Praėjusiais metais prie skirstomųjų tinklų prijungtas rekordinis elektrinių skaičius
Įvairenybės
Penktadienis, 21 Vasaris 2014 11:06

Per 2013 m. prie elektros skirstymo bendrovės AB LESTO tinklų prijungta beveik 1700 naujų elektrinių – tai 5 kartus daugiau nei prieš metus ir net 46 kartus daugiau nei 2011 m. Toliau didėja ir naujų elektros energijos vartotojų skaičius – pernai LESTO prijungė beveik 21 tūkst. naujų vartotojų objektų, 13,9 proc. daugiau nei prieš metus.

 

Didžiąją dalį (1646 objektai) visų naujai prijungtų elektrinių sudarė saulės jėgainės – instaliuota maksimali jų galia sudaro 55,6 megavato (MW). Taip pat pernai prijungta 40 vėjo jėgainių, kurių bendra instaliuota galia sudaro 7,3 MW, ir 7 biomasės elektrinės – jų galia sudaro 4,19 MW.

 

„Saulės elektrinių plėtotojai praėjusių metų pradžioje skubėjo pasinaudoti itin palankiu buvusiu teisiniu reglamentavimu, užtikrinusiu galimybę gauti palankius elektros energijos supirkimo tarifus. Šiais metais rinkoje tikimės mažesnio aktyvumo, naujų elektrinių prijungimo projektų apimtys sumažėjo“, – teigia Valdas Bancevičius, LESTO Tinklo plėtros departamento direktorius.

 

Didėjantis šalies ekonominis aktyvumas augina naujųjų vartotojų prijungimo projektų skaičių. Per 2013 m. LESTO prie skirstomųjų tinklų prijungė 20 649 naujųjų vartotojų objektus – 13,9 proc. daugiau nei 2012 m., kuomet prijungta 18 130 naujų vartotojų objektų. Naujų vartotojų prijungtų objektų leistinoji naudoti galia sudarė 297,4 MW – tai 25,6 proc. daugiau nei 2012 m., kuomet leistinoji naudoti galia sudarė 236,8 MW.

 

„Augant darbų apimtims LESTO toliau paprastina elektros vartotojų prijungimo procedūras, kad jos būtų kiek įmanoma aiškesnės ir lengviau įvykdomos. Nuo šių metų pradžios naujiesiems vartotojams teikiamos daug aiškesnės ir paprastesnės prijungimo sąlygos – dokumente ne tik konkrečiai įvardijama, kokius veiksmus turi atlikti klientas, norėdamas prisijungti prie skirstomojo tinklo, bet taip pat nurodoma papildomos informacijos, reikalingos naujajam vartotojui, šaltiniai“, – teigia V. Bancevičius.

 

Naujieji vartotojai nuo 2013 m. formalumus gali tvarkyti internetu atnaujintoje LESTO klientų savitarnos svetainėje www.manoelektra.lt – pateikti paraišką naujojo vartotojo įrenginių prijungimui ar esamos galios padidinimui / sumažinimui, patikimumo kategorijos keitimui ar kitus reikalingus dokumentus, stebėti prijungimo eigą, kol visi reikiami darbai ir formalumai bus baigti.

 

„Atkreipiame dėmesį, kad planuodami naujus projektus ir investicijas komerciniai klientai turėtų iš anksto suplanuoti naujo objekto vidaus elektros tinklo įrengimą taip, kad LESTO įrengus skirstomojo tinklo dalį, būtų galima objektą iš karto prijungti prie tinklo. Kitu atveju, jei naujasis vartotojas per 30 dienų neprisijungs prie įrengtų LESTO tinklų, teisės aktai numato galimybę reikalauti įrengtos galios mokesčio“, – teigia V. Bancevičius.

 

Darbų praktika rodo, kad dažniausiai naujiesiems vartotojams jungiantis prie tinklo nesklandumų atsiranda projektavimo metu, kai būtina nustatyti servitutus ir gauti kitų žemės sklypų savininkų sutikimus įrengti naujus ar rekonstruoti buvusius tinklo įrenginius jų žemės sklypuose. Nesklandumų kyla ir dėl nepakankamos vartotojų pasirinktų projektuotojų kompetencijos, netvarkingo klientų vidaus elektros tinklo įrengimo. LESTO klientų elektros įrenginius prijungia tik tada, kai klientai yra tinkamai įsirengę jiems priklausančių objektų vidaus elektros tinklus.

 

„Siekiame, kad visi projektai vyktų kuo sklandžiau, todėl, planuojant elektros įvedimo projektus, reikia iš anksto turėti omenyje, kad tam gali prieštarauti kaimynai – klientai juos turėtų įspėti iš anksto. Kadangi būna atvejų, kad apie naujojo vartotojo planus nežinantys kaimynai nesutinka, kad per jų sklypus būtų tiesiami kabeliai“, – primena V. Bancevičius.

 

LESTO, siekdama sudaryti galimybes vartotojams greičiau įgyvendinti leistinosios naudoti galios didinimo projektus, įgyvendino vidinių procesų pakeitimus, kurie suteikia galimybę esamam buitiniam vartotojui padidinti galią neatvykus į LESTO klientų aptarnavimo centrus – pakanka paskambinti trumpuoju klientų aptarnavimo telefonu 1802. Verslo klientams telefonu 1802 teikiamos išsamios konsultacijos, susijusios su naujo vartotojo prijungimo procesu.

 


Susijusios naujienos:

  • Rinkitės jums įdomias paslaugas internetu (2020-04-30)

    Šiandieninis pasaulis yra kupinas pasirinkimų. Žmonės gali pirkti ne tik fizinėse parduotuvėse, o taip pat ir internetinėse, jiems nereikia niekur važiuoti iš namų, nes norimas paslaugas jie gali rasti ir įsigyti vos keliais mygtuko paspaudimais. Rinktis paslaugas internetu yra labai patogus ir laiko sutaupantis sprendimas, tuo labiau jas galima ne tik išsirinkti, bet ir pasiskaityti daugiau, sužinoti naujos ir dar negirdėtos informacijos, palyginti siūlomas paslaugas su konkurentų siūlomomis paslaugomis ir galiausiai išsirinkti labiausiai tinkantį ir patinkantį variantą.

  • Skolų valdymo centras - padės susigrąžinti skolas (2020-04-30)

    Dauguma įmonių teikia mokamas paslaugas ar prekes tai, kad jos pasiektų klientą greičiau nei atvyksta apmokėjimas arba teikia reguliarias paslaugas, už kurias susimokėti reikia kiekvieną mėnesį tuo pačiu metu. Deja ne visada tokios paslaugos einasi taip kaip norėtųsi jas teikiančioms įmonėms ir tokiu būdu dėl atlaidumo ar piktavališkų veiksmų susidaro skolos. Žinoma visos pelno siekiančios įmonės bando maloniai informuoti klientus, kad būtinas tikslus ir nevėluojantis mokėjimas, tačiau visada atsiranda tokių, kurie nepaiso tokių ir panašių prašymų ir elgiasi taip kaip jie išmano. Ką daryti tokiu atveju?

     

  • Kokie būna regos sutrikimai ir kaip juos išgydyti? (2020-04-28)

    Rega – tai vienas iš svarbiausių žmogaus pojūčių, kurio dėka matome mus supančius žmones, aplinką bei visa pasaulį. Ne vienas žmogus yra susimastęs koks gyvenimas būtų netekus regos ir tai dauguma gali išgąsdinti. Norint to išvengti reikalinga nuolatinė akių priežiūra bei profilaktiniai patikrinimai, kurių dėka galima užbėgti blogiems įvykiams už akių. Egzistuoja įvairiausi akių sutrikimai, galintys turėti neigiamos įtakos regėjimui ar bendrai savijautai. Žemiau pateikti dažniausiai aptinkami sutrikimai.

     

  • Ar saugu užsisakyti paslaugas internetu? (2020-03-18)

    Laikui bėgant tobulėja viskas, tačiau sparčiausiai tai matome technologijų srityje. Matome kaip kiekvienais metais senus prietaisus keičia vis naujesni, modernesni ir visapusiškai geresni. Žmonės taikosi prie šių naujovių, todėl keičia savo įprastą gyvenimo būdą nauju. Vienas iš tokių pokyčių, apsipirkinėjimas ar paslaugų užsakymas internetu.

     

  • Buitinės technikos pirkimas internetu: praktiški patarimai (2019-11-04)

    Jeigu norite gyventi kur kas patogiau – siūlome įsigyti kuo daugiau skirtingos technikos, kuri darbus ne tik atlieka automatizuotai, tačiau ir nereikalauja beveik jokios priežiūros. Sugedus įrangai jos remontas taip pat atliekamas labai operatyviai, tad netenka investuoti daug laiko, kol gedimai bus sutvarkyti.


Reklaminis skydelis

Mūsų draugai

It naujienos

Deviceinformed