Tyrimas: žaidimų elementai perkeliami į realų pasaulį
Žaidimai
Pirmadienis, 26 Rugsėjis 2011 00:39

Naujausias Nottingham Trent University ir Stockholm University tyrimas atskleidė naują psichologinį fenomeną, kai užkietėję žaidėjai nesąmoningai perkelia kai kuriuos kompiuterinių žaidimų elementus į realų pasaulį.



Tyrimo metu vienas respondentas prisipažino pradėjęs matyti gyvybių stulpelius virš kitų žmonių galvų, kitas apklaustasis teigė kartais matantis kompiuterinių žaidimų stiliaus išskleidžiamuosius meniu, trečias nesąmoningai spaudinėje mygtukus, net kai kalba mobiliuoju telefonu arba rankoje laiko televizoriaus pultelį.

Mokslininkai apklausė 42 užkietėjusius žaidėjus, kurių amžius nuo 15 iki 21 metų. Pastariesiems pasireiškia žaidimo perkėlimo fenomenas (ang. GTP), kai kompiuteriniai žaidimai veikia žmogaus veiksmus, pojūčius ir mintis net realiame gyvenime. Tokių žmonių refleksai yra pakitę, jie dažnai mato optines iliuzijas, prisiima imitacinius elgesio modelius (vaidmenis).

Žaidėjai prisipažino, kad šis fenomenas ima nykti tada, kai mažiau žaidžiama. Visi apklaustieji patvirtino puikiai suvokiantys skirtumą tarp realaus ir virtualaus pasaulio, tačiau nei vienas nesugebėjo sukontroliuoti savo nesąmoningų veiksmų žaidimo perkėlimo metu. Pusė respondentų teigė dažnai naudojantys kompiuterinių žaidimų elementus sprendžiant realaus gyvenimo problemas.

Šaltinis: 

 


Susijusios naujienos:

  • Kada atsirado kompiuteriniai žaidimai? (2021-12-03)

    Kompiuteriniai (PC) žaidimai yra virtualios realybės rūšis, kuri akimirksniu gali sukurti daugybę skirtingų potyrių. Jame gali būti adrenalino, jaudulio, džiaugsmo, liūdesio ir net ekstazės laimėjus mūšį ar išsprendus dešimto lygio galvosūkį. Sunku patikėti, kad žaidimus, kaip kadaise, daugelis vis dar laiko vaikų veikla. Nepaisant to, kompiuterinių žaidimų istoriją galima atsekti daugiau nei 50 metų. Grįžkime į praeitį, kad suprastume šios pramogos kilmę ir raidą.

  • Viskas, ką privalo žinoti „Pokemon Go“ gerbėjai (2016-08-09)

    Pastaruoju metu nieko nebestebina miesto aikštėse ir parkuose susibūrę žmonės. Retas kuris su nuostaba nužvelgia gatve bėgiojančius paauglius su telefonu rankose — juk tai normalu — visi gaudo pokemonus! „Pokemon Go“ — žaidimas užvaldęs visą pasaulį ir savo populiarumu pralenkęs net tokius socialinius tinklus kaip „Facebook“, „Twitter“ ir „Instagram“.

  • Populiariausi 2016 metų kompiuteriniai žaidimai (2016-07-18)

    Kompiuteriniai žaidimai nuo amžių amžinųjų buvo ir yra vienas populiariausių laisvalaikio praleidimo būdų. Kiekvienais metais kompiuterinių žaidimų mėgėjai renka geriausius ir mėgstamiausius žaidimus, dalinasi mintimis ir įžvalgomis apie jų realizaciją ir tobulintinus dalykus. Šie metai taip pat nėra išskirtiniai.

  • „Minecraft“ keliasi į mokyklų klases (2016-01-21)

    Šią vasarą JAV programinės ir techninės įrangos gamintoja „Microsoft“ pristatys specialų populiariojo žaidimo „Minecraft“ leidimą, skirtą švietimui. „Minecraft: Education Edition“ leis moksleiviams bei studentams tobulinti savo kūrybiškumo, komandinio darbo bei problemų sprendimo įgūdžius 100 mln. žaidėjų pažįstamoje žaidimo aplinkoje.

  • Windows XP nepalaikys Call of Duty: Black Ops II (2012-09-07)

    Šiandien žaidimų leidėjai, Activision, patvirtino, kad pirmojo asmens šaudyklės, Call of Duty: Black Ops II, PC versija nebus palaikoma Windows XP operacinėje sistemoje. Kompanija oficialioje žaidimo internetinėje svetainėje pasidalino minimaliais PC reikalavimais šiam žaidimui.

    Ten parašyta, kad Call of Duty: Black Ops II veiks tik Windows Vista arba naujesnėse operacinėse sistemose. taip yra todėl, kad Windows XP nepalaiko DirectX11 grafinės tvarkyklės, kurią naudoja patobulintas Black Ops II grafinis varikliukas.


Komentarai

Reklaminis skydelis

Mūsų draugai

It naujienos

Deviceinformed