. viešosios perkančiosios organizacijos turi paviešinti savo planuojamus pirkimus. Tai yra išankstinė informacija apie tai, ką, kurį ketvirtį ir už kiek jos planuoja pirkti metų bėgyje. Pasikeitus viešųjų pirkimų įstatymui, beveik neliko išankstinių techninių specifikacijų, todėl planuojami pirkimai tapo vieninteliu būdu sužinoti apie pirkimus anksčiau. 2019 metų planus  organizacijos jau pradėjo skelbti.

     

     

     

  • Ką reiktų žinoti pieš perkant suvirinimo įranga internetu (2019-01-10)

    Kiekvienas geras suvirintojas ne nuomoja, tačiau turi nuosavą įrangą, kuri padeda be jokio vargo ir labai greitai atlikti net ir pačius sudėtingiausius suvirinimo darbus. Šiais laikais įranga labai moderni, padeda sutaupyti daug laiko, juolab, nekenkia žmogui, tad vietoj nuomos arba kitų žmonių paslaugų – verta įsigyti nuosavą ir pačiam atlikti suvirinimo darbus. Tiesa, interveriniai suvirinimo aparatai labai skirtingi, tad kartais rasti Jums labiausiai tinkamą gali būti gana sudėtinga. Žinoma, pasitarus su profesionalu paieškos bus kur kas paprastesnės, tad naudotis kitų žmonių patirtimi tikrai verta ir labai naudinga.


Komentarai

Reklaminis skydelis

Naudingos nuorodos

ManoIT.lt









Mūsų draugai

It naujienos

Deviceinformed