Verslo simuliatorių poveikis vartotojui
Technologijos
Pirmadienis, 18 Liepa 2016 15:38

Niekas nepaneigs, kad viena lankomiausių interneto vartotojų sričių yra pramogos ir laisvalaikis. Šiais sričiai galima priskirti internetinius žaidimus, bei verslo simuliatorius.

Pastarieji yra itin populiarūs. Juose stengiamasi kuo realiau atkartoti vartotojui artimas sritis, lavinti įgūdžius. Tuo tarpu žaidimai daugiau orientuoti į pramogas ir laisvalaikio praleidimą. Neseniai atliktas „Mokomųjų žaidimų ir simuliatorių žaidžiamojo momento tyrimas“ atskleidė, kokie faktoriai lemia vartotojų įtraukiamą į žaidimus.

Vienas iš tyrimo metu atskleistų fenomenų buvo sensorinis-motorinis įsitraukimas. Toks įsitraukimas yra tuomet, kai verslo simuliatoriuje vartotojui reikia pasitelkti regos, klausos, pojūčio koordinavimo veiksmus. Kuo daugiau juslių vartotojas panaudoja įsitraukdamas, tuo labiau jis perpina realybę su virtualaus pasaulio veiksmu.

Emocinis įsitraukimas. Pastarasis vartotoją veikia bene stipriausiai, tuo metu vartotojas gali perpinti realybės veiksmą su veiksmu, vykstančiu virtualiame pasaulyje. Emocinis įsitraukimas didina vartotojo motyvaciją dalyvauti, siekti įgyvendinti užduotis.

Kognityvinis įsitraukimas yra dar vienas faktorius, lemiantis vartotojo įsitraukimą į interneto platybes. Dažniausiai verslo simuliatoriuose ir žaidimuose vartotojas gauna užduotis, turi kurti strategijas ir priimti atitinkamus sprendimus ar spręsti iškylančias problemas. Tuo metu padidėja vartotojo smegenų veikla ir žaidimas daro jam didesnį poveikį bei įtaką. Tokia „proto mankšta“ pasitarnauja darbo srityje, kuomet iškyla problemų.

Iki šiol vienu sėkmingiausių verslo žaidimo panaudojimų yra laikomas „Elmenhorster“ sulčių imperijos žaidimas. Tarptautiniame reklamos festivalyje „Golden Hammer 2010“ kategorijoje „Interactive Media“ jis buvo apdovanotas auksu. „Elmenhorster“ sulčių imperija —  tai strateginis socialinis žaidimas, kuriame reikia pasisitatyti gamyklą, įsigyti trasporto, auginti vaisius ir daržoves, spausti sultis ir prekiauti biržoje. Žaidimo eigoje atsiveria galimybės plėsti imperiją, siekti aukštesnių kategorijų bei įvertinimo. Esminis šio žaidimo skirtumas — „Elmenhorster“ prekinio ženklo reklamavimas.

 


Susijusios naujienos:


Reklaminis skydelis

Mūsų draugai

It naujienos

Deviceinformed