Studentai si?lo ?vietimo ir mokslo ministrui taisyti senas klaidas, o ne daryti naujas |
?vairenyb?s |
Antradienis, 25 Rugsėjis 2012 00:00 |
? I?si?stame ra?te LSAS kriti?kai vertina ?vietimo ir mokslo ministro patvirtint? geriausiai vidurinio ugdymo program? baigusi? eil?s sudarymo 2014 metais tvarkos apra?? ir pr?jusio penktadienio universitet? rektori? priimt? sprendim? ?ios tvarkos nenukelti v?lesniam ?sigaliojimui, nors vieningos pozicijos tarp rektori? prieit? nebuvo. LSAS pabr??ia, jog naujaja tvarka orientuojamasi ? auk?t?j? mokykl? u?sakym?, o ne ? moksleivi? kompetencij? ir geb?jim? ugdym? mokykloje, o stojimo ? auk?t?sias mokyklas metu turi b?ti vertinamos asmens kompetencijos, motyvacij? ir pasirengimas studijuoti, o ne formal?s kriterijai. ? ? Pasak LSAS prezidento Viliaus Mork?no b?tina priimti ry?tingus sprendimus per?i?rint ir koreguojant mokymosi programas pa?iose mokyklose, auk?tosioms mokykloms pertvarkant studij? program? ?gyvendinim? studij? ir mokymosi proceso organizavim? orientuojant ? moksleiv? ir student?, j? kompetencij? ugdym?, o ne didinant valstybini? brandos egzamin? skai?i? ir j? svarb?. Tuo tarpu did?ioji dalis auk?t?j? mokykl? didindamos reikalavimus moksleiviams, nesiruo?ia kelti reikalavim? sau, t.y. ?vesti minimalius konkursini? bal? slenks?ius. Taip pat netiesioginis reikalavimas laikyti didesn? brandos egzamin? skai?i? nulems profesin? dezorientacij?, o ne krypting? moksleivi? profesin? orientavim? jau nuo pradini? klasi?. ? ?Tikim?s ?siklausymo ? student? ir moksleivi? nuomon? bei racianalaus sprendimo bent i? kolegij? direktori? pus?s, kurie ?iandien svarstys ?? klausim?. Tuo tarpu labai stebina ?vietimo ir mokslo ministro nery?tingumas bei atsakomyb?s primetimas auk?t?j? mokykl? vadovams d?l paties patvirtinto ?sakymo, kur? jau galima buvo at?aukti bei perkelti diskusijas d?l ?io apra?o ?sigaliojimo 2015 metais. Tod?l raginame ?vietimo ir mokslo minist? ir ministerijos darbuotojus kartu su mokyklomis ir auk?tosiomis mokyklomis taisyti esamas bendrojo ugdymo ir ?iais metais vykusio bendrojo pri?mimo spragas, o ne sudaryti s?lygas nauj? klaid? atsiradimui.?- teig? LSAS prezidentas. ? Taip pat LSAS, atsi?velgdama ? ?i? met? bendrojo pri?mimo eig? ir jo rezultatus, si?lo ?gyvedinti funkcionuojan?i? profesinio orientavimo sistem?, gr?st? valstyb?s poreikio planavimu, nustatyti minimali? konkursini? bal? slenks?ius auk?tosiose mokyklose, siekiant kokyb?s, o ne kiekyb?s, numatyti galimyb? visose studij? srityse gauti papildom? bal?, vertinant stojan?i?j? motyvacij? bei formaliu ir neformaliu b?du ?gytas kompetencijas. Taip pat pabr??iama, jog b?tinas tikslinio ir studij? stipendij? finansavimo mechanizm? tobulinimas, atspindintis student? ir auk?t?j? mokykl? l?kes?ius, olimpiad? ir konkurs? s?ra?o i?pl?timas bei organizacini? trukd?i? pa?alinimas stojam?j? egzamin? ir motyvacijos vertinimo metu. ? Susipa?inti su LSAS ra?tu galite interneto svetain?je www.lsas.lt, skiltyje??Dokumentai?. |
Susijusios naujienos: |
---|
|