 Reikia para?yti ra?in?, interpretacij? ar recenzij?? Ie?kai pratyb? atsakym? ar knygos santraukos? ?ias ir kitas moksleiviams kylan?ias problemas i?sprend?ia internetas. Jame apstu mokiniams skirt? tinklalapi?, dykai ar u? simbolin? mokest? dalijan?i? tokius darbus. Pagalbamokiniui.lt, moksliukai.lt, moksliukai.in ? tai tik kelios svetain?s, kuriose galima rasti daugyb? i?spr?st? pratyb? s?siuvini?, u?davini? atsakym? bei kitos mokiniams reikiamos med?iagos.
Toki? svetaini? adresais mokiniai dalijasi tarpusavyje, jos taip pat reklamuojamos el. pa?tu bei straipsni? komentaruose.
U?suk? ? ?ias svetaines, mokyklas baigusieji nuryja pavyd?i? seil?: ?Kod?l toki? puslapi? nebuvo, kai a? mokiausi?? Sugai?us vos kelias minutes registracijai, lankytojams atsiveria i?tisi atsakym? klodai. ?Dalis pratyb? i?spr?stos su klaidomis, bet argi mokiniai nusira?in?dami ?i?ri?, ? pasteb?jo vien? nuorod? atsiuntusi ?15min? skaitytoja Aist?. Beje, kalbama, kad atsakymus svetain?ms internete yra reng? ir patys mokytojai.
Keliose svetain?se galima rasti ne tik ?vairi? sri?i? u?davini? atsakym?, bet ir literat?rin?s pagalbos: straipsni?, ra?ini?, interpretacij?, recenzij?, taip pat knyg? apra?ym? (jei skaityti pating?jai, o atsiskaitymas jau rytoj), bet to, kai kurias knygas net galima atsisi?sti nemokamai.
Kas nori, nusira?o
Ar tokios svetain?s padeda mokiniams ?sisavinti ?inias ir pasitikrinti savo darbus, ar t?ra tingi? nusira?in?toj? atgaiva? Lietuvos mokini? parlamento pirmininkas Simonas Stankus teigia, kad abu atsakymai yra tinkami.
?iuo metu studijas kremtantis vaikinas teigia, kad prie? kelerius metus toki? svetaini? nebuvo, tod?l mokiniai negal?jo pasitikrinti, ar u?duotis i?sprend? teisingai. ?Kita vertus, galima tai vertinti kaip nusira?in?jim?, bet juk ir mokyklose yra nusira?in?jama. Galiausiai ateina laikas, kai ?inios yra patikrinamos kontroliniu darbu ar egzaminu. Tada viskas atsiremia ? mokinio m?stym?, jo po?i?r? ? moksl?. Jei mokinys yra s?moningas, man atrodo, problem? nekils?, ? sak? S.Stankus.
Jis pasteb?jo, kad nam? darb? vengiantys jaunuoliai ir anks?iau, ir dabar gali u?sukti ? knygyn? ir nusipirkti pratyb? atsakym? knygas. Mokytojai visada gali nesunkiai su?inoti, ar aukl?tinis pats ruo?? nam? darbus ? pakanka u?duoti kelis klausimus, kaip jie buvo atlikti.
?Kiek a? ?inau, ?ios svetain?s n?ra labai populiarios. Bet jos yra gana naujos. Mokiniai link? naudotis ?senaisiais metodais?, t. y. nusira?in?ja prie? pamok? ir pana?iai. Kalbant apie ruo?im?si pamokoms, atsiskaitymams, man atrodo, internetas naudojamas kur kas aktyviau. Jame galima rasti ?vairi? straipsni?, referat?, skaidri? ir kitos med?iagos bema? visomis temomis?, ? pasteb?jo LMP pirmininkas.
Jo nuomone, nei?vengiama, kad ateityje internetas bus vis aktyviau naudojamas mokymosi procese, tad mokytojams teks dar labiau pasitempti demaskuojant nusira?in?tojus.
Svarbiausia rezultatas
Kritikuoti u?duo?i? atsakymus pateikian?i? tinklalapi? neskub?jo ir Tel?i? ?D?iugo? vidurin?s mokyklos 9?12 klasi? geografijos mokytojas Tomas Ubartas.
?Mokiniams visada sakau, kad internetas yra informacijos ?iuk?lynas, kuriame yra ir naudingos med?iagos, bet pats did?iausias darbas ? atrinkti, kas reikalinga ir aktualu. Benar?ydami po tokias interneto svetaines jie lavina savo ?g?d?ius, o tai jau yra gerai. ?inoma, daugelis mokytoj? paprie?taraut? man sakydami, kad mokinys negauna ?ini? pasinaudodamas i? anksto paruo?tais atsakymais. Ta?iau visada sakiau, kad geriau tegul mokinys nusira?o ir gauna minimali? ?ini?, nei apskritai nieko nedaro?, ? teigia tinklara?t? ra?antis ir mokinius internetu naudotis skatinantis T.Ubartas.
Pasak jo, profesionalus pedagogas ?ino mokinio lyg? ir sugeba atskirti, k? jis atliko pats, o k? nusira??. Pedagogas pabr???, kad svarbiausia yra mokinio ind?lis ruo?iantis pamokoms, o kur ir kaip tai daroma ? namuose prie kompiuterio ar pertraukos metu ? neturi didelio skirtumo. ?Koks skirtumas, kur jis darbuojasi, gal jam pertraukos metu patogiau ir ?domiau. ?iuo atveju pateisinu rezultat?, o ne pat? proces??, ? sak? T.Ubartas.
Jo nuomone, nusira?in?jimas yra mentaliteto problema, ir ji nei?nyks tol, kol nepasikeis po?i?ris ? mokslo naud?.
Geografijos mokytojas skatina mokini? naudojim?si internetu ruo?iantis pamokoms. Ta?iau didel? dalis mokini? internet? laiko tik socialini? tinkl? ir ?aidim? ?rankiu. ??domu b?na steb?ti vyresni?j? klasi? mokini? reakcij? ? mano mest? teigin?, kad jie nemoka naudotis kompiuteriu. I? prad?i? jie visada ?si?eid?ia, bet gav? tam tikras u?duotis pripa??sta daug ko ne?inantys?, ? pasteb?jo mokytojas.
T.Ubartas teig? tik?s nuotolinio mokymosi ateitimi. ?iuo metu jis internetu moko tris mokinius ir tik retsykiais apsilanko pas juos namuose. ?Tiek a?, tiek mokiniai yra patenkinti tokiu mokymo ir mokymosi modeliu. Tikiu, kad ateitis priklauso min?tam mokymuisi, jis leis taupyti laik?, individualizuoti mokym? ir priartinti j? prie mokinio poreiki??, ? sak? pa?nekovas.
Prisideda ir mokytojai
Svetain?s moksliukai.lt ?k?r?jas Paulius teig?, kad kasdien joje apsilanko apie 3 t?kst. ?moni?. Tinklalapyje ?diegta SMS paramos sistema, o gautos pajamos skiriamos svetain?s i?laikymui. Anot Pauliaus, pratyb? atsakym? rubrika yra gana populiari, ta?iau da?nai mokiniai ateina ne nusira?yti atsakym?, o pasitikslinti ?ini? bei padiskutuoti apie atsakymus su kitais tinklalapio nar?ytojais.
Be to, svetain?je esantis pratyb? archyvas senstel?j?s, tad jis da?nai naudojamas tiesiog pagilinti ?inias ar ruo?iantis egzaminams prisiminti ankstesni? klasi? kurs?.
??iuo metu b?tent ?iai rubrikai skiriama ma?iausiai d?mesio, bandome labiau vystyti forumo diskusijas, kurti bendruomen?, kurios nariai pad?t? vieni kitiems ir nor?t? tobul?ti?, ? teig? Paulius.
Jis mano, kad tinklalap? ?ino didel? dalis mokytoj?, bet ne visi jie nusiteik? prie?i?kai. ?Esu mat?s netgi lietuvi? kalbos mokytojos, padedan?ios mokiniams pasiruo?ti kalb?jimo ?skaitai, tem? (forume, ? aut. past.). Manau, kad mokytojai supranta, jog ?ie laikai jau ne akmens am?ius ir dalintis informacija internete yra naudinga. Be to, dabar da?nas mokinys geriau nueina ? ?Google? ar ?Wikipedia? ir ?ra?o norim? klausim?, nei varto vadov?l?. Laikai kei?iasi, bet nemanau, kad ? blog?j? pus??, ? teig? jis.
Verslo ni?? ?ioje srityje ??velg? ir kitas moksleivis Tomas, prie? pustre?i? met? ?k?r?s tinklalap? pagalbamokiniui.lt. Jis nusprend? i? lankytoj? pinig? nepra?yti, o tinklalap? i?laikyti pajamomis i? reklam? rodymo. Nors prad?ia buvo sunki, o rezultatai nek?l? optimizmo, dabar jo svetain?je kas m?nes? apsilanko per 30 t?kst. nar?ytoj?. Vaikinas atskleid?, jog ateityje planuoja pl?sti svetain?s turin? ir pama?u atsisakyti pratyb? atsakym? skilties, nors ?iuo metu ji yra svetain?s ?kertinis akmuo?.
?Kaip sako, duok ?mogui pl?g?, bet ne duonos. Remdamasis ?ia id?ja ir tobulinsiu svetain??, ? u?simin? Tomas.
?altinis:  |