Judesius ir balsą atpažįstantis „Microsoft Kinect“ iš žaidimų kambarių persikelia į mokyklas, operacines ir bankus
Žaidimai
Penktadienis, 24 Vasaris 2012 10:40

„Microsoft Lietuva“ kartu su partneriais – IT bendrovėmis „Etronika“, „Gluk Media“ ir Kauno technologijos universiteto Informatikos fakultetu – pristatė „Kinect“ panaudojimo galimybes švietime, medicinoje, moksle ir žaidimuose.

Kompiuterinių žaidimų konsolės „Xbox 360“ priedas „Kinect“ vis dažniau naudojamas ligoninių operacinėse, mokslininkų laboratorijose, mokyklose ir meno studijose. „Kinect“ suteikiama galimybė gestais, judesiais ar balsu valdyti įvairias programas padeda gydytojams atlikti sudėtingas operacijas, gyventojams naudotis bankų paslaugomis, o mokytojams patraukliau vesti pamokas. „Kinect“ vis sparčiau skinasi kelią ir įvairiose verslo srityse. Lietuvos IT įmonių sukurtos „Kinect“ aplikacijos pelnė pripažinimą pasaulyje, turi augančią paklausą Lietuvoje ir užsienio šalyse.

Tautvydas Dagys, „Microsoft“ programavimo technologijų ekspertas:

„Prieš keletą metų sutiktas kaip kompiuterinius žaidimus paįvairinantis įrankis dabar „Kinect“ sparčiai skinasi kelią į labai rimtas sritis – mediciną, mokslą, švietimą, finansų sritį. Gebėjimas užtikrinti  natūralią vartotojo sąsają, atpažinti gestus, judesius ir balsą atveria didžiules galimybes pritaikyti „Kinect“ labai skirtingose srityse. Tai, kad Lietuvoje turime net keletą jau pripažintų „Kinect“ programas kuriančias įmones, rodo aukštą mūsų šalies programuotojų kvalifikaciją.“

Po ligų ir traumų gydomąsias mankštas vaikai atlieka žaisdami „Kinect“


Ligoninėse „Kinect“ padeda gydytojams ir pacientams stoti į kovą su liga netradiciniu ir žaismingu būdu. Didžiojoje Britanijoje vaikai po sunkių traumų jėgas atgauna žaisdami „Kinect“ žaidimus. Mažieji pacientai mielai įsitraukia į reabilitacines mankšteles, kurias atlieka kartu su pamėgtais animacinių filmų, žaidimų personažais ar gyvūnais.
Lietuvoje žaidimų konsolė „Xbox 360” su „Kinect“ buvo perduota Santariškėse esančios Vaikų ligoninės Fizinės medicinos ir reabilitacijos skyriui, kad po traumų sveikstantys vaikai galėtų žaisdami lavinti sutrikusias judėjimo funkcijas.

Vaikų ligoninės Fizinės medicinos ir reabilitacijos skyriaus vedėja gydytoja Judita Doveikienė sakė:
„Galėdami žaisti vaikai anksčiau laikomus nuobodokais pratimus atlieka noriai ir entuziastingai. Tai jiems padeda greičiau pasveikti, taip pat sušvelnina buvimo ligoninėje stresą.“

Atsigauti po patirtų sužeidimų „Kinect“ padeda ir vyresnio amžiaus žmonėms. Specialiai senjorams sukurtos „Kinect“ programos padeda atstatyti jėgas po infarkto ar insulto. Sekdami instrukcijas televizoriaus ar kompiuterio ekranuose pacientai atlieka gydomuosius pratimus, o gydytojai gali stebėti paciento progresą trimatės „Kinect“ kameros projekcijose.  

„Kinect“ stebėjimui pritaikė ir senelių namai JAV, kurie pasitelkė tūrines valdiklio kameras. Kaip teigia senelių namų atstovai, senyvi žmonės dažnai griūna ir rimtai susižeidžia, todėl darbuotojams labai svarbu laiku pastebėti suklupusį žmogų ir greitai suteikti pagalbą. Trimatės „Kinect“ kameros realiu laiku stebi judesius patalpose ir fiksuoja griuvimą. Signalas apie įvykį akimirksniu persiunčiamas personalui, todėl pagalba visuomet suteikiama laiku.

Chirurgai judesiais atlieka sudėtingiausias operacijas

Su „Kinect“ lengviau ne tik pacientams, bet ir gydytojams. Chirurgams atliekant operacijas neretai prireikia papildomų dokumentų, paciento sveikatos istorijos ar informacijos apie alergiją. Įprastai šiai informacijai, galinčiai turėti lemiamos įtakos operacijos sėkmei, peržiūrėti chirurgui tenka palikti operacinę – dėl to pailgėja operacijos laikas, atsiranda pavojus atnešti bakterijų į sterilią operacinės aplinką.
Šiai problemai spręsti JAV bendrovė „Tedesys“ kuria „Kinect“ programą, kuri leis gydytojams operacijų metu nepaliekant operacinės peržiūrėti paciento ligos istoriją ir kitus būtinus dokumentus. Su „Kinect“ gydytojai ligos istorijos įrašus, tyrimų duomenis ir kitus dokumentus galės sklaidyti vien tik rankų mostais neišėję iš operacinės.

Pamėgti personažai ir gyvūnai padeda mokytis matematikos, kalbų, muzikuoti ir piešti

Bene plačiausiai valdymas judesiu naudojamas ugdant ikimokyklinio amžiaus vaikus arba pirmųjų klasių moksleivius. Su „Kinect“ vaikai gali mokytis muzikos, piešimo, užsienio kalbų, matematikos, geografijos, kalbos ar skaitymo.

Jau šį pavasarį „Microsoft“ su viena populiariausių TV laidų vaikams „Sesame Street“ pakvies mažuosius į mokslo pasaulį su pamėgtais laidos herojais ir gyvūnėliais. Vaikai matematikos mokysis padėdami herojams suskaičiuoti vaisius, istorijos klausimus išgirs tiesiai iš populiarių televizijos veikėjų lūpų. Su „Kinect“ balso atpažinimo technologija vaikai užduočių sprendimus padiktuos savo numylėtiems personažams, kurie savo ruožtu praneš, ar užduotis atlikta teisingai.

Geografijos ir gamtos pažinimo vaikus greitai bus galima mokyti su viena žymiausių gamtos ir atradimų draugija „National Geographic“. Specialiai sukurtas žaidimas „Kinect Nat Geo TV“ vaikų kambarį pavers džiunglėmis su dygstančia žole, o sofomis ir pakampėmis lakstys gyvūnai. Pažinti gamtą vaikai galės glostydami virtualias meškas ar mokydamiesi elgtis atsargiai su nuodingomis gyvatėmis.

Tautvydas Dagys, „Microsoft“ programavimo technologijų ekspertas:
„Populiarūs televizijos herojai ir vaikų pamėgti gyvūnai pamokas paverčia žaidimu. Atsiliepimai rodo, kad po „Kinect“ pamokų patenkinti lieka tiek vaikai, tiek jų tėvai ir mokytojai.“

Menininkai „Kinect“ mato savaip

Meno atstovai su „Kinect“ piešia virtualius paveikslus ir net kuria muzikinius vaizdo klipus. Grupė „Ollisixtynine“ klipą savo dainai „Never Loved Your Eyes“ sukūrė naudodama tik trimates projekcijas iš „Kinect“ jutiklio. Grupė džiaugiasi, kad pavyko sukurti unikalius vaizdus, kurie puikiai perteikia dainos mintis.

Muzikai išreikšti ekrane menininkai Ispanijoje taip pat pasitelkė „Kinect“. Žmonės galėjo savo rankomis „nupiešti“ tam tikrą muzikos kūrinį, kuriam spalvas parinko „Kinect“, atsižvelgdamas į muzikos ritmą ir stiprumą.

Valdymas judesiu ir balsu atkeliavo į bankininkystę

Jei pačioje pradžioje apie „Kinect“ buvo kalbama kaip apie žaidimams skirtą priedėlį, tai šiandien į jį vis atidžiau žvelgia verslas. Vasarį „Microsoft“ pristatė atnaujintą priedėlio versiją („Kinect for Windows“), leidžiančią jį naudoti komerciniais tikslais. Tokios bendrovės kaip „Toyota“, „Razorfish“ ar „American Express“ jau kuria produktus, panaudosiančius „Kinect“.

Prieš oficialų „Kinect for Windows“ startą vos 200 bendrovių iš viso pasaulio gavo išankstinį leidimą kurti komercinius produktus – tarp jų ir Lietuvos bendrovė „Etronika“, sugalvojusi inovatyvų požiūrį į elektroninę bankininkystę.

Bendrovės „Etronika“ direktorius Kęstutis Gardžiulis pasakojo:
„Idėja labai paprasta – kam vargti su klaviatūra ir pele, jei galime tiesiog pasakyti „Pervesk mamai tūkstantį litų?“.

Lietuvaičių sukurta programa valdoma gestais ir balsu, nebereikia įsiminti slaptažodžių, mat vartotojas identifikuojamas iš veido ir balso. „Etronika“ savo sprendimu sudomino tarptautinę žiniasklaidą ir verslo bendruomenę, tad planuoja tolimesnį programos tobulinimą.

Martynas Bieliūnas, „Microsoft“ verslo strategijos ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims:

„Žaidimų kūrėjai jau turi įrankius savo idėjoms įgyvendinti, o dabar tokie įrankiai pristatyti ir verslo organizacijoms. Pastebime sparčiai augantį įmonių susidomėjimą kurti produktus su „Kinect“ ir matome, kad jos turi daug originalių idėjų kaip panaudoti judesio ir garso atpažinimą verslo tikslais.“

Nuo reklamos ir pramogų iki švietimo ir medicinos

Lietuvos įmonė „Gluk Media“ sukūrė daugiau nei 10 aplikacijų, panaudojančių „Kinect“ įrenginio teikiamas galimybes. Dar panašiai tiek pat sukurta naujų aplikacijų prototipų. Šiuo metu įmonė bendradarbiauja su Santariškių klinikomis ir kitomis medicinos įstaigomis kuriant programą, skirtą pacientų fizinei reabilitacijai. Įmonėtaip pat yra parengusi ne vieną aplikaciją, skirtą vaikams mokyti.

„Gluk Media“ parengė Lietuvoje jau žinomą saugumo internete mokymo programėlę, kurioje rankų mostais vaikai ekrane pasirodančius teiginius priskiria prie teisingų arba klaidingų. Interaktyvi aplikacija iškart vaizdžiai parodo, ar pasirikimas buvo geras, ir už kiekvieną teisingą atsakymą suteikia taškų. Chemijos pamokoms skirtos programos leidžia  moksleiviams iš atomų rankomis sudėlioti įvairias molekules – ekrane iškart parodoma, kokią cheminę medžiagą mokiniai sukūrė.

Pranešimas žiniasklaidai

 


Susijusios naujienos:

  • Viskas, ką privalo žinoti „Pokemon Go“ gerbėjai (2016-08-09)

    Pastaruoju metu nieko nebestebina miesto aikštėse ir parkuose susibūrę žmonės. Retas kuris su nuostaba nužvelgia gatve bėgiojančius paauglius su telefonu rankose — juk tai normalu — visi gaudo pokemonus! „Pokemon Go“ — žaidimas užvaldęs visą pasaulį ir savo populiarumu pralenkęs net tokius socialinius tinklus kaip „Facebook“, „Twitter“ ir „Instagram“.

  • Populiariausi 2016 metų kompiuteriniai žaidimai (2016-07-18)

    Kompiuteriniai žaidimai nuo amžių amžinųjų buvo ir yra vienas populiariausių laisvalaikio praleidimo būdų. Kiekvienais metais kompiuterinių žaidimų mėgėjai renka geriausius ir mėgstamiausius žaidimus, dalinasi mintimis ir įžvalgomis apie jų realizaciją ir tobulintinus dalykus. Šie metai taip pat nėra išskirtiniai.

  • „Minecraft“ keliasi į mokyklų klases (2016-01-21)

    Šią vasarą JAV programinės ir techninės įrangos gamintoja „Microsoft“ pristatys specialų populiariojo žaidimo „Minecraft“ leidimą, skirtą švietimui. „Minecraft: Education Edition“ leis moksleiviams bei studentams tobulinti savo kūrybiškumo, komandinio darbo bei problemų sprendimo įgūdžius 100 mln. žaidėjų pažįstamoje žaidimo aplinkoje.

  • Vilniuje svečiuojasi žaidimų kūrėjai iš Seulo (2015-05-13)

    Šią savaitę į Vilnių atvyko svečiai iš Pietų Korėjos. Žaidimų kūrėjų kompanijos NOLGONG atstovai keliauja po Europą pristatydami naujausią premjerą – interaktyvų žaidimą „Being Faust – Enter Mephisto“, kurio scenarijus paremtas klasikiniu vokiečių literatūros kūriniu „Faustas“.

    Kompanija NOLGONG, kuriai vadovauja Peteris Lee, įkurta 2010 m. Jos tikslas – kurti žaidimus kasdienei mokyklų ir verslo aplinkai. Be komercinių projektų, sukurtų tarptautinių koncernų užsakymu, kompanijos NOLGONG veikla apima ir tokių literatūros kūrinių kaip „1984“, „Romeo ir Džiuljeta“ ar „Ana Karenina“ adaptacijas.

  • Nauja Epic Games studija Sietle dirbs su Unreal Engine 4 (2012-09-10)

    Gears of War kūrėjai, Epic Games, plečia savo veiklos sritį. Nauja, Sietle (JAV) atidaroma studija orientuosis tik į darbą, naudojant žaidimų varikliuką Unreal Engine 4. Taip pat kompanija savo naujai studijai ieško gabių IT specialistų.

    „Sietle įsikūrę daug pasaulinio lygio talentų, dėl to šį vieta yra labai patraukli mums vystyti Epic Games Vakarinio Kranto operacijas.“ sako Epic Games prezidentas Dr. Michael Capps. Pasak jo, senesnis studijos žaidimų varikliukas, Unreal Engine 3, nuo 2006-ųjų iki šiol veikia 9 žaidimų platformose, jo pagrindu sukurta daugiau nei 300 žaidimų. Tuo tarpu žinios apie Unreal Engine 4 pirmą kartą pasirodė šių metų pradžioje, tačiau pirmasis žaidimas, pilnai sukurtas naudojant šį varikliuką bus kitąmet pasirodysiantis Fortnite (viršuje nuotrauka iš žaidimo).


Reklaminis skydelis

Mūsų draugai

It naujienos

Deviceinformed