Nusira?in?toj? svetaini? bumas
Interneto Gidas
Trečiadienis, 06 Balandis 2011 14:23
Reikia para?yti ra?in?, interpretacij? ar recenzij?? Ie?kai pratyb? atsakym? ar knygos santraukos? ?ias ir kitas moksleiviams kylan?ias problemas i?sprend?ia internetas. Jame apstu mokiniams skirt? tinklalapi?, dykai ar u? simbolin? mokest? dalijan?i? tokius darbus.

Pagalbamokiniui.lt, moksliukai.lt, moksliukai.in ? tai tik kelios svetain?s, kuriose galima rasti daugyb? i?spr?st? pratyb? s?siuvini?, u?davini? atsakym? bei kitos mokiniams reikiamos med?iagos.
Toki? svetaini? adresais mokiniai dalijasi tarpusavyje, jos taip pat reklamuojamos el. pa?tu bei straipsni? komentaruose.

U?suk? ? ?ias svetaines, mokyklas baigusieji nuryja pavyd?i? seil?: ?Kod?l toki? puslapi? nebuvo, kai a? mokiausi?? Sugai?us vos kelias minutes registracijai, lankytojams atsiveria i?tisi atsakym? klodai. ?Dalis pratyb? i?spr?stos su klaidomis, bet argi mokiniai nusira?in?dami ?i?ri?, ? pasteb?jo vien? nuorod? atsiuntusi ?15min? skaitytoja Aist?. Beje, kalbama, kad atsakymus svetain?ms internete yra reng? ir patys mokytojai.

Keliose svetain?se galima rasti ne tik ?vairi? sri?i? u?davini? atsakym?, bet ir literat?rin?s pagalbos: straipsni?, ra?ini?, interpretacij?, recenzij?, taip pat knyg? apra?ym? (jei skaityti pating?jai, o atsiskaitymas jau rytoj), bet to, kai kurias knygas net galima atsisi?sti nemokamai.

Kas nori, nusira?o

Ar tokios svetain?s padeda mokiniams ?sisavinti ?inias ir pasitikrinti savo darbus, ar t?ra tingi? nusira?in?toj? atgaiva? Lietuvos mokini? parlamento pirmininkas Simonas Stankus teigia, kad abu atsakymai yra tinkami.

?iuo metu studijas kremtantis vaikinas teigia, kad prie? kelerius metus toki? svetaini? nebuvo, tod?l mokiniai negal?jo pasitikrinti, ar u?duotis i?sprend? teisingai. ?Kita vertus, galima tai vertinti kaip nusira?in?jim?, bet juk ir mokyklose yra nusira?in?jama. Galiausiai ateina laikas, kai ?inios yra patikrinamos kontroliniu darbu ar egzaminu. Tada viskas atsiremia ? mokinio m?stym?, jo po?i?r? ? moksl?. Jei mokinys yra s?moningas, man atrodo, problem? nekils?, ? sak? S.Stankus.

Jis pasteb?jo, kad nam? darb? vengiantys jaunuoliai ir anks?iau, ir dabar gali u?sukti ? knygyn? ir nusipirkti pratyb? atsakym? knygas. Mokytojai visada gali nesunkiai su?inoti, ar aukl?tinis pats ruo?? nam? darbus ? pakanka u?duoti kelis klausimus, kaip jie buvo atlikti.

?Kiek a? ?inau, ?ios svetain?s n?ra labai populiarios. Bet jos yra gana naujos. Mokiniai link? naudotis ?senaisiais metodais?, t. y. nusira?in?ja prie? pamok? ir pana?iai. Kalbant apie ruo?im?si pamokoms, atsiskaitymams, man atrodo, internetas naudojamas kur kas aktyviau. Jame galima rasti ?vairi? straipsni?, referat?, skaidri? ir kitos med?iagos bema? visomis temomis?, ? pasteb?jo LMP pirmininkas.

Jo nuomone, nei?vengiama, kad ateityje internetas bus vis aktyviau naudojamas mokymosi procese, tad mokytojams teks dar labiau pasitempti demaskuojant nusira?in?tojus.

Svarbiausia rezultatas

Kritikuoti u?duo?i? atsakymus pateikian?i? tinklalapi? neskub?jo ir Tel?i? ?D?iugo? vidurin?s mokyklos 9?12 klasi? geografijos mokytojas Tomas Ubartas.

?Mokiniams visada sakau, kad internetas yra informacijos ?iuk?lynas, kuriame yra ir naudingos med?iagos, bet pats did?iausias darbas ? atrinkti, kas reikalinga ir aktualu. Benar?ydami po tokias interneto svetaines jie lavina savo ?g?d?ius, o tai jau yra gerai. ?inoma, daugelis mokytoj? paprie?taraut? man sakydami, kad mokinys negauna ?ini? pasinaudodamas i? anksto paruo?tais atsakymais. Ta?iau visada sakiau, kad geriau tegul mokinys nusira?o ir gauna minimali? ?ini?, nei apskritai nieko nedaro?, ? teigia tinklara?t? ra?antis ir mokinius internetu naudotis skatinantis T.Ubartas.

Pasak jo, profesionalus pedagogas ?ino mokinio lyg? ir sugeba atskirti, k? jis atliko pats, o k? nusira??. Pedagogas pabr???, kad svarbiausia yra mokinio ind?lis ruo?iantis pamokoms, o kur ir kaip tai daroma ? namuose prie kompiuterio ar pertraukos metu ? neturi didelio skirtumo.
?Koks skirtumas, kur jis darbuojasi, gal jam pertraukos metu patogiau ir ?domiau. ?iuo atveju pateisinu rezultat?, o ne pat? proces??, ? sak? T.Ubartas.

Jo nuomone, nusira?in?jimas yra mentaliteto problema, ir ji nei?nyks tol, kol nepasikeis po?i?ris ? mokslo naud?.

Geografijos mokytojas skatina mokini? naudojim?si internetu ruo?iantis pamokoms. Ta?iau didel? dalis mokini? internet? laiko tik socialini? tinkl? ir ?aidim? ?rankiu. ??domu b?na steb?ti vyresni?j? klasi? mokini? reakcij? ? mano mest? teigin?, kad jie nemoka naudotis kompiuteriu. I? prad?i? jie visada ?si?eid?ia, bet gav? tam tikras u?duotis pripa??sta daug ko ne?inantys?, ? pasteb?jo mokytojas.

T.Ubartas teig? tik?s nuotolinio mokymosi ateitimi. ?iuo metu jis internetu moko tris mokinius ir tik retsykiais apsilanko pas juos namuose. ?Tiek a?, tiek mokiniai yra patenkinti tokiu mokymo ir mokymosi modeliu. Tikiu, kad ateitis priklauso min?tam mokymuisi, jis leis taupyti laik?, individualizuoti mokym? ir priartinti j? prie mokinio poreiki??, ? sak? pa?nekovas.

Prisideda ir mokytojai

Svetain?s moksliukai.lt ?k?r?jas Paulius teig?, kad kasdien joje apsilanko apie 3 t?kst. ?moni?. Tinklalapyje ?diegta SMS paramos sistema, o gautos pajamos skiriamos svetain?s i?laikymui.
Anot Pauliaus, pratyb? atsakym? rubrika yra gana populiari, ta?iau da?nai mokiniai ateina ne nusira?yti atsakym?, o pasitikslinti ?ini? bei padiskutuoti apie atsakymus su kitais tinklalapio nar?ytojais.

Be to, svetain?je esantis pratyb? archyvas senstel?j?s, tad jis da?nai naudojamas tiesiog pagilinti ?inias ar ruo?iantis egzaminams prisiminti ankstesni? klasi? kurs?.

??iuo metu b?tent ?iai rubrikai skiriama ma?iausiai d?mesio, bandome labiau vystyti forumo diskusijas, kurti bendruomen?, kurios nariai pad?t? vieni kitiems ir nor?t? tobul?ti?, ? teig? Paulius.

Jis mano, kad tinklalap? ?ino didel? dalis mokytoj?, bet ne visi jie nusiteik? prie?i?kai. ?Esu mat?s netgi lietuvi? kalbos mokytojos, padedan?ios mokiniams pasiruo?ti kalb?jimo ?skaitai, tem? (forume, ? aut. past.). Manau, kad mokytojai supranta, jog ?ie laikai jau ne akmens am?ius ir dalintis informacija internete yra naudinga. Be to, dabar da?nas mokinys geriau nueina ? ?Google? ar ?Wikipedia? ir ?ra?o norim? klausim?, nei varto vadov?l?. Laikai kei?iasi, bet nemanau, kad ? blog?j? pus??, ? teig? jis.

Verslo ni?? ?ioje srityje ??velg? ir kitas moksleivis Tomas, prie? pustre?i? met? ?k?r?s tinklalap? pagalbamokiniui.lt. Jis nusprend? i? lankytoj? pinig? nepra?yti, o tinklalap? i?laikyti pajamomis i? reklam? rodymo. Nors prad?ia buvo sunki, o rezultatai nek?l? optimizmo, dabar jo svetain?je kas m?nes? apsilanko per 30 t?kst. nar?ytoj?. Vaikinas atskleid?, jog ateityje planuoja pl?sti svetain?s turin? ir pama?u atsisakyti pratyb? atsakym? skilties, nors ?iuo metu ji yra svetain?s ?kertinis akmuo?.

?Kaip sako, duok ?mogui pl?g?, bet ne duonos. Remdamasis ?ia id?ja ir tobulinsiu svetain??, ? u?simin? Tomas.

?altinis:
 


Susijusios naujienos:

  • Kod?l verta praleisti vakar? su ?eima ?aid?iant stalo ?aidimus? (2024-10-02)

    ?iandien, kai technologijos u?ima didel? dal? m?s? laisvalaikio, praleisti vakar? su ?eima ?aid?iant stalo ?aidimus tampa vis svarbesne tradicija. Tai ne tik smagus b?das pab?gti nuo ekran?, bet ir puiki galimyb? sustiprinti ?eimos ry?ius, mokytis nauj? ?g?d?i? ir kartu sukurti nepamir?tamas akimirkas. Stalo ?aidimai, net papras?iausi ir trumpiausi, gali praturtinti ?eimos laisvalaik? bei skatinti bendravim?.

    Bendravimas ir artim?j? ry?i? stiprinimas

    Vienas i? pagrindini? privalum?, ?aid?iant stalo ?aidimus, yra galimyb? bendrauti su ?eimos nariais. ?aidimai suartina, leid?ia pasikalb?ti ir kartu i?spr?sti u?duotis ar susidurti su i???kiais. Tai puiki galimyb? ne tik juoktis ir linksmintis, bet ir i?girsti vienas kit?. Kasdieniniame gyvenime, pilname darb? ir pareig?, da?nai pritr?ksta laiko paprastam, kokybi?kam bendravimui, tod?l stalo ?aidimai gali tapti ta jungiam?ja grandimi, kuri stiprina ?eimos ry?ius. Be to, ?aidimai suteikia prog? geriau pa?inti vienas kit? ? nuo strateginio m?stymo iki humoro jausmo.

    ?g?d?i? lavinimas

    Stalo ?aidimai ne tik linksmina, bet ir ugdo ?vairius ?g?d?ius. ?aisdami ?vairaus tipo ?aidimus, vaikai ir suaugusieji gali lavinti login? m?stym?, strategij?, k?rybi?kum? ir net problem? sprendimo geb?jimus. Kai kurie ?aidimai reikalauja planuoti kelis ?ingsnius ? priek?, o kiti ? greitai reaguoti ir priimti sprendimus. Be to, daugelis stalo ?aidim? ugdo bendradarbiavimo ?g?d?ius, kai komandos dirba kartu siekdamos bendro tikslo. Tai ne tik smagi veikla, bet ir naudinga tiek vaikams, tiek suaugusiems, padedant lavinti svarbius gyvenimo ?g?d?ius.

    Emocinio intelekto ugdymas

    ?aid?iant stalo ?aidimus, ?eimos nariai da?nai susiduria su ?vairiais emociniais i???kiais ? laim?jimu, pralaim?jimu, netik?tais pos?kiais. Tokios situacijos moko, kaip tinkamai reaguoti ? ?vairias emocijas, skatina empatij? ir savikontrol?. Ma?esni vaikai gali i?mokti susidoroti su pralaim?jimu, o vyresniems ?aid?jams tai yra puiki galimyb? lavinti savitvard? ir geranori?kum?. B?tent d?l ?i? savybi? ?aidimai padeda ?eimai i?mokti, kaip drauge ?veikti sunkumus ir spr?sti konfliktus.

    Atsipalaidavimas ir streso ma?inimas

    ?iandieniniame greitame gyvenimo ritme stalo ?aidimai gali tapti puikiu b?du atsipalaiduoti. ?aid?iant su ?eima, d?mesys nukrypsta nuo kasdieni? r?pes?i?, o ?sitraukimas ? ?aidim? leid?ia pamir?ti stres?. Smagus bendravimas, juokas ir lengva konkurencija padeda sukurti teigiam? atmosfer?, kurioje visi gali pasijusti atsipalaidav?. Vakarai, praleisti su ?eima prie stalo ?aidim?, tampa puikiu b?du atkurti vidin? pusiausvyr? ir i? naujo pajusti ry?? su artimaisiais.

    Nostalgi?kos ir nepamir?tamos akimirkos

    Kartu praleistos akimirkos, ypa? kai jos susijusios su juoku ir bendravimu, lieka ilgam. ?aid?iant stalo ?aidimus, da?nai atsiranda situacij?, kurios taps ?eimos istorijos dalimi ir bus prisimenamos dar daugel? met?. Kiekviena partija gali tapti nauju nuotykiu, sukurian?iu ne tik ?aidimo momentus, bet ir smagias istorijas, kurias bus galima pasakoti v?liau. ?ios akimirkos sukuria ?eimos tradicijas, kurios tampa svarbia jos dalimi.

    Vakarai, praleisti su ?eima ?aid?iant stalo ?aidimus, ne tik stiprina ?eimos ry?ius, bet ir padeda lavinti ?g?d?ius, ugdo emocin? intelekt? ir suteikia prog? atsipalaiduoti. Tai puikus b?das ne tik smagiai praleisti laik?, bet ir sukurti prisiminimus, kurie lyd?s vis? gyvenim?.


  • Kas yra daikt? internetas? (2023-10-16)

    Nesunku pasteb?ti, kad internetas ?iandien mums suteikia itin daug ?vairi? galimybi?: b?tent d?l jo, galime bendrauti su ?mon?mis i? viso pasaulio, taip pat galime ir ?i?r?ti filmus, klausytis muzikos, apsipirkti, surasti mums reikiam? informacij? ir t.t. Ta?iau net ir tai ? dar ne viskas: o, ar esate gird?j? apie daikt? internet??

  • Kaip kurti logotipus? (2021-12-03)

    Logotipas yra vizualus kiekvieno verslo veidas. Tai visur ? reklamoje, socialiniuose tinkluose, pakuot?se, elektronin?se parduotuv?se ir kitose komunikacijos formose. Da?niausiai logotipas yra ?simintiniausia vizualin? prek?s ?enklo detal?.

  • Perkame lauko ?viestuv? internetu - kas svarbu? (2020-03-24)

    ?iuolaikin? rinka mirg?te mirga nuo pa?i? ?vairiausi? preki? pasi?lym?. Ne i?imtis ir ?viestuvai. Visgi tai n?ra toks paprastas prietaisas kaip gali pasirodyti - tinkamai pritaikytas ?viestuvas yra ne tik komfort? u?tikrinantis prakti?kas ?renginys, bet ir puikus aplinkos jaukumo elementas. ?iandien pa?i? ?vairiausi? ?rengini? galima ?sigyti ir internetin?je erdv?je. Ie?kote joje lauko ?viestuvo? ? k? tur?tume atkreipti did?iausi? d?mes??

  • Draudimo skai?iuokl? internete - kad rastum?te geriausi? pasi?lym? (2019-10-17)

    Renkat?s nauj? automobil?, bet ne?inote ? k? atkreipti d?mes?, kad u? j? nepermok?tum?te? ?tai keletas patarim? kaip i?vengti didesni? draudimo i?laid? ?sigyjant transporto priemon?.


Komentarai

Reklaminis skydelis

M?s? draugai

It naujienos

Deviceinformed