Pasaulyje pirmaujan?ios technologij? rink? tyrim? bendrov?s ?GfK Retail and Technology Baltic" duomenimis, 2011 m. Lietuvos vaizdo ir garso technikos, buities preki? bei informacini? technologij? rinkose parduodam? preki? kiekis augo 10 proc., o pajamos ? 13 proc., nors praeit? met? prad?ioje buvo prognozuota, kad augimas tur?t? siekti 15 proc. Tuo metu, prid?jus mobili?j? ir i?mani?j? telefon? pardavimus, bendra technologij? rinka liko beveik nepakitusi ? augo vos 1 proc.
?Dar 2011 m. prad?ioje prognozavome, kad Lietuvos technologij? rinkos, be mobili?j? ir i?mani?j? telefon?, palyginti su 2010 m., bendrai tur?t? augti 15 proc. parduodam? daikt? kiekiu ir 20 proc. gautomis pajamomis, ? pastebi ?GfK Retail and Technology Baltic? atstovyb?s Lietuvoje vadovas Eduardas Grybovas. ? Ta?iau ?ios prognoz?s pasiteisino tik pirm?j? praeit? met? pusmet?, antr?j? pusmet? pardavimai augo ne taip spar?iai ir bendras met? rezultatas buvo ma?esnis nei prognozuota.? Pasak jo, vaizdo ir garso technikos rinka augo 16,5 proc., buities preki? rinka ? 0,2 proc., o informacini? technologij? ? 10,5 proc. Tuo metu pardavimai mobili?j? ?rengini? rinkoje krito 9 proc.
Spar?iausiai 2011 m. augo vaizdo ir garso technikos rinka ? palyginti su 2010 m., televizori? pardavimai kilo net 42,5 proc., pried?li? ? 16,6 proc. ?Lietuvoje vykusio Europos krep?inio ?empionato, kaip ir 2010 m. Pasaulio krep?inio ?empionato metu, naujosios kartos televizori? pardavimai smarkiai i?augo ? pirm?j? met? pusmet? j? buvo parduota 52 proc. daugiau, ? sako E. Grybovas. ?? Nors Lietuvos krep?inio rinktinei anksti i?kritus i? var?yb? televizori? pardavimai suma??jo, ta?iau 35 proc. augimas i?liko ir antr?j? pusmet?.?
E. Grybovo teigimu, ?iais metais spartus televizijos rinkos augimas i?liks d?l keli? prie?as?i?: pirmiausia, d?l analogin?s ant?emin?s televizijos i?jungimo, taip pat d?l to, kad naujos kartos televizoriai dar yra ma?ai paplit? Lietuvos provincijos nam? ?kiuose. ?Pernai i? viso parduota 70 t?kst. televizijos pried?li?, prijungiam? prie senos kartos televizori?. Tai rodo, kad dar gana daug Lietuvos nam? ?ki? naudoja paprastus ekraninius (CRT) televizorius, ? pastebi E. Grybovas. ? Be to, 2012 m. pasaulyje vyks du dideli sporto renginiai ? Europos futbolo ?empionatas bei Londono Olimpiada, kuri? metu taip pat prognozuojame spartesn? pardavim? augim?.?
?GfK Retail and Technology Baltic" duomenimis, per metus televizori? kaina krito 6 proc., populiariausi? ? 32 coli? ?stri?ain?s televizori? pernai buvo galima ?sigyti vidutini?kai u? 850 Lt, tuo metu 2010 m. toks televizorius kainavo apie 1150 Lt.
Smulki? elektronikos preki? ? DVD vaizdo grotuv?, filmavimo kamer?, ne?iojam? muzikos grotuv?, nam? kino sistem? ? pardavimai 2011 m. ir toliau krito, labiausiai ? filmavimo kamer? ir DVD vaizdo grotuv? grup?se ? atitinkamai, 25 proc. ir 22 proc. Tuo metu skaitmenini? fotoaparat? pardavimai augo 17 proc., navigacini? sistem? ? 12 proc.
2011 m. stambi? buities preki? rinkoje antrus metus i? eil?s stebimas s?stingis ? bendras rink? augimas tesiek? 0,2 proc. ?Did?iausio pakilimo buvo tikimasi ?aldytuv? rinkoje, ta?iau pardavimai l?kes?i? nepateisino, praeit? vasar? ?aldymo ?rangos pardavimai krito net 20 proc. palyginti su 2010 m.?, ? sako E. Grybovas. Bendrai ?aldytuv? pardavimai 2011 m. krito 5 proc. Teigiam? met? buities preki? rinkos rezultat? i?laik? 7 proc. aug? virykli? bei orkai?i? pardavimai,? 1,6 proc. ? indaplovi?, 1,4 proc. ?? integruojamos virtuvin?s technikos ir 1,2 proc. ? skalbimo ma?in?.
?Smulkios buities technikos rinkoje nustebino vis dar smarkiai augantis kavos aparat? poreikis?, ? pastebi E. Grybovas. ? 2011 m. parduot? kavos aparat? kiekis augo 58 proc., o pajamos ? 54 proc.?.
10,5 proc. augim? bendroje Lietuvos informacini? technologij? rinkoje l?m? 20 proc. i?aug? ne?iojam? kompiuteri? pardavimai. Tuo metu kit? rinkos preki? grupi? pardavimai krito: monitoriai ? 16 proc., spausdinimo aparatai ? 12 proc., multifunkciniai spausdinimo ?renginiai ? 8 proc. ?Monitori? pardavimams tiesiogin? ?tak? daro pirk?j? pasirinkimas vietoj stacionaraus ?sigyti ne?iojam? kompiuter? ? pernai ne?iojami kompiuteriai atpigo vidutini?kai 9 proc.?, ? pastebi E. Grybovas. Jo teigimu, ?i tendencija Lietuvoje tur?t? i?likti ir? 2012 m.
?GfK Retail and Technology? yra pasaulyje pirmaujanti technologij? rinkos tyrim? kompanija. Bendrov?s padaliniai gauna duomenis, atspindin?ius 1,1 mln. ne maisto pramon?s pardav?j? veikl? visame pasaulyje, i? 190 t?kst. pardavimo viet?. ?GfK Retail and Technology? apdoroja gaut? informacij? ir supa?indina ?vairi? ma?menin?s prekybos ar gamybos ?moni? vadovus su naujausiomis rink? tendencijomis ?alies, regiono ir globaliu mastu.
Prane?imas ?iniasklaidai
|