„Savižudė avis“ lietuviams atnešė populiarumo, bet ne pinigų
Žaidimai
Pirmadienis, 27 Vasaris 2012 12:58

Lietuvių sukurtas žaidimas „Suicide Sheep“ (liet. „Savižudė avis“), kurio užduotis yra išgelbėti užminuotą avį, sudomino šimtus tūkstančių žaidėjų visame pasaulyje. Nors iš populiarumo neuždirbo, žaidimo kūrėjai nesielvartauja. Jiems svarbiau – įgyta patirtis.

Savižudės avies gelbėjimo operacija – vaikiškai paprasta, bet įtraukianti. Pirato užminuota avis paleidžiama į lauką, pilną šieno kupetų. Vartant šį lauką reikia nuvesti avį pas išminuotoją, kol prie jos pritvirtinta bomba nesprogo. Kuo aukštesnis lygis, tuo daugiau kupetų ir kitų kliūčių.



Pradėjo nuo šiukšlių rūšiavimo

Žaidimą sukūrusios bendrovės „Edukacinės sistemos“ vienas iš įkūrėjų Mantas Radvila teigia, kad pirmoji jo versija buvo mokomasis žaidimas „Eko-labirintas“, skirtas mokyti rūšiuoti šiukšles ir skatinti tai daryti. Šiame žaidime reikėjo sukant žemėlapį nukreipti šiukšlę į jai skirtą konteinerį.

„Norėdami padidinti įmonės žinomumą ir įgyti daugiau patirties, nusprendėme įkelti savo žaidimą į „Apple“ programėlių parduotuvę „App Store“. „Eko-labirinto“ valdymas nesudėtingas, tačiau įdomus, be to, puikiai tinkamas planšetiniams kompiuteriams „iPad“ ir telefonams „iPhone“. Sugalvojome įdomesnį žaidimo siužetą, pakeitėme visą grafinę dalį ir gimė „Suicide Sheep“, – prisimena M.Radvila.

„Apple“ neįtiko teroristas

Siekiant pritraukti kuo daugiau jaunų žaidėjų, pasinaudota arabo-teroristo kliše: būtent jis užminuoja avelę, o žaidėjas turi ją išgelbėti.

Avį žaidimo kūrėjai pasirinko dėl neutralaus gyvūno įvaizdžio – jų nuomone, šis gyvūnas nesiejamas su kokia nors emocija ir nesukelia išankstinių asociacijų, kaip, pavyzdžiui, vilkas, lapė ar kiaulė.

Tačiau „Apple“ neįtiko arabo-teroristo klišė ir žaidimas buvo pašalintas iš „App Store“. Todėl netrukus šis veikėjas buvo pakeistas piratu.

Tokia nusistovėjo galutinė „Suicide Sheep“ versija. „App Store“ parduotuvėje ji atsirado pernai metų pabaigoje, o šįmet sausį sukurta ir internetinė versija, tad avelę dabar galima gelbėti ir įprastais kompiuteriais.

Internetinei „Suicide Sheep“ versijai pasklidus po „Flash“ žaidimų svetaines, žaidimo populiarumas staigiai išaugo: per penkias dienas sulaukta 200 tūkst. unikalių žaidėjų, o sausio pabaigoje – ir pusės milijono. Už tokią sėkmę M.Radvila dėkojo „Suicide Sheep“ sukūrusiai komandai: Arvydui Burduliui, Modestui Povilaičiui, Miglei Šaulytei bei Mantui Kavaliauskui.

Vien produkto neužtenka

Dabar žaidimo populiarumas šiek tiem mažėja. Tačiau jo kūrėjai pernelyg nenusimena.

„Žaidimas buvo sukurtas rinkodaros ir rinkos analizės tikslais. Jei atvirai, norėjome pažiūrėti, ar nevykdant rimtos marketingo kampanijos galima sulaukti pasisekimo tiesiog sukūrus žaidimą. Daugelis kūrėjų tiki, kad svarbu sukurti produktą, o tada populiarumas ir sėkmė ateis savaime. Galime patvirtinti, kad tai yra klaidingas požiūris. Norint išpopuliarinti žaidimą, reikia apie tai pradėti galvoti prieš jį kuriant. Reikia žinoti kokiu būdu ir kokiais kanalais geriausia pasiekti savo auditoriją ir aktyviai tai daryti“, – patarė M.Radvila.

Programėlių parduotuvėje „App Store“ teoriškai galima išpopuliarėti programos ar žaidimo įkėlimo dieną, vos jis atsiranda „Naujų produktų“ skiltyje. Tačiau puoselėti daug vilčių neverta, mat į šią parduotuvę kasdien įkeliama dešimtys ar net šimtai naujų programėlių.

Kelsis į televizorius

„Suicide Sheep“ kūrėjai žada ateityje išleisti „iPhone“ pritaikytą žaidimo versiją bei atnaujinti „iPad“ versiją, papildant ją naujomis funkcijomis, kurių šiuo metu pasigenda kai kurie žaidėjai. Ši versija jau gali būti mokama.

Be to, „Edukacinės sistemos“ užmezgė ryšius su Kinijoje dirbančia įmone, kuri kuria žaidimų platformą išmaniesiems televizoriams bei kūno gestais valdomiems kompiuteriams.

„Jie nori, kad „Suicide Sheep“ atsirastų jų platformoje ir būtų mokamas. Pagal jų modelį, dalis pajamų atiteks platformos kūrėjams, dalis – žaidimo kūrėjams. Šiuo metu sprendžiame technologinius klausimus“, – užsiminė M.Radvila.


Šaltinis: 

 

 


Susijusios naujienos:

  • Viskas, ką privalo žinoti „Pokemon Go“ gerbėjai (2016-08-09)

    Pastaruoju metu nieko nebestebina miesto aikštėse ir parkuose susibūrę žmonės. Retas kuris su nuostaba nužvelgia gatve bėgiojančius paauglius su telefonu rankose — juk tai normalu — visi gaudo pokemonus! „Pokemon Go“ — žaidimas užvaldęs visą pasaulį ir savo populiarumu pralenkęs net tokius socialinius tinklus kaip „Facebook“, „Twitter“ ir „Instagram“.

  • Populiariausi 2016 metų kompiuteriniai žaidimai (2016-07-18)

    Kompiuteriniai žaidimai nuo amžių amžinųjų buvo ir yra vienas populiariausių laisvalaikio praleidimo būdų. Kiekvienais metais kompiuterinių žaidimų mėgėjai renka geriausius ir mėgstamiausius žaidimus, dalinasi mintimis ir įžvalgomis apie jų realizaciją ir tobulintinus dalykus. Šie metai taip pat nėra išskirtiniai.

  • „Minecraft“ keliasi į mokyklų klases (2016-01-21)

    Šią vasarą JAV programinės ir techninės įrangos gamintoja „Microsoft“ pristatys specialų populiariojo žaidimo „Minecraft“ leidimą, skirtą švietimui. „Minecraft: Education Edition“ leis moksleiviams bei studentams tobulinti savo kūrybiškumo, komandinio darbo bei problemų sprendimo įgūdžius 100 mln. žaidėjų pažįstamoje žaidimo aplinkoje.

  • Vilniuje svečiuojasi žaidimų kūrėjai iš Seulo (2015-05-13)

    Šią savaitę į Vilnių atvyko svečiai iš Pietų Korėjos. Žaidimų kūrėjų kompanijos NOLGONG atstovai keliauja po Europą pristatydami naujausią premjerą – interaktyvų žaidimą „Being Faust – Enter Mephisto“, kurio scenarijus paremtas klasikiniu vokiečių literatūros kūriniu „Faustas“.

    Kompanija NOLGONG, kuriai vadovauja Peteris Lee, įkurta 2010 m. Jos tikslas – kurti žaidimus kasdienei mokyklų ir verslo aplinkai. Be komercinių projektų, sukurtų tarptautinių koncernų užsakymu, kompanijos NOLGONG veikla apima ir tokių literatūros kūrinių kaip „1984“, „Romeo ir Džiuljeta“ ar „Ana Karenina“ adaptacijas.

  • Nauja Epic Games studija Sietle dirbs su Unreal Engine 4 (2012-09-10)

    Gears of War kūrėjai, Epic Games, plečia savo veiklos sritį. Nauja, Sietle (JAV) atidaroma studija orientuosis tik į darbą, naudojant žaidimų varikliuką Unreal Engine 4. Taip pat kompanija savo naujai studijai ieško gabių IT specialistų.

    „Sietle įsikūrę daug pasaulinio lygio talentų, dėl to šį vieta yra labai patraukli mums vystyti Epic Games Vakarinio Kranto operacijas.“ sako Epic Games prezidentas Dr. Michael Capps. Pasak jo, senesnis studijos žaidimų varikliukas, Unreal Engine 3, nuo 2006-ųjų iki šiol veikia 9 žaidimų platformose, jo pagrindu sukurta daugiau nei 300 žaidimų. Tuo tarpu žinios apie Unreal Engine 4 pirmą kartą pasirodė šių metų pradžioje, tačiau pirmasis žaidimas, pilnai sukurtas naudojant šį varikliuką bus kitąmet pasirodysiantis Fortnite (viršuje nuotrauka iš žaidimo).


Reklaminis skydelis

Mūsų draugai

It naujienos

Deviceinformed