„Deloitte“ prognozės technologijų, žiniasklaidos ir telekomunikacijų sektoriui 2014-iems metams
Technologijos
Trečiadienis, 15 Sausis 2014 10:09

Sausio viduryje audito ir konsultacijų bendrovė „Deloitte“ jau tryliktą kartą paskelbė pasaulines technologijų, žiniasklaidos ir telekomunikacijų prognozes. Viena pagrindinių šio tyrimo prognozių yra ta, kad dėvimų technologijų produktų pardavimai pasieks 10 mln. vienetų; už televiziją mokančių namų ūkių skaičius padvigubės ir sieks 50 mln. namų ūkių; pasaulinė išskirtinių tiesioginių sporto transliacijų teisių vertė padidės 14 proc. – tai turėtų lemti Šiaurės Amerikos sporto ir Europos futbolo lygos; taip pat elektroniniai apsilankymai (evisits), remiantis „Deloitte“ „Pasaulinių TMT prognozių“ publikacija, turėtų išaugti. Be to, leidinyje prognozuojama, kad planšetofonų – planšetinio kompiuterio ir išmaniojo telefono hibrido – pardavimai planšečių pardavimus viršys 25 mlrd. JAV dolerių, o bendri pasauliniai išmaniųjų telefonų, planšečių, asmeninių kompiuterių, televizorių ir žaidimų kon solių pardavimai 2014 m. viršys 750 mlrd. JAV dolerių ir stabilizuosis.

 

„Mūsų ataskaitoje pateikiama informacija apie daugelį svarbių tendencijų rinkoje. Nors buvo daug abejonių dėl dėvimų technologijų produktų, prognozuojame, kad vartotojų susidomėjimas lems pelningą rinką ir 3 mlrd. JAV dolerių siekiančius akinių, laikrodžių ir sporto apyrankių pardavimus. Mes taip pat tikimės dvigubai išaugsiančio mokamos televizijos sektoriaus, o tai paneigia prognozes dėl televizorių populiarumo sumažėjimo“, – teigė DTTL pasaulinės TMT vadovaujantysis direktorius Jolyon Barker. „Be to, pasisotinimas išmaniaisiais telefonais, kurie sudaro didžiausią grupės dalį (375 mlrd. JAV dolerių pajamos 2014 m.), artėja prie aukščiausio taško daugumoje amžiaus grupių, išskyrus 55+ amžiaus grupę, kurioje šiemet numatomas staigus augimas, “ – pabrėžė J. Barker.

 

2014 m. greitosios žinutės (IMS) sudarys maždaug 70 proc. visų žinučių, siųstų iš mobiliųjų telefonų, tačiau tik apie 3 proc. vertės. Kasdien iš mobiliųjų telefonų bus išsiųsta 70 mlrd. žinučių, iš kurių tik 21 mlrd. bus trumposios žinutės (SMS). Vis dėlto, prognozuojama, kad pajamos už tekstines žinutes šiemet sieks maždaug 100 mlrd. JAV dolerių, palyginus vos su 2 mlrd. JAV dolerių pajamas už mobilias greitųjų žinučių (IM) paslaugas. Pasauliniu mastu, IMS ir tekstinių žinučių paslaugų apimtys augs, nors, kai kuriose išsivysčiusiose rinkose numatomas SMS žinučių apimčių sumažėjimas.

 

Kadangi tikėtina, jog 2014 m. bus demografinio sprogimo kartos atstovų metai, grupei taip pat numatomi nauji iššūkiai ir galimybės. „Svarbu rasti būdą, kaip sudominti šios kartos atstovus naudotis visomis savo išmaniųjų telefonų funkcijomis, o ne tik naudotis jais kaip ribotais nebrangiais telefonais, nes tai puiki galimybė tiekėjams. Tačiau jie turi būti pasiruošę šiam iššūkiui, nes mes prognozuojame, kad ketvirtadalis šių išmaniųjų telefonų savininkų gali neparsisiųsti nė vienos programėlės,“ – pridūrė J. Barker.

 

Šių metų ataskaitoje taip pat analizuojami elektroniniai apsilankymai ir prognozuojama, kad ši veikla taps vyraujančia. „2014 m. apsilankymų skaičius išaugs, iš dalies dėl spaudimo sumažinti medicinines išlaidas ir pagerinti priežiūrą, tačiau labiausiai dėl pasikeitimų technologijų ir telekomunikacijų infrastruktūroje“, – teigė J. Barker.

 

Ataskaitoje taip pat prognozuojama, kad aplinkybės gali susiklostyti taip, jog masiniai atvirieji interneto kursai (MOOC) iki 2020 m. taps svarbi sfera, sudaranti daugiau nei 10 proc. visų kursų, lankomų studijuojant aukštąjį ir tęstinį mokslą. Naujos technologijos, alternatyvūs mokymo metodai ir poreikis nuolatos atnaujinti greitai pasimirštančius įgūdžius yra varomoji jėga, pagal kurią galima spręsti, kad MOOC sfera ateityje ypač sustiprės, net jei 2014 m. joje ir bus minimalių trukdžių.

 

Tarp kitų svarbiausių šių metų TMT prognozėse įvardytų aspektų, paveiksiančių rinką 2014 m., taip pat yra:

 

Technologijos

Dėvimi technologijų produktai: viskas slypi akyse. Išmaniųjų akinių, sporto apyrankių ir laikrodžių pardavimai 2014 m. turėtų siekti maždaug 10 mln. vnt. ir sudaryti 3 mlrd. JAV dolerių. Iš šių dėvimų technologijų produktų, daugiausia pajamų turėtų pritraukti išmanieji akiniai – pardavimai turėtų siekti apie 4 mln. vnt. vidutine 500 JAV dolerių kaina už 1 vnt. Išmaniųjų sporto apyrankių pardavimai turėtų siekti 4 mln. vnt. vidutine 140 JAV dolerių kaina už 1 vnt., o išmaniųjų laikrodžių pardavimai turėtų sudaryti maždaug 2 mln. vnt. vidutine 200 JAV dolerių kaina už 1 vnt.

 

750 mlrd. JAV dolerių bendri pardavimai: artėja stabilūs laikai. Pasauliniai išmaniųjų telefonų, planšečių, asmeninių kompiuterių, televizorių ir vaizdo žaidimų konsolių pardavimai 2014 m. viršys 750 mlrd. JAV dolerių ir bus 50 mlrd. JAV dolerių didesni nei 2013 m. ir beveik dvigubai didesni už bendrą 2007 m. rezultatą. Tačiau panašu, kad artėja stabilūs laikai – prognozuojama, kad pardavimai ir toliau augs, tačiau lėtesniu tempu nei per pastaruosius 10 metų, prognozuojamos maždaug 800 mlrd. JAV dolerių kasmetinės lubos.

 

Masiniai atvirieji interneto kursai (MOOC): dar ne proveržio zona, bet ateitis šviesi. Palyginus su 2012 m., studentų registracijos į MOOC išaugs 100 proc. iki 10 mln. kursų, tačiau pagal žemus kursų užbaigimo rodiklius galima prognozuoti, kad mažiau nei 0,2 proc. visų 2014 m. baigtų kursų bus MOOC. Dėl augančio elektroninio mokslo populiarumo, švietimo institucijos turės padidinti investicijas į šią sritį, siekti didesnio elektroninio mokslo priėmimo, kadangi už jį teikiami kreditai, ir stiprinti bendrovių darbuotojų mokymo kursų sferą.

 

Elektroniniai apsilankymai: XXI a. iškvietimai į namus. Visame pasaulyje bus užfiksuota 100 mln. elektroninių apsilankymų, kurie, palyginus su fiziniais gydytojų apsilankymais, padės sutaupyti maždaug 5 mlrd. JAV dolerių, jų augimas, palyginus su 2012 m., sieks maždaug 400 proc.

 

Kai vienas taps minia: auganti planšečių rinka. Planšečių su sumontuotu kompaktišku pagrindu (su mažesniais nei 9 coliai ekranais) pirmą kartą bus daugiau nei planšečių su klasikiniu pagrindu (9 coliai ir didesni). Prognozuojame, kad iki pirmojo ketvirčio pabaigos kompaktiškų planšečių bazę sudarys 165 mln. vnt. ir ji šiek tiek lenks klasikinių planšečių bazę, kurią sudarys 160 mln. vnt.

 

Žiniasklaida ir pramogos

Mokamos televizijos paklausa padvigubės. Iki 2014 m. pabaigos, apie 50 mln. namų ūkių visame pasaulyje turės dvi ar daugiau atskiras mokamos televizijos prenumeratas, o papildomos prenumeratos sudarys maždaug 5 mlrd. JAV dolerių pajamų. Dar 10 mln. Namų ūkių mokamas programas gaus, jei bus įsigiję kitas paslaugas, tokias kaip plačiajuostė radijo signalų sistema.

 

Sporto kanalų transliacijos. Išskirtinių sporto transliacijų teisių vertė sieks 24,2 mlrd. JAV dolerių, t.y. 14 proc. arba 2,9 mlrd. JAV dolerių daugiau nei 2013 m. Augimą daugiausia lems naujos sutartys su tam tikromis aukščiausiomis Europos futbolo lygomis ir pagrindinėmis Šiaurės Amerikos sporto lygomis.

 

Televizijos vertinimas: ir džiaugsme, ir varge. Vietos televizijos programų žiūrėjimo vertinimas turėtų tapti tikslesnis dešimčiai milijonų žiūrovų. Taip bus įdiegus hibridinio vertinimo sistemą, kai į bendrus programų žiūrėjimo duomenis bus įtraukiamas ir programų žiūrėjimas asmeniniuose kompiuteriuose, planšetėse ir išmaniuosiuose telefonuose, taip pat įtraukiami duomenys iš skaitmeninės televizijos priedėlio (angl. set-top box channel) ir užsakytų programų (video-on-demand).

 

Dėl atlikimo teisių padidėjo pajamos už įrašytą muziką. Pajamos už atlikimo teises, licencija, mokama už teisę groti muziką visuomenei, pirmą kartą turėtų viršyti 1 mlrd. JAV dolerių. Tai yra reikšmingas skaičius 16 mlrd. JAV dolerių vertės muzikos įrašų industrijai.

 

Telekomunikacijos

Planšetofonai nėra tik dar vienas mados vėjas. Planšetofonų, t.y. išmaniųjų telefonų su 5,0 – 0 6,9 colių ekranais, pardavimai sudarys ketvirtadalį išmaniųjų telefonų pardavimų arba 300 mln. vnt. – dvigubai daugiau nei 2013 m. ir dešimt kartų daugiau nei 2012 m. Vis dėlto po pradinio staigaus pasisekimo tarp vartotojų, 2014 m. gali būti didžiausio planšetofonų populiarumo metai, nes tik (pakankamai didelė) mažuma išmaniųjų telefonų vartotojų norės naudotis tokiu dideliu įrenginiu.

 

Išmaniųjų telefonų vartotojų kartų skirtumai. Vyresni nei 55 metų amžiaus? Vyresni nei 55 m. amžiaus vartotojai bus ta amžiaus grupė, kurioje išmaniųjų telefonų populiarumas, palyginus su praėjusiais metais, išsivysčiusiose rinkose augs sparčiausiai. Savininkų skaičius iki metų pabaigos turėtų išaugti 45 – 50 proc. – mažiau nei maždaug 70 proc. augimas, numatomas 18 – 54 m. amžiaus vartotojams, tačiau, palyginus su 2013 m., bus užfiksuotas 25 proc. augimas. Trumpųjų žinučių paslaugos palyginti su greitųjų žinučių paslaugomis: vertė palyginus su apimtimi. Greitųjų žinučių paslaugos mobiliuosiuose telefonuose (MIM) sudarys daugiau nei pusę išsiųstų trumpųjų žinučių (50 mlrd. palyginus su 21 mlrd. per dieną).

 

Tvirti ir patvarūs duomenų rinkimo įrenginiai už 250 JAV dolerių: motyvacija dėl mobilių įrenginių sumažės. Pradinė kaina už tvirtus ir patvarius duomenų rinkimo įrenginius, kuriais gali naudotis kai kurie lauke dirbantys darbininkai, atlikdami tokias užduotis kaip automobilių nuomos registracijų patikrinimai, greitkelių ar pristatomų siuntų patikrinimai, nukris iki 250 JAV dolerių.

 

Apie DTTL TMT prognozes

Publikacija apie prognozes TMT sektoriui yra paremta pasauliniais tyrimais ir nuodugniais pokalbiais su „Deloitte“ įmonių narių klientais, buvusiais „Deloitte“ darbuotojais, pramonės analitikais, TMT vadovais lyderiais ir tūkstančiais „Deloitte“ įmonių narių TMT specialistais visame pasauliniame tinkle. Didžiausias dėmesys ataskaitoje kasmet skiriamas skirtingiems aspektams, tačiau vienas iš jų išlieka pastovus – TMT įtaka mūsų elgesiui didėja.

 

Apie „Deloitte“

„Deloitte“ yra vadinamos „Deloitte Touche Tohmatsu Limited“, Jungtinės Karalystės ribotos atsakomybės bendrovė, ir grupei priklausančios bendrovės narės, kurių kiekviena yra atskiras ir nepriklausomas juridinis asmuo.

 

„Deloitte“ teikia audito, mokesčių, finansų konsultacijų ir verslo konsultacijų paslaugas privačioms bendrovėms, veikiančioms įvairiose srityse bei valstybinėms institucijoms 150 šalių visame pasaulyje. Tarptautinis „Deloitte“ įmonių tinklas bei ilgametė patirtis vietinėse rinkose suteikia klientui daugiau galimybių efektyviau siekti tikslų, kad ir kur jis vykdytų savo veiklą. Apie 200 000 „Deloitte“ darbuotojų visada stengiasi užtikrinti aukščiausią paslaugų kokybę ir tapti profesionalumo standartu visose srityse, kuriose veikia.

 


Susijusios naujienos:


Reklaminis skydelis

Mūsų draugai

It naujienos

Deviceinformed