„Savižudė avis“ lietuviams atnešė populiarumo, bet ne pinigų
Žaidimai
Pirmadienis, 27 Vasaris 2012 12:58

Lietuvių sukurtas žaidimas „Suicide Sheep“ (liet. „Savižudė avis“), kurio užduotis yra išgelbėti užminuotą avį, sudomino šimtus tūkstančių žaidėjų visame pasaulyje. Nors iš populiarumo neuždirbo, žaidimo kūrėjai nesielvartauja. Jiems svarbiau – įgyta patirtis.

Savižudės avies gelbėjimo operacija – vaikiškai paprasta, bet įtraukianti. Pirato užminuota avis paleidžiama į lauką, pilną šieno kupetų. Vartant šį lauką reikia nuvesti avį pas išminuotoją, kol prie jos pritvirtinta bomba nesprogo. Kuo aukštesnis lygis, tuo daugiau kupetų ir kitų kliūčių.



Pradėjo nuo šiukšlių rūšiavimo

Žaidimą sukūrusios bendrovės „Edukacinės sistemos“ vienas iš įkūrėjų Mantas Radvila teigia, kad pirmoji jo versija buvo mokomasis žaidimas „Eko-labirintas“, skirtas mokyti rūšiuoti šiukšles ir skatinti tai daryti. Šiame žaidime reikėjo sukant žemėlapį nukreipti šiukšlę į jai skirtą konteinerį.

„Norėdami padidinti įmonės žinomumą ir įgyti daugiau patirties, nusprendėme įkelti savo žaidimą į „Apple“ programėlių parduotuvę „App Store“. „Eko-labirinto“ valdymas nesudėtingas, tačiau įdomus, be to, puikiai tinkamas planšetiniams kompiuteriams „iPad“ ir telefonams „iPhone“. Sugalvojome įdomesnį žaidimo siužetą, pakeitėme visą grafinę dalį ir gimė „Suicide Sheep“, – prisimena M.Radvila.

„Apple“ neįtiko teroristas

Siekiant pritraukti kuo daugiau jaunų žaidėjų, pasinaudota arabo-teroristo kliše: būtent jis užminuoja avelę, o žaidėjas turi ją išgelbėti.

Avį žaidimo kūrėjai pasirinko dėl neutralaus gyvūno įvaizdžio – jų nuomone, šis gyvūnas nesiejamas su kokia nors emocija ir nesukelia išankstinių asociacijų, kaip, pavyzdžiui, vilkas, lapė ar kiaulė.

Tačiau „Apple“ neįtiko arabo-teroristo klišė ir žaidimas buvo pašalintas iš „App Store“. Todėl netrukus šis veikėjas buvo pakeistas piratu.

Tokia nusistovėjo galutinė „Suicide Sheep“ versija. „App Store“ parduotuvėje ji atsirado pernai metų pabaigoje, o šįmet sausį sukurta ir internetinė versija, tad avelę dabar galima gelbėti ir įprastais kompiuteriais.

Internetinei „Suicide Sheep“ versijai pasklidus po „Flash“ žaidimų svetaines, žaidimo populiarumas staigiai išaugo: per penkias dienas sulaukta 200 tūkst. unikalių žaidėjų, o sausio pabaigoje – ir pusės milijono. Už tokią sėkmę M.Radvila dėkojo „Suicide Sheep“ sukūrusiai komandai: Arvydui Burduliui, Modestui Povilaičiui, Miglei Šaulytei bei Mantui Kavaliauskui.

Vien produkto neužtenka

Dabar žaidimo populiarumas šiek tiem mažėja. Tačiau jo kūrėjai pernelyg nenusimena.

„Žaidimas buvo sukurtas rinkodaros ir rinkos analizės tikslais. Jei atvirai, norėjome pažiūrėti, ar nevykdant rimtos marketingo kampanijos galima sulaukti pasisekimo tiesiog sukūrus žaidimą. Daugelis kūrėjų tiki, kad svarbu sukurti produktą, o tada populiarumas ir sėkmė ateis savaime. Galime patvirtinti, kad tai yra klaidingas požiūris. Norint išpopuliarinti žaidimą, reikia apie tai pradėti galvoti prieš jį kuriant. Reikia žinoti kokiu būdu ir kokiais kanalais geriausia pasiekti savo auditoriją ir aktyviai tai daryti“, – patarė M.Radvila.

Programėlių parduotuvėje „App Store“ teoriškai galima išpopuliarėti programos ar žaidimo įkėlimo dieną, vos jis atsiranda „Naujų produktų“ skiltyje. Tačiau puoselėti daug vilčių neverta, mat į šią parduotuvę kasdien įkeliama dešimtys ar net šimtai naujų programėlių.

Kelsis į televizorius

„Suicide Sheep“ kūrėjai žada ateityje išleisti „iPhone“ pritaikytą žaidimo versiją bei atnaujinti „iPad“ versiją, papildant ją naujomis funkcijomis, kurių šiuo metu pasigenda kai kurie žaidėjai. Ši versija jau gali būti mokama.

Be to, „Edukacinės sistemos“ užmezgė ryšius su Kinijoje dirbančia įmone, kuri kuria žaidimų platformą išmaniesiems televizoriams bei kūno gestais valdomiems kompiuteriams.

„Jie nori, kad „Suicide Sheep“ atsirastų jų platformoje ir būtų mokamas. Pagal jų modelį, dalis pajamų atiteks platformos kūrėjams, dalis – žaidimo kūrėjams. Šiuo metu sprendžiame technologinius klausimus“, – užsiminė M.Radvila.


Šaltinis: 

 

 


Susijusios naujienos:

  • Kada atsirado kompiuteriniai žaidimai? (2021-12-03)

    Kompiuteriniai (PC) žaidimai yra virtualios realybės rūšis, kuri akimirksniu gali sukurti daugybę skirtingų potyrių. Jame gali būti adrenalino, jaudulio, džiaugsmo, liūdesio ir net ekstazės laimėjus mūšį ar išsprendus dešimto lygio galvosūkį. Sunku patikėti, kad žaidimus, kaip kadaise, daugelis vis dar laiko vaikų veikla. Nepaisant to, kompiuterinių žaidimų istoriją galima atsekti daugiau nei 50 metų. Grįžkime į praeitį, kad suprastume šios pramogos kilmę ir raidą.

  • Viskas, ką privalo žinoti „Pokemon Go“ gerbėjai (2016-08-09)

    Pastaruoju metu nieko nebestebina miesto aikštėse ir parkuose susibūrę žmonės. Retas kuris su nuostaba nužvelgia gatve bėgiojančius paauglius su telefonu rankose — juk tai normalu — visi gaudo pokemonus! „Pokemon Go“ — žaidimas užvaldęs visą pasaulį ir savo populiarumu pralenkęs net tokius socialinius tinklus kaip „Facebook“, „Twitter“ ir „Instagram“.

  • Populiariausi 2016 metų kompiuteriniai žaidimai (2016-07-18)

    Kompiuteriniai žaidimai nuo amžių amžinųjų buvo ir yra vienas populiariausių laisvalaikio praleidimo būdų. Kiekvienais metais kompiuterinių žaidimų mėgėjai renka geriausius ir mėgstamiausius žaidimus, dalinasi mintimis ir įžvalgomis apie jų realizaciją ir tobulintinus dalykus. Šie metai taip pat nėra išskirtiniai.

  • „Minecraft“ keliasi į mokyklų klases (2016-01-21)

    Šią vasarą JAV programinės ir techninės įrangos gamintoja „Microsoft“ pristatys specialų populiariojo žaidimo „Minecraft“ leidimą, skirtą švietimui. „Minecraft: Education Edition“ leis moksleiviams bei studentams tobulinti savo kūrybiškumo, komandinio darbo bei problemų sprendimo įgūdžius 100 mln. žaidėjų pažįstamoje žaidimo aplinkoje.

  • Windows XP nepalaikys Call of Duty: Black Ops II (2012-09-07)

    Šiandien žaidimų leidėjai, Activision, patvirtino, kad pirmojo asmens šaudyklės, Call of Duty: Black Ops II, PC versija nebus palaikoma Windows XP operacinėje sistemoje. Kompanija oficialioje žaidimo internetinėje svetainėje pasidalino minimaliais PC reikalavimais šiam žaidimui.

    Ten parašyta, kad Call of Duty: Black Ops II veiks tik Windows Vista arba naujesnėse operacinėse sistemose. taip yra todėl, kad Windows XP nepalaiko DirectX11 grafinės tvarkyklės, kurią naudoja patobulintas Black Ops II grafinis varikliukas.


Komentarai

Reklaminis skydelis

Naudingos nuorodos

ManoIT.lt









Mūsų draugai

It naujienos

Deviceinformed