Pastaruoju metu tarp verslo ?moni? itin spar?iai plinta paslaug? pirkimas i? i?or?s arba verslo proces? valdymo nuoma (angl. ?outsourcing?). Informacin?ms technologijoms (IT) tai irgi naudinga.
IT nuoma Lietuvoje sunkiau prigyja d?l ?ios srities specifikos. Apie tai ?Balsas.lt savait?? kalb?josi su IT sprendimus si?lan?ios ?mon?s ?Iteks? infrastrukt?ros konsultantu Deividu Bargaila.
Akivaizd?s privalumai
? Kas ?eina ? IT verslo proces? valdymo nuom??
? Tai toki? kompiuterini? paslaug? kaip kompiuteri? sistem? diegimas, kompiuteri? prie?i?ra, strategijos formavimas, veiklos koordinavimas, ?sigijimas i? tas paslaugas teikian?ios ?mon?s, visai arba i? dalies atsisakant samdom? informacini? technologij? specialist? pagalbos.
? Ar Lietuvoje IT verslo proces? valdymo nuoma turi paklaus??
? Lietuvoje ?i sritis bando prigyti jau 10?15 met?, bet nes?kmingai, nes tai labai slidi sritis. IT specialistai prieina prie vis? ?mon?s duomen?. Kai ?mon? perka paslaugas i? valytoj? ar buhalteri? ?moni?, tie darbuotojai, kitaip nei IT srities specialistai, neturi pri?jimo prie konfidencialios informacijos ar sutar?i?.
B?tina atsi?velgti ? lietuvio psichologij?: jis m?gsta tur?ti savo, tod?l jam sunku ?sileisti svetim? ?mog?, kuris tvarkyt?si jo dar?e. D?l to jis bla?kosi tarp noro tur?ti visk? priva?iai ir noro, kad visk? tvarkyt? profesionalai.
? Kokie yra IT verslo proces? valdymo nuomos privalumai?
? Kaip ir visa verslo proces? valdymo nuoma, IT ji naudinga tuo, kad padeda verslui koncentruotis ? pagrindin? veikl?, o visos kitos paslaugos perkamos i? kit? ?moni?.
Lietuviams tai itin aktualu, nes sutart? su ?mone lengva nutraukti, j? galima per?i?r?ti, pakeisti kitu tiek?ju ir pana?iai, o savo darbuotojo negali ?iaip sau atleisti.
Be to, kitaip paskirstomos i?laidos ? neprireikia apskaityti tos srities darbuotoj?, i?leisti j? atostog? ir organizuoti pakaitini? darbuotoj? ?darbinim?, taip pat nereikia kelti darbuotoj? kvalifikacijos ir pan.
?mon? i?vengia ir tiesiogini? i?laid?, kurios b?t? skirtos fizi?kai u?imamai vietai biure, stalams, kompiuteriams, mobiliesiems telefonams, elektros s?naudoms ir pan.
Visiems svarbu saugumas
? Koki? pastebite tr?kum??
? IT verslo proces? valdymo nuoma da?nai atsiremia ? saugumo aspekt?. Yra ?moni?, kurios negali pirkti tokio pob?d?io paslaug? i? i?or?s. Pavyzd?iui, bankas privalo tur?ti savo vidin? IT skyri?, nes negali pasitik?ti kita ?mone.
Kaip jau min?jau, lietuviams konfidencialumas labai aktualus, nes j? verslas da?nai b?na ?eimos verslas. Esame susid?r? su viena ?mone, kuri pasak?: ?Gerai, mes su jumis dirbsime, bet bent ketvir?iui etato ?darbinkite pas mus kok? nors darbuotoj?.?
Kai tai ?mon?s darbuotojas, jo atsakomyb? darbdaviui didesn?, jis atsako pagal Darbo kodeks?, o jei darbdavys stiprus ir pasikaust?s ? daugelyje situacij? jis bus teisi?kai stipresnis u? pavaldin?. Esant santykiams tarp dviej? ?moni?, jos reguliuoja tarpusavio verslo santykius lygiomis s?lygomis.
? Ar visoms ?mon?ms pakanka pirkti IT paslaugas vien i? i?or?s?
? Ne visada. B?na, kad patys rekomenduojame tur?ti savo IT ?mog? arba mi?r? variant?. Pavyzd?iui, jei ?mon?je yra daug nepa?engusi? IT srityje darbuotoj?, o standartin? IT verslo proces? valdymo nuomos ?mon? u?tikrina skland? IT darb?, geriau nusisamdyti jaun? specialist?, kuris b?t? ?mon?je ir pad?t? darbuotojams sukurti ?Excel? lentel?, para?yti formul?, o nesuprantantiems ?e?t? kart? pakartot?, kaip tai padaryti. Mi?rus variantas universalus, nes IT ?mon? pri?i?ri infrastrukt?r?, o su vartotojais paprastais klausimais dirba vietinis darbuotojas.
? Kod?l ne visada gerai ?monei tur?ti savo IT skyri??
? Tarp skyri? ?mon?s viduje niekada n?ra verslo. Vienas skyrius kitam skyriui u? padarytas paslaugas niekada nei?ra?ys s?skaitos, tod?l vienas skyrius kito skyriaus paslaugomis naudosis kiek nor?s, o IT skyrius visk? darys pagal save. Ir ?ia nieko nepakeisi, nes tarp t? skyri? n?ra sutartini? santyki?.
Vidinis skyrius niekada nebus taip motyvuotas atlikti visk? pagal sutart? kaip i?orin? ?mon?. Jeigu i?orin? ?mon? laiku nesureaguoja, su ja gali b?ti nutraukta sutartis. Vidinio skyriaus darbuotojo paprastai neatleisi, tod?l jis nelabai ir stengsis.
? Ar atskirtis nuo klient? netrukdo kokybi?kam darbui?
? Viena vertus, ?i socialin? atskirtis ? tr?kumas, nes nesusipa??stama su darbuotoju. Vien? kart? problem? sprend?ia vienas IT specialistas, kit? kart? ? kitas.
Bet mes i?klausome ?mog?. B?na situacij?, kai darbuotojas kompiuteryje negr??tamai pameta kok? nors dokument?, ta?iau stengiam?s i?klausyti, kaip jam d?l to apmaudu, tenka net ir IT specialistams pab?ti psichologais.
Kita vertus, IT ?k? pri?i?rintis ?mogus netur?t? b?ti morali?kai ar emoci?kai susij?s nei su vienu darbuotoju. Pasitaiko atvej?, kai, pavyzd?iui, vagiama informacija i? ?mon?s ir ? IT specialistus kreipiamasi pagalbos, kad b?t? i?siai?kinta, kas tai daro. Kai tarp IT ?mogaus ir kit? darbuotoj? n?ra ry?io, tai netrukdo tyrimui, nes negalioja tokios s?vokos kaip ?savas?, ?draugas?, ?geras pa??stamas?.
?altinis:?
|