Kada atsirado kompiuteriniai ?aidimai? |
?aidimai |
Penktadienis, 03 Gruodis 2021 10:31 |
? XX am?iaus pabaigoje apie kompiuterius ?inojo tik keli ?mon?s ? mokslininkai ir pirmieji programuotojai Ta?iau i? l?p? ? l?pas apie ?? revoliucin? i?radim? plito ir toliau, kol kompiuterinius ?aidimus pagimd?iusios ma?inos galiausiai pateko ? pramog? industrij?. Taip atsirado pirmasis lo?imo automatas, kuriame kamuoliukus pakeit? lemput?s ir nedideli ekranai. Dar v?liau tuose ma?uose ekranuose objektai rod? vis realesnes formas, tod?l buvo galima atpa?inti ?moni? ar automobili? vaizdus. Tokiu b?du tikrasis gyvenimas pama?u persik?l? ? ekran?, kaip ir sportas, detektyvai, lenktyn?s, kort? ?aidimai ir pan. Tuo pa?iu metu kompiuteri? ekranai pama?u ?gavo spalv? ir prad?jo skleisti ?vairius garsus. Nors ?ia tema kyla daug diskusij?, manoma, jog PC ?aidimai kaip pramog? industrijos dalis prasid?jo sulig pirmuoju, kuris buvo skirtas specialiam ?Nimrod? kompiuteriui ir vadinosi ?Nim? (1951 m). Jis netur?jo grafin?s i?vesties ir buvo ?aid?iamas mygtuko paspaudimais ? pirma ?aid?jas paspausdavo mygtuk?, o tik tuomet kompiuteris padarydavo t? pat?. Pirmasis grafin? i?vest? tur?j?s ?aidimas buvo ?Tik-Tac-Toe? (i?leistas 1952 m.), kuris ?iandien gerai ?inomas kaip ?iksiukai ir nuliukai?. Vienspalvi? ta?k?, 35 ir 16 rezoliucijos ekranas ant katodinio spinduli? aparato leido lengvai sekti ?aidimo eig? ir matyti padarytus ?jimus. 1985 m. buvo sukurtas pirmasis kompiuterinis ?aidimas, valdomas dviej? ?aid?j?: tenisas. ?aidim? konsol?s revoliucija Kompiuteriniai ?aidimai konsol?se nebuvo ?aid?iami iki 1971 m. Tada buvo sukurtas pirmasis, o jo i?rad?jas Ralphas Bayeris) laim?jo Nacionalin? technologij? pa?angos medal?. V?liau ?vyko ?aidim? konsoli? revoliucija: pirmoji ?aidim? konsol?, 12 ar daugiau ?aidim? paket?, kuriuose buvo tokie ?aidimai kaip ?achmatai ir garsusis stalo tenisas. Japonai puikiai i?man? konsoli? subtilybes: j? d?ka pasaulis i?vydo ?Nintendo?, ?Sega? ir ?TurboGrafx-16? konsoles. Kartu su jomis pasirod? ir iki ?i? dien? mylimi ?aidimai ?Super Mario?, pirmasis 3D ?aidimas ?Last Hope? ir ?Sonic?. Konsol?s, d?l kuri? PC ?aidimai dabar puikiai ?inomi, priklauso jau ?e?tajai ir septintajai kartoms. ?iandien pasaulin? kompiuterini? ?aidim? pramon?s vert? siekia 70 mln Kai kurie ?aidimai daugelyje ?ali? priskiriami nacionaliniam e-sportui, ta?iau ne tik jam. D?l revoliucini? atradim?, toki? kaip dirbtinis intelektas, veido, balso ir judesio atpa?inimo sistemos, nuostabi grafika, virtualios ir papildytos realyb?s ?aidimai beveik nesiskiria nuo realaus pasaulio. Nors vieni ?mon?s mano, kad ?is rei?kinys yra blogis, kiti d?iaugiasi jo teikiamomis pramogomis: ?aid?jai slidin?ja Alp?se, nuotykius Amazon?s d?iungl?se, tampa mokslininkais, archeologais ar geriausiais vir?jais. ?iandien kompiuteriniai ?aidimai yra labai ypatingi ? vienintel? riba, kuri? galima nustatyti, yra ?aid?jo vaizduot?. Nuo pat kompiuterini? ?aidim? istorijos prad?ios k?r?jai ?kv?pimo s?m?si i? realaus, nuolatos besikei?ian?io gyvenimo. D?l ?ios prie?asties kiekvienas ?aidimas ? tai terp? ?gyvendinti savo did?iausias, kartais sunkiai asmeniniame gyvenime pasiekiamas svajones. Kita vertus, galb?t tai ? galimyb? pamatuoti, kiek tro?kimai verti to, kad b?t? pasiekti? Galiausiai toks patik?jimas galimybe yra pagrindinis rodiklis, ?prasminantis laik?, praleist? prie kompiuterio ekrano. |
Susijusios naujienos: |
---|
|