Senasis azartini? lo?im? ?staty mas jau reikalavo naujo po?i?rio. ?sigal?jus tinklapiams, pasiekiamiems visame pasaulyje, internetiniai lo?imai i? karto pasidar? nelegal?s pagal sen?j? ?statym? ? j? g?d?ius 12 met? atgal niekas neapgalvojo. Dabar, naudojantis valstyb?s, savaime suprantama, ? mokes?i? mok?toj? ? l??omis, numatoma ?diegti internetu organizuojam? lo?im? blokavimo priemones ir nuo kit? met? ?teisinti lo?imus internete.
Senasis azartini? lo?im? ?statymas jau reikalavo naujo po?i?rio. ?sigal?jus tinklapiams, pasiekiamiems visame pasaulyje, internetiniai lo?imai i? karto pasidar? nelegal?s pagal sen?j? ?statym? ? j? g?d?ius 12 met? atgal niekas neapgalvojo. Dabar, naudojantis valstyb?s, savaime suprantama, ? mokes?i? mok?toj? ? l??omis, numatoma ?diegti internetu organizuojam? lo?im? blokavimo priemones ir nuo kit? met? ?teisinti lo?imus internete.
Azartini? lo?im? organizatoriai d?iaugiasi ? jie gal?s likti Lietuvoje ir toliau vykdyti savo veikl?, neva tokiais sprendimais lietuvi?kos bendrov?s nebebus diskriminuojamos ir teiks savo paslaugas visam pasauliui. Vie?ai kalb?dami apie investicijas ? valstyb?s biud?et?, nelegali? lo?im? blogio naikinim? ir ateities saugum?, lo?im? organizatoriai nepalie?ia turinio filtravimo opos. Slepiantis po bandymu sutvarkyti internetini? lo?im? teisin? baz?, siekiama ?teisinti interneto turinio filtravim? ir blokavim?, pavyzd?iu duodama Estijos patirtis ir pavyzd?iai, kurie toli gra?u n?ra teisingi.
Su interneto paslaug? teik?jais nebuvo derinami naujojo ?statymo projektai, nebuvo tariamasi d?l efektyvi? interneto filtravimo priemoni? ? ir ar apskritai toki? yra. Filtr? ap?jimo b?dai yra tokie paprasti, u?imantys tik kelias sekundes net ir ?mogui, kuris visi?kai nieko nesupranta apie kompiuterius ? tai kiekvien? dien? demonstruoja milijonai interneto vartotoj? visose tok? filtravim? turin?iose ?alyse.
Lietuvoje numatyti naudoti interneto filtr? b?dai n?ra sud?tingi. B?dami paprasti jie turi technologini? sprag?, kurios leid?ia lengvai apeiti filtrus. Sud?tingesni? turinio filtravimo priemoni? ?diegimas ne tik kainuot? daug brangiau, bet ir reikalaut? reguliari? papildom? investicij?, kad, pavyzd?iui, did?jant interneto srautams b?t? u?tikrinamas j? pralaidumas. Ta?iau tai visi?kai nei?spr?st? interneto cenz?ros klausimo ir Lietuv? tapatint? su tokiomis ?alimis kaip ?iaur?s Kor?ja, Kinija, Baltarusija, Iranas, Rusija ir kitos.
Valstyb?s atstovai ne?ino, i? kur gaus informacij? apie nelegali? veikl? vykdan?ias interneto svetaines, taip pat ? su kokiais sunkumais susidurt? interneto paslaug? tiek?jai ?vedant filtrus. Technin? ?ranga naudojama filtravimui, sul?tins interneto greit?. Tai pirmiausia paveiks paprastus vartotojus, kurie jaus sul?t?jus? internet?. Kiekybi?kai ?vertinto filtravimo poveik? interneto grei?iui kol kas vertinti sunku, ta?iau viena ai?ku ? Lietuvos ?iai dienai eskaluojamas pirmavimas interneto grei?iu pasibaigs. Patys save i?stumsim i? pasaulini? grei?io lyderi? lentel?s, tai gali tur?ti ?takos investicijoms ? verslo sektori?, bus padaryta ?ala ?alies ?vaizd?iui ir reputacijai, o pagrindinis cenz?ros tikslas ? vis vien nebus nepasiektas.
Europos komisijos priimtuose aktuose pabr??iamas tinklo neutralumas: visi interneto vartotojai turi tur?ti atvir? prieig? prie interneto, o tinkle perduodami elektronini? ry?i? duomenys turi b?ti traktuojami vienodai, rei?kia ? negali b?ti blokuojami ar filtruojami. Pirmininkaudama ES Tarybai ir paraleliai priimdama ?statymo patais? filtruoti interneto turin? Lietuva potencialiai kenks savo ?vaizd?iui ir reputacijai kit? ?ali? akyse.
Demokratin?se ?alyse netur?t? kilti klausim? d?l ?mogaus teis?s laisvai ie?koti informacijos. Savaime suprantama, ?i teis? pa?eid?iama naudojant interneto filtrus ? toli gra?u ne kiekvienas interneto vartotojas yra lo??jas, kuris jungiasi prie interneto nor?damas pasiekti savo paskyr? lo?im? tinklapyje. Valstyb?s ki?imasis ? interneto vartotoj? keitim?si informacija tarptautin?je bendruomen?je vertinamas itin neigiamai.
?iuo metu galiojan?io ?statymo pataisos kelia demokratijos klausim?. Jei ?statyme nebus apibr??ta filtruojama informacija bei filtravimo b?dai, ateityje tai leis kit? licencijuojam? veikl? atstovams lengviau reikalauti i?skirtini? teisi? rinkoje. ?iandien interneto turinio filtravimas yra tik pirmieji veiksmai interneto vartotoj? laisvei suvar?yti. Rytoj galb?t blokuosime u?sienio naujien? portalus, o poryt ? ?Facebook?, juk socialiniame tinkle taip pat galima ?aisti azartinius ?aidimus.Azartini? lo?im? organizatoriai d?iaugiasi ? jie gal?s likti Lietuvoje ir toliau vykdyti savo veikl?, neva tokiais sprendimais lietuvi?kos bendrov?s nebebus diskriminuojamos ir teiks savo paslaugas visam pasauliui. Vie?ai kalb?dami apie investicijas ? valstyb?s biud?et?, nelegali? lo?im? blogio naikinim? ir ateities saugum?, lo?im? organizatoriai nepalie?ia turinio filtravimo opos. Slepiantis po bandymu sutvarkyti internetini? lo?im? teisin? baz?, siekiama ?teisinti interneto turinio filtravim? ir blokavim?, pavyzd?iu duodama Estijos patirtis ir pavyzd?iai, kurie toli gra?u n?ra teisingi.
Su interneto paslaug? teik?jais nebuvo derinami naujojo ?statymo projektai, nebuvo tariamasi d?l efektyvi? interneto filtravimo priemoni? ? ir ar apskritai toki? yra. Filtr? ap?jimo b?dai yra tokie paprasti, u?imantys tik kelias sekundes net ir ?mogui, kuris visi?kai nieko nesupranta apie kompiuterius ? tai kiekvien? dien? demonstruoja milijonai interneto vartotoj? visose tok? filtravim? turin?iose ?alyse.
Lietuvoje numatyti naudoti interneto filtr? b?dai n?ra sud?tingi. B?dami paprasti jie turi technologini? sprag?, kurios leid?ia lengvai apeiti filtrus. Sud?tingesni? turinio filtravimo priemoni? ?diegimas ne tik kainuot? daug brangiau, bet ir reikalaut? reguliari? papildom? investicij?, kad, pavyzd?iui, did?jant interneto srautams b?t? u?tikrinamas j? pralaidumas. Ta?iau tai visi?kai nei?spr?st? interneto cenz?ros klausimo ir Lietuv? tapatint? su tokiomis ?alimis kaip ?iaur?s Kor?ja, Kinija, Baltarusija, Iranas, Rusija ir kitos.
Valstyb?s atstovai ne?ino, i? kur gaus informacij? apie nelegali? veikl? vykdan?ias interneto svetaines, taip pat ? su kokiais sunkumais susidurt? interneto paslaug? tiek?jai ?vedant filtrus. Technin? ?ranga naudojama filtravimui, sul?tins interneto greit?. Tai pirmiausia paveiks paprastus vartotojus, kurie jaus sul?t?jus? internet?. Kiekybi?kai ?vertinto filtravimo poveik? interneto grei?iui kol kas vertinti sunku, ta?iau viena ai?ku ? Lietuvos ?iai dienai eskaluojamas pirmavimas interneto grei?iu pasibaigs. Patys save i?stumsim i? pasaulini? grei?io lyderi? lentel?s, tai gali tur?ti ?takos investicijoms ? verslo sektori?, bus padaryta ?ala ?alies ?vaizd?iui ir reputacijai, o pagrindinis cenz?ros tikslas ? vis vien nebus nepasiektas.
Europos komisijos priimtuose aktuose pabr??iamas tinklo neutralumas: visi interneto vartotojai turi tur?ti atvir? prieig? prie interneto, o tinkle perduodami elektronini? ry?i? duomenys turi b?ti traktuojami vienodai, rei?kia ? negali b?ti blokuojami ar filtruojami. Pirmininkaudama ES Tarybai ir paraleliai priimdama ?statymo patais? filtruoti interneto turin? Lietuva potencialiai kenks savo ?vaizd?iui ir reputacijai kit? ?ali? akyse.
Demokratin?se ?alyse netur?t? kilti klausim? d?l ?mogaus teis?s laisvai ie?koti informacijos. Savaime suprantama, ?i teis? pa?eid?iama naudojant interneto filtrus ? toli gra?u ne kiekvienas interneto vartotojas yra lo??jas, kuris jungiasi prie interneto nor?damas pasiekti savo paskyr? lo?im? tinklapyje. Valstyb?s ki?imasis ? interneto vartotoj? keitim?si informacija tarptautin?je bendruomen?je vertinamas itin neigiamai.
?
?iuo metu galiojan?io ?statymo pataisos kelia demokratijos klausim?. Jei ?statyme nebus apibr??ta filtruojama informacija bei filtravimo b?dai, ateityje tai leis kit? licencijuojam? veikl? atstovams lengviau reikalauti i?skirtini? teisi? rinkoje. ?iandien interneto turinio filtravimas yra tik pirmieji veiksmai interneto vartotoj? laisvei suvar?yti. Rytoj galb?t blokuosime u?sienio naujien? portalus, o poryt ? ?Facebook?, juk socialiniame tinkle taip pat galima ?aisti azartinius ?aidimus. |