Diskriminuojanti reklama – pigus triukas pritraukti klientus?
Įvairenybės
Antradienis, 11 Lapkritis 2014 17:04

Lietuvos visuomenė jau turi drąsos keisti vyraujančius socialinius stereotipus, kalbėti apie tai viešai, bet jei tie patys stereotipai griaunami pasitelkus tiesioginę reklamą, jos kūrėjai sulaukia padidinto kontroliuojančių institucijų dėmesio, dažnai pasibaigiančio teismuose. Specialistų teigimu, tokio nesusikalbėjimo būtų galima išvengti ir jei reklamą reglamentuojančiuose teisiniuose dokumentuose būtų aiškiau formuluojamos sąvokos. Pavyzdžiui, Lygių galimybių įstatyme nurodyta, kad reklamoje draudžiama išreikšti pažeminimą, paniekinimą, bet neapibrėžiama, kas konkrečiai yra pažeminimas ir paniekinimas. Dėl tokių neaiškumų, kai sąvokas galima įvairiai interpretuoti, kyla konfliktai, o žiniasklaidoje ar prekių ženklų reklamose matomas stereotipų bei diskriminacijos atvaizdavimas sunkiai įvertinamas teisiškai.

 

„Kova su diskriminacija – mentaliteto keitimo klausimas. O tai labai ilgas ir komplikuotas procesas. Tačiau prekių ženklų komunikaciją kuriančios įmonės turi atsižvelgti ne tik į pokyčius rinkoje, bet ir žmonių sąmonėje“, – sako kitą savaitę vyksiančios konferencijos „LiMA Day Vilnius‘2014“ pranešėjas, Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos patarėjas viešiesiems ryšiams Valdas Dambrava.

 

Jo teigimu, dėl galimos diskriminacijos reklamoje Lygių teisių kontrolieriaus tarnyba gauna daug skundų, nemažai tyrimų pradeda ir savo iniciatyva. „Stereotipais ir išankstinėmis nuostatomis vadovaujasi beveik visi – tiek reklamos gamintojai, tiek kūrėjai, tiek ir reklamos vartotojai. Kadangi „reklamos žmonės“ taip pat yra paveikti stereotipų arba nori atliepti vartotojams būdingus stereotipus, kuriamoje komunikacijoje tai dažnai ir atsispindi, – aiškina V. Dambrava. – Čia ir susiduriama su problema, kai praktika nesutampa su teorija – atsiranda subjektyvus vertinimas, todėl tą patį reklamos piešinį ar tekstą visi traktuoja skirtingai.“

 

Neseniai Lietuvoje užvirė kalbos dėl „lygybės testu“ pavadinto skelbimo: „Kristina, kai nebūsi tokia balta kaip sūris, aš pas tave sugrįšiu. Tomas“. Ši soliariumų centro reklama tapo vienu iš diskriminacinės reklamos pavyzdžių, aptarinėjamų internetinėje erdvėje. Pasak V. Dambravos, reakcija į šią reklamą tik parodo, kad kuriant reklamą reikia gerai apsvarstyti, ar galima jos turinio rizika pateisins lūkesčius: „Diskriminacinė reklama gali ne tik sugriauti įmonės įvaizdį, bet ir „uždirbti“ baudą arba įspėjimą. Dažnai neįvertinamas ir sugaištas laikas, kurio prireiks reklamai perdaryti, galbūt – vaikščioti į teismus ar kitiems procesams.“

 

Nors šiandien dažnai prekių ženklų komunikacijai kurtos reklamos, kuriomis buvo siekta keistivartotojo požiūrį į tam tikrus dalykus, sukelia neigiamų emocijų bangą, vis dėlto, anot V. Dambravos, to nereikėtų pernelyg sureikšminti. „Su neigiamais komentarais susiduriame ir mes– pasitaikė atvejų, kai mūsų pačių rengtos socialinės reklamos akcijos, skatinusios visuomenės toleranciją, buvo suprastos dviprasmiškai, – teigia V. Dambrava. – Tai tik dar kartą įrodo, kad kiekviena reklama gali būti perverčiama per kiekvieno žmogaus asmeninę patirtį ar suvokimą.“

 

Daugiau Valdo Dambravos įžvalgų tema „Diskriminacinė reklama: klaidos prekių ženklų komunikacijoje ir kaip jų išvengti?“ bus galima išgirsti lapkričio 20 d., Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) konferencijoje „LiMA Day Vilnius‘2014. Prekės ženklo valdymas: iššūkiai naujoje marketingo eroje“. Konferencijoje savo patirtimi taip pat dalinsis UAB „Tele3“ kūrybos direktorius Arvydas Rimas, „Švyturio“ produkto vadovė Ieva Blažytė, verslo planavimo vadovas Baltijos šalims žiniasklaidos agentūroje „Mindshare“ Aivars Šmits, „BIOK laboratorijos“ rinkodaros projektų vadovė Simona Launikonytė, Vilniaus miesto meras Artūras Zuokas bei žurnalistas Andrius Užkalnis. Bilietai ir daugiau informacijos apie renginį: http://www.limaday.lt/

 


Susijusios naujienos:

  • Rinkitės jums įdomias paslaugas internetu (2020-04-30)

    Šiandieninis pasaulis yra kupinas pasirinkimų. Žmonės gali pirkti ne tik fizinėse parduotuvėse, o taip pat ir internetinėse, jiems nereikia niekur važiuoti iš namų, nes norimas paslaugas jie gali rasti ir įsigyti vos keliais mygtuko paspaudimais. Rinktis paslaugas internetu yra labai patogus ir laiko sutaupantis sprendimas, tuo labiau jas galima ne tik išsirinkti, bet ir pasiskaityti daugiau, sužinoti naujos ir dar negirdėtos informacijos, palyginti siūlomas paslaugas su konkurentų siūlomomis paslaugomis ir galiausiai išsirinkti labiausiai tinkantį ir patinkantį variantą.

  • Skolų valdymo centras - padės susigrąžinti skolas (2020-04-30)

    Dauguma įmonių teikia mokamas paslaugas ar prekes tai, kad jos pasiektų klientą greičiau nei atvyksta apmokėjimas arba teikia reguliarias paslaugas, už kurias susimokėti reikia kiekvieną mėnesį tuo pačiu metu. Deja ne visada tokios paslaugos einasi taip kaip norėtųsi jas teikiančioms įmonėms ir tokiu būdu dėl atlaidumo ar piktavališkų veiksmų susidaro skolos. Žinoma visos pelno siekiančios įmonės bando maloniai informuoti klientus, kad būtinas tikslus ir nevėluojantis mokėjimas, tačiau visada atsiranda tokių, kurie nepaiso tokių ir panašių prašymų ir elgiasi taip kaip jie išmano. Ką daryti tokiu atveju?

     

  • Kokie būna regos sutrikimai ir kaip juos išgydyti? (2020-04-28)

    Rega – tai vienas iš svarbiausių žmogaus pojūčių, kurio dėka matome mus supančius žmones, aplinką bei visa pasaulį. Ne vienas žmogus yra susimastęs koks gyvenimas būtų netekus regos ir tai dauguma gali išgąsdinti. Norint to išvengti reikalinga nuolatinė akių priežiūra bei profilaktiniai patikrinimai, kurių dėka galima užbėgti blogiems įvykiams už akių. Egzistuoja įvairiausi akių sutrikimai, galintys turėti neigiamos įtakos regėjimui ar bendrai savijautai. Žemiau pateikti dažniausiai aptinkami sutrikimai.

     

  • Ar saugu užsisakyti paslaugas internetu? (2020-03-18)

    Laikui bėgant tobulėja viskas, tačiau sparčiausiai tai matome technologijų srityje. Matome kaip kiekvienais metais senus prietaisus keičia vis naujesni, modernesni ir visapusiškai geresni. Žmonės taikosi prie šių naujovių, todėl keičia savo įprastą gyvenimo būdą nauju. Vienas iš tokių pokyčių, apsipirkinėjimas ar paslaugų užsakymas internetu.

     

  • Buitinės technikos pirkimas internetu: praktiški patarimai (2019-11-04)

    Jeigu norite gyventi kur kas patogiau – siūlome įsigyti kuo daugiau skirtingos technikos, kuri darbus ne tik atlieka automatizuotai, tačiau ir nereikalauja beveik jokios priežiūros. Sugedus įrangai jos remontas taip pat atliekamas labai operatyviai, tad netenka investuoti daug laiko, kol gedimai bus sutvarkyti.


Reklaminis skydelis

Mūsų draugai

It naujienos

Deviceinformed