Įprotis apsipirkti internetu niekur nedings: kaip nuo trikdžių turėtų saugotis e. parduotuvės ir bankų sistemos
Įvairenybės
Ketvirtadienis, 11 Vasaris 2021 09:16

Pasaulį sukausčiusi pandemija pakeitė ne tik kasdienius įpročius, bet ir tai, kaip mes perkame prekes. Įsigaliojus griežtoms karantino taisyklėms ir netekę galimybės lankytis parduotuvėse bei apsipirkti įprastu būdu, pirkėjai suplūdo į internetines parduotuves. Pasak specialistų, tokia situacija lėmė ne tik internetinių parduotuvių apkrovą, bet ir bankų elektroninių sistemų trikdžius.

 

Pirkėjai užplūdo elektronines parduotuves

Įvesti suvaržymai jau praėjusių metų pradžioje pakeitė verslo aplinką. Prekyba kėlėsi į internetinę erdvę ir gerokai stiprino savo pozicijas joje.

Kosmetikos ir parfumerijos parduotuvių tinklo „Douglas“ vadovės Vilūnės Spaičės teigimu, akivaizdžius pokyčius internetinėje prekyboje galima buvo stebėti dar pirmojo karantino metu, o į prieškarantininio laikotarpio skaičius elektroninė prekyba niekada nebegrįžo.

„Pirmojo karantino metu parduotuvėms užvėrus duris internetinės prekybos apimtys augo, todėl savo pajėgumus turėjome greitai perorientuoti į elektroninę erdvę bei stiprinti su tuo dirbančią komandą. Tačiau toks sprendimas pasiteisino, nes net ir sušvelnėjus karantino sąlygoms, didelė dalis pirkėjų ir toliau rinkosi ne fizines parduotuves, o saugų ir patogų prekių užsakymą internetu“, – teigia V. Spaičė.

Tapo rimtu iššūkiu bankams ir mokėjimo sistemoms

Visgi, didžiausią metinį pirkėjų antplūdį elektroninės parduotuvės stebėjo per Kalėdų laikotarpį – ženkliai išaugęs lankytojų srautas sukėlė iššūkių net elektroninėje prekyboje daug patirties turintiems verslams, o taip pat paveikė bankus bei mokėjimo paslaugų tiekėjus.

Tarptautinės telekomunikacijų bendrovės „Huawei“ teigimu, operacijų skaičiaus šuolis didžiausią įtaką daro tiems, kurie naudoja senos kartos duomenų saugyklas, ir būtent duomenų saugyklų neveiksnumas lemia ne tik veiklos sutrikimus, bet ir sistemų veikimo vėlavimus.

„Nepakankamo įeinančių ir išeinančių piniginių operacijų apdorojimo pajėgumo bei pailgėjusios jų vykdymo trukmės derinys lemia mokėjimų uždelsimą arba dar blogiau – jų atmetimą. Neabejotina, kad tai sukelia pirkėjų nusivylimą ir net gali įtakoti prekybininkų bei mokėjimų paslaugų teikėjų pajamas“,  – sako „Huawei“ vadovas Baltijos šalyse Ricky Chen.

Siekdami užkirsti kelią panašiems nemaloniems scenarijams, bankams prevenciškai rekomenduojame senąsias duomenų saugyklas keisti naujomis „Flash“ tipo sistemomis, tokiomis kaip „Huawei OceanStor Dorado“, kurių pranašumą galima paaiškinti pasitelkiant greitkelio analogiją.

„Jei finansines operacijas laikytume automobiliais, lyginant seno tipo duomenų talpyklas su naujomis, pastarosios būtų tarsi modernus kur kas daugiau eismo juostų turintis greitkelis, išsprendžiantis spūsčių ir lėto srauto problemas. Kitaip tariant, naujo tipo sistemos leidžia apdoroti daugiau mokėjimų vienu metu, todėl net ir esant didžiausioms apkrovoms galima išvengiama transakcijų įvykdymo vėlavimo arba atmetimo“, – pasakoja Ricky Chen.

Teko ieškoti naujų logistikos sprendimų

Tiesa, tie, kas antrajam karantinui ir didžiosioms metų šventėms ruošėsi iš anksto, gyventi galėjo ramiau. Pasak „Douglas“ vadovės, sustiprinti internetinės parduotuvės pajėgumai ir paruošti kiti namų darbai leido nenuvilti pirkėjų ir sėkmingai suvaldyti išaugusį užsakymų kiekį.

„Artėjant šventėms pirkėjai dovanas rinkosi draugams ir artimiesiems. Dovanas pirko ne tik Lietuvoje gyvenantys žmonės, bet ir užsienio lietuviai, negalintys grįžti į gimtąją šalį, bet norintys pradžiuginti artimuosius“, – kalba V. Spaičė.

Kaip pasakoja pašnekovė, prieš šventes uždarius parduotuves teko pasirūpinti efektyvesne komunikacija – klientams buvo pranešama apie pokyčius, jiems teikiamos konsultacijos. Taip pat, prie geresnio situacijos suvaldymo prisidėjo bekontaktės siuntų atsiėmimo stotelės ir efektyvi logistika.

„Išaugę siuntų srautai privertė griebtis netradicinių priemonių. Nors dirbame su platų logistikos tinklą turinčiomis didžiausiomis kurjerių tarnybomis Lietuvoje, tačiau suprasdami, kad dėl karantino jų darbo apimtys augo kartais, efektyvesniam siuntų patys išsinuomavome po visą Lietuvą kursavusius autobusiukus“, – teigia „Douglas“ vadovė.

 


Susijusios naujienos:

  • Kaip planuojant namų remontą „nenuskausminti“ savo piniginės? (2021-07-29)

    Galima sakyti, kad namų remontas yra sudėtinga užduotis, kuriai reikalingi valdymo įgūdžiai, ir kiekvienas, norintis atnaujinti nekilnojamąjį turtą, turi jausti šį vaidmenį. Viena vertus, tai tampa džiaugsmingu ir kūrybingu procesu, kita vertus, reikia pereiti kryžiaus kelią ir galiausiai palikti statybvietę po ilgos priežiūros. Atsakingai rinkitės remontininkus, prižiūrėkite projektą, atlikite sąmatas-visa tai turi būti suderinta ir tikslinga, kad tikrai išvengtumėte tokio remonto, kuris reikalauja ... pakartotinio remonto.

  • Įdomūs dalykai, kuriuos galima veikti lietingą dieną namuose (2021-07-29)

    Orų prognozė negarantuoja gerų žinių: lietus ir vėsus oras mūsų nepaliks dar kurį laiką.  O ką tokiu oru veikti, nei nesinori kojos kelti iš namų? Yra daugybė veiklų, kuriomis galima užsiimti, tačiau kartais pritrūksta idėju, ypač jei blogas oras tęsiasi ištisas savaites.

  • Vyriškas diržas - kaip išsirinkti stilingą aksesuarą? (2021-05-06)

    Diržas - yra vienas iš pagrindinių aksesuarų, leidžiančių kiekvienam vyrui paįvairinti savo išvaizdą, todėl tokį stiliaus elementą reikėtų išsirinkti kruopščiai. Laimei, šiais laikais vyriškų diržų pasirinkimas tikrai yra didelis ir už prieinamą daugeliui kainą. Džinsai, klasikinės kelnės, ar bet kokios kitos kelnės gali vizualiai pasikeisti su šiuo aksesuaru, svarbiausia atkreipti dėmesį į diržo detales. Reikėtų nepamiršti, kad vyriška mada yra konservatyvesnė nei moterų, vyrų spinta atnaujinama rečiau, kiekvienas daiktas parenkamas skrupulingai, įsivaizduojant kur ir kada bus naudojamas.

  • Rinkitės jums įdomias paslaugas internetu (2020-04-30)

    Šiandieninis pasaulis yra kupinas pasirinkimų. Žmonės gali pirkti ne tik fizinėse parduotuvėse, o taip pat ir internetinėse, jiems nereikia niekur važiuoti iš namų, nes norimas paslaugas jie gali rasti ir įsigyti vos keliais mygtuko paspaudimais. Rinktis paslaugas internetu yra labai patogus ir laiko sutaupantis sprendimas, tuo labiau jas galima ne tik išsirinkti, bet ir pasiskaityti daugiau, sužinoti naujos ir dar negirdėtos informacijos, palyginti siūlomas paslaugas su konkurentų siūlomomis paslaugomis ir galiausiai išsirinkti labiausiai tinkantį ir patinkantį variantą.

  • Skolų valdymo centras - padės susigrąžinti skolas (2020-04-30)

    Dauguma įmonių teikia mokamas paslaugas ar prekes tai, kad jos pasiektų klientą greičiau nei atvyksta apmokėjimas arba teikia reguliarias paslaugas, už kurias susimokėti reikia kiekvieną mėnesį tuo pačiu metu. Deja ne visada tokios paslaugos einasi taip kaip norėtųsi jas teikiančioms įmonėms ir tokiu būdu dėl atlaidumo ar piktavališkų veiksmų susidaro skolos. Žinoma visos pelno siekiančios įmonės bando maloniai informuoti klientus, kad būtinas tikslus ir nevėluojantis mokėjimas, tačiau visada atsiranda tokių, kurie nepaiso tokių ir panašių prašymų ir elgiasi taip kaip jie išmano. Ką daryti tokiu atveju?

     


Reklaminis skydelis

Mūsų draugai

It naujienos

Deviceinformed