?Facebook? nereikia vartotoj?, bendruomen?s ar ?startup'o?, kuris kol kas n?ra pelningas, kad ir koks jis b?t? madingas, ra?o ?CNET News?. Tad kokia ?Instagram? ?sigijimo reik?m??
Daug spekuliuojama, kod?l ?Facebook? panoro i?leisti 1 mlrd. JAV doleri? itin madingai nuotrauk? dalinimosi program?lei ?Instagram?. Kai kuriems tai akivaizdu, kitiems ? tai augan?io interneto burbulo ?enklas.
Ta?iau lieka klausimas, kokios naudos ?Facebook? gaus i? ?Instagram??
Vartotojai
?Instagram? turi 30 mln. vartotoj? ir j? tur?t? ?enkliai padaug?ti d?l programos i?sipl?timo ? ?Android? operacin? sistem?. ?Instagram? generalinis direktorius Kevinas Systromas mano, kad ?Instagram? lengvai pasieks 100 mln. vartotoj?.
Ta?iau ?Facebook? nereikia vartotoj?. Socialinis tinklas turi j? apie 850 mln. Nors ?Facebook? augimas l?t?ja, jiems vis tiek tur?t? lengvai pavykti pritraukti kitais metais dar 100 mln. vartotoj?. Be to, ?Facebook? ne tiek ie?ko nauj? vartotoj?, kiek nauj? b?d? i?vilioti pinigus i? esam? vartotoj?. O ?Instagram? ?iuo metu pelno neatne?a.
Mobilumas
Specialistai teigia, kad ?sitraukimas ? mobiliasias technologijas yra pagrindin? ?Facebook? potraukio ?Instagram? prie?astis. Didel? ir auganti, itin ?sitraukusi mobili auditorija bei padori ?Facebook? mobilioji aplikacija yra b?tinyb? socialiniam tinklui.
Ta?iau ?Facebook? negali sk?stis mobili?j? vartotoj? tr?kumu. 2011 m. gruod? ?Facebook? prane?? turintis 425 mln. mobili?j? vartotoj?. Nors tinklo program?l? n?ra labai gera, tai nerei?kia, kad jis neturi pla?ios auditorijos.
Ties? sakant, ?Facebook? tinklui mobilieji vartotojai gali netgi pakenkti. ?ie, bent jau kol kas, nemato reklamos talpinamos kompiuterio tinklalapyje. Tad, daugiau vartotoj? per?jus ? mobil? tinkl?, suma??t? ?Facebook? pajamos i? reklamos.
Konkurencija
Investuotojas Chrisas Dixonas ?Twitter? tinkle ra??: ?Atiduoti 1 proc. savo rinkos vert?s tam, kad atsikratytum savo did?iausios gr?sm?s yra gudrus ?ingsnis.?
?is argumentas turi pagrindo. ?Instagram? vadovas sak? tur?s plan? ?pad?ti kiekvienam vartotojui ?em?je pasidalinti savo gyvenimais ir atrasti pasaul? per gra?ius vaizdus?. Tokia ambicija verta paties Marko Zuckerbergo, o i?sipl?timas ? ?Android? yra didelis ?ingsnis pasaulio dominacijos link.
Bet ar tikrai? Kol ?Instagram? buvo galima naudoti tik su ?Apple? gaminiais, ?Android? vartotojai gal?jo naudoti daugel? kit? nuotrauk? program?li?: ?Lightbox?, ?PicPlz?, ?Little Photo? ir t.t. Tad lieka neai?ku, ar ?Android? vartotojai, tur?dami ?Picasa?, ?Path? ir ?Facebook?, dar nor?s prad?ti naudoti ir hipsteri?k?j? ?Instagram?. Kol kas susidom?jimas mil?ini?kas - per ?e?ias dienas program?l? ?Android? gaminiams buvo parsi?sta 5 mln. kart?.
Duomenys
Jeigu prie?astis n?ra vartotojai, ne mobilumas ir ne konkurencija, galb?t tai yra duomenys. ?Instagram? 30 mln. vartotoj? yra ?d?j? apie 100 mln. nuotrauk?, kuriose yra pa?ymima geografin? vieta, ir jos yra gan?tinai asmeni?kos
Ta?iau ar ?Facebook? reikia dar daugiau nuotrauk?? ?Facebook? vartotojai kasdien ?kelia 100 mln. nuotrauk?. Jose ne tik ?ymima geografin? vieta, bet galima pa?ym?ti tikslias ?moni? vietas ir kitus ?mones, kuri? duomenys jau yra ?Facebook?. ?iame kontekste ?Instagram? neatrodo lyg asmenini? duomen? lobynas, kurio ?Facebook? reikia kuriant tikslin? reklam?.
Kita vertus, ?sigydamas ?i? program?l? ?Facebook? u?tikrino, kad ji neatiteks did?iausiems konkurentams ? ?Google? ir ?Twitter?. Taip pat ?Facebook? dabar tur?s padori? in?inieri?, kurie gal?s pagerinti mobilios ?Facebook? program?l?s ?k?limo ir per?i?r?jimo funkcijas, kurioms pagalba yra b?tina.
Galb?t sud?jus visus argumentus gaunamas 1 mlrd. JAV doleri? vertas pirkinys. Ta?iau vis tiek, lieka daugiau klausim? nei atsakym?. Gal tiesiog ?Facebook? pasidav? hipsteri? nuotrauk? dalinimosi bangai. O tokia neversli prie?astis b?t? labai nenaudinga ?iuo metu, kai ?Facebook? ruo?iasi pasi?lyti save akcij? bir?oje.
?altinis: 
|