Diskriminuojanti reklama – pigus triukas pritraukti klientus?
Įvairenybės
Antradienis, 11 Lapkritis 2014 17:04

Lietuvos visuomenė jau turi drąsos keisti vyraujančius socialinius stereotipus, kalbėti apie tai viešai, bet jei tie patys stereotipai griaunami pasitelkus tiesioginę reklamą, jos kūrėjai sulaukia padidinto kontroliuojančių institucijų dėmesio, dažnai pasibaigiančio teismuose. Specialistų teigimu, tokio nesusikalbėjimo būtų galima išvengti ir jei reklamą reglamentuojančiuose teisiniuose dokumentuose būtų aiškiau formuluojamos sąvokos. Pavyzdžiui, Lygių galimybių įstatyme nurodyta, kad reklamoje draudžiama išreikšti pažeminimą, paniekinimą, bet neapibrėžiama, kas konkrečiai yra pažeminimas ir paniekinimas. Dėl tokių neaiškumų, kai sąvokas galima įvairiai interpretuoti, kyla konfliktai, o žiniasklaidoje ar prekių ženklų reklamose matomas stereotipų bei diskriminacijos atvaizdavimas sunkiai įvertinamas teisiškai.

 

„Kova su diskriminacija – mentaliteto keitimo klausimas. O tai labai ilgas ir komplikuotas procesas. Tačiau prekių ženklų komunikaciją kuriančios įmonės turi atsižvelgti ne tik į pokyčius rinkoje, bet ir žmonių sąmonėje“, – sako kitą savaitę vyksiančios konferencijos „LiMA Day Vilnius‘2014“ pranešėjas, Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos patarėjas viešiesiems ryšiams Valdas Dambrava.

 

Jo teigimu, dėl galimos diskriminacijos reklamoje Lygių teisių kontrolieriaus tarnyba gauna daug skundų, nemažai tyrimų pradeda ir savo iniciatyva. „Stereotipais ir išankstinėmis nuostatomis vadovaujasi beveik visi – tiek reklamos gamintojai, tiek kūrėjai, tiek ir reklamos vartotojai. Kadangi „reklamos žmonės“ taip pat yra paveikti stereotipų arba nori atliepti vartotojams būdingus stereotipus, kuriamoje komunikacijoje tai dažnai ir atsispindi, – aiškina V. Dambrava. – Čia ir susiduriama su problema, kai praktika nesutampa su teorija – atsiranda subjektyvus vertinimas, todėl tą patį reklamos piešinį ar tekstą visi traktuoja skirtingai.“

 

Neseniai Lietuvoje užvirė kalbos dėl „lygybės testu“ pavadinto skelbimo: „Kristina, kai nebūsi tokia balta kaip sūris, aš pas tave sugrįšiu. Tomas“. Ši soliariumų centro reklama tapo vienu iš diskriminacinės reklamos pavyzdžių, aptarinėjamų internetinėje erdvėje. Pasak V. Dambravos, reakcija į šią reklamą tik parodo, kad kuriant reklamą reikia gerai apsvarstyti, ar galima jos turinio rizika pateisins lūkesčius: „Diskriminacinė reklama gali ne tik sugriauti įmonės įvaizdį, bet ir „uždirbti“ baudą arba įspėjimą. Dažnai neįvertinamas ir sugaištas laikas, kurio prireiks reklamai perdaryti, galbūt – vaikščioti į teismus ar kitiems procesams.“

 

Nors šiandien dažnai prekių ženklų komunikacijai kurtos reklamos, kuriomis buvo siekta keistivartotojo požiūrį į tam tikrus dalykus, sukelia neigiamų emocijų bangą, vis dėlto, anot V. Dambravos, to nereikėtų pernelyg sureikšminti. „Su neigiamais komentarais susiduriame ir mes– pasitaikė atvejų, kai mūsų pačių rengtos socialinės reklamos akcijos, skatinusios visuomenės toleranciją, buvo suprastos dviprasmiškai, – teigia V. Dambrava. – Tai tik dar kartą įrodo, kad kiekviena reklama gali būti perverčiama per kiekvieno žmogaus asmeninę patirtį ar suvokimą.“

 

Daugiau Valdo Dambravos įžvalgų tema „Diskriminacinė reklama: klaidos prekių ženklų komunikacijoje ir kaip jų išvengti?“ bus galima išgirsti lapkričio 20 d., Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) konferencijoje „LiMA Day Vilnius‘2014. Prekės ženklo valdymas: iššūkiai naujoje marketingo eroje“. Konferencijoje savo patirtimi taip pat dalinsis UAB „Tele3“ kūrybos direktorius Arvydas Rimas, „Švyturio“ produkto vadovė Ieva Blažytė, verslo planavimo vadovas Baltijos šalims žiniasklaidos agentūroje „Mindshare“ Aivars Šmits, „BIOK laboratorijos“ rinkodaros projektų vadovė Simona Launikonytė, Vilniaus miesto meras Artūras Zuokas bei žurnalistas Andrius Užkalnis. Bilietai ir daugiau informacijos apie renginį: http://www.limaday.lt/

 


Susijusios naujienos:

  • Siūlo darbą užsienyje: 500 000 skelbimų, iš jų 2 Jums – kaip juos greičiau surasti? (2019-02-15)

    “Siūlo darbą užsienyje!”

    “Siūlo darbą Lietuvoje!”

    “Siūlo darbą kosminėje stotyje!”

    “Siūlo darbą po vandeniu!”

    Dauguma sutiks, kad darbo paieškos ne visuomet yra pats maloniausias procesas. Skelbimų portaluose susiduriame su sunkiai aprėpiamais darbo pasiūlymų kiekiais, iš kurių dažniausiai tik keli yra tinkami. Kaip apdirbti tokį didelį informacijos kiekį sparčiau ir rasti norimą darbo vietą greičiau?

  • Viskas, ką turite žinoti apie IPTV (2018-11-02)

    Internetas daugeliui žmonių reikalingas kaip kasdieninis maistas. Televizija – kaip skanėstai. Be interneto daugelis negali įsivaizduoti savo kasdienybės, tačiau papildomam pagardinimui namuose naudojamasi ir televizijos paslaugomis, kurios įvardijamos kaip vienas patraukliausių laisvalaikio leidimo būdų. Jeigu ir Jums tiek televizija, tiek internetas yra būtina namų sąlyga, tokiu atveju IPTV yra puikus pasirinkimas.

  • Dovanos programuotojams. Ką padovanoti? (2016-12-28)

    Pinigai – lengviausias pasirinkimas, ieškant dovanos vienam ar kitam žmogui, nestokojantis ir pravartumo. Ir visgi, galvojant apie dovanas programuotojams tenka ieškoti kitų galimų opcijų, kadangi solidžios profesionalių programuotojų algos keletą banknotų paverčia ne tik idėjiškai, bet ir praktiškai beverčiais. Būtent dėl to, tenka įdėti kiek daugiau pastangų, atsižvelgiant į programuotojo poreikius tiek laisvalaikiu, tiek ir darbo metu, ieškant jam dovanos, kuri būti tiek džiuginanti, tiek ir naudinga. O tokių tikrai yra.

  • Greitas ir patogus būdas - vyriški kvepalai internetu (2016-12-05)

    Kvepalai vyramsVyrai, priešingai, nei moteriškosios lyties atstovės apsipirkinėjimą prekybos centruose vertina neigiamai. Jiems nesinori leisti laiko parduotuvėse renkantis įvairias prekes, stovėti eilėse prie kasų ar persirengimo kabinų. Turbūt ne reta moteris žino, jog norint pakankinti vyrą - jį reikia nusivesti į prekybos centrą ir priversti laukti, kol ji išsirinks kvepalus ar naujus batelius.

  • Kaip pradėti IT verslą? (2016-09-02)

    Gyvename moderniųjų technologijų amžiuje, kai įvairi elektronika bei technika mums suteikia labai daug įvairių galimybių vienu metu. Internetas, o kartu išmanieji įrenginiai mums atveria daugiau platybių vystyti verslą, dirbti ir greičiau įgyvendinti planus.


Reklaminis skydelis

Mūsų draugai

It naujienos

Deviceinformed