„AutoCAD 2009–2010“ pradmenys |
IT knygynas |
Trečiadienis, 10 Vasaris 2010 10:34 |
Pavadinimas: „AutoCAD 2009–2010“ pradmenys Autorius: Vytenis Sinkevičius Išleidimo data: 2010-02-09 Puslapių skaičius: 872 psl. Kaina: 88.29 Lt Aprašymas: „AutoCAD“ yra viena galingiausių automatizuoto braižymo ir projektavimo sistemų. Su ja galima nubrėžti bet kokio sudėtingumo ir bet kurios srities brėžinius, tačiau tam reikia labai daug žinių.
Šioje knygoje pateikti pagrindiniai darbo su „AutoCAD 2009-2010“ principai. Pateiktos žinios padės perprasti ir kitas automatizuoto projektavimo sistemas. Knyga skirta studentams ir inžinieriams, studijuojantiems kompiuterinę braižybą ir grafiką, automatizuoto projektavimo pagrindus. Tai vadovėlis savarankiškai studijuojantiems. Turinys: Įvadas 17 A. AutoCAD pagrindai 21 1. Pirmasis brėžinys 23 1.1. AutoCAD programos paleidimas 23 1.1.1. AutoCAD programos lango sandara 24 1.1.2. Brėžinio langas ir jo dydis 27 1.1.3. Komandų eilutė ir teksto langas (Command line) 28 1.1.4. Būsenos juosta (Status bar) 30 1.1.5. Meniu juosta (Menu Bar) 31 1.1.6. Įrankių juostos (Toolbars) 32 1.2. Pirmoji atkarpa brėžinyje 33 1.2.1. Atkarpos brėžimas komandų eilutėje įrašant koordinates 33 1.2.2. Atkarpos brėžimas pele 34 1.3. Brėžinio išsaugojimas 35 1.4. Darbo užbaigimas 36 2. Darbas su failais 37 2.1. Trafareto failo sukūrimas ir panaudojimas 37 2.1.1. Brėžinio parametrų keitimas 37 2.1.2. Apskritimo brėžimas 38 2.1.3. Brėžinio trafareto išsaugojimas (SAVEAS) 39 2.1.4. Savo trafareto panaudojimas 40 2.2. Sukurto brėžinio atidarymas darbo metu (Open) 41 2.3. Brėžinių langų valdymas (Window) 41 2.4. Naujo brėžinio išsaugojimas savame aplanke (SAVE) 42 2.5. Atverto brėžinio išsaugojimas kitu pavadinimu (SAVEAS) 43 2.6. Darbo su failais komandos (FILEDIA) 44 2.6.1. Naujo brėžinio lango atvėrimas (NEW) 44 2.6.2. Brėžinio failo atvėrimas (OPEN) 45 2.6.3. Brėžinio išsaugojimas nurodytu pavadinimu (SAVEAS) 45 2.6.4. Brėžinio išsaugojimas (QSAVE) 46 2.7. Darbo su failais sisteminiai kintamieji 46 2.7.1. Aktyvaus brėžinio failo vardas (DWGNAME) 46 2.7.2. Aktyvaus brėžinio failo aplankas (DWGPREFIX) 46 2.7.3. Aktyvaus brėžinio vardo būsena (DWGTITLED) 47 2.7.4. Naujo brėžinio parengimo vedlys (STARTUP) 47 3. AutoCAD komandos 49 3.1. Vartotojo Windows terpė 49 3.1.1. AutoCAD meniu panaudojimas 49 3.1.2. Dialogo langai. Brėžinio parinkčių dialogo langas (Options) 50 3.2. Brėžimo vietos konteksto meniu 55 3.3. AutoCAD programos lango konteksto meniu 59 3.3.1. Antraštės juostos konteksto meniu 59 3.3.2. Mygtukų konteksto meniu 59 3.3.3. Modelio ir maketo konteksto meniu 60 3.3.4. Teksto lango ir komandų eilutės konteksto meniu 60 3.3.5. Būsenos juostos konteksto meniu 60 3.4. Įrankių juostos (Toolbars) 61 3.4.1. Įrankių juostų įjungimas ir išjungimas 62 3.4.2. Įrankių juostos forma ir vieta 63 3.4.3. Savos įrankių juostos sukūrimas 64 3.5. Pagrindinė įrankių juosta (Ribbon) 65 3.6. Komandų eilutė 66 3.6.1. Komandų pavadinimai 67 3.6.2. Komandų nuostatos 68 3.6.3. Dinaminė komandų eilutė 68 3.6.4. Dinaminės komandų eilutės nuostatos 69 3.6.5. Nematomas komandų eilutės langas 71 3.6.6. Darbo su AutoCAD komandomis technika 73 3.6.7. Komandų pakartojimas (MULTIPLE) 73 3.6.8. Komandos nutraukimas 75 3.6.9. Įvykdytos komandos atšaukimas (U) 75 3.6.10. Įvykdytų komandų atšaukimas (UNDO) 76 3.6.11. Atšauktos komandos grąžinimas (REDO) 77 3.6.12. Atšauktų komandų grąžinimas (MREDO) 77 3.6.13. Spartus komandų atšaukimas ir grąžinimas 77 3.6.14. Objektų pašalinimas (ERASE) 78 3.6.15. Objektų pašalinimo komandos atšaukimas (OOPS) 78 3.7. Įterptinės komandos (Transparent command) 79 3.8. Žinynas (HELP) 79 3.8.1. Kaip rasti informacijos apie AutoCAD komandą 80 3.8.2. Žinyno peržvalga 80 3.8.3. Alfabetinė žinyno rodyklė 82 4. Brėžinio parametrai 84 4.1. Matavimo vienetai (UNITS) 84 4.1.1. Linijiniai matavimo vienetai (LUNITS) 85 4.1.2. Kampinių dydžių matavimo vienetai (AUNITS) 86 4.1.3. Nulinio kampo krypties nurodymas (ANGBASE) 87 4.1.4. Įkeliamų blokų ir brėžinių matavimo vienetai 87 4.2. Brėžimo ribos (LIMITS) 88 4.2.1. Pagalbinis tinklelis (GRID) 88 4.3. Naujo brėžinio parametrų vedlys 90 4.4. Brėžinio mastelis 91 4.4.1. Brėžinio formatai 93 4.5. Laikinosios žymės (BLIPMODE) 94 5. Koordinačių įvedimas 95 5.1. Dvimatė koordinačių sistema 95 5.1.1. Koordinačių įvedimas klavišais 96 5.1.2. Absoliutieji stačiakampių koordinačių dydžiai 97 5.1.3. Santykinės stačiakampės koordinatės 97 5.1.4. Absoliučiosios polinės koordinatės 98 5.1.5. Santykinės polinės koordinatės 98 5.1.6. Vartotojo koordinačių sistemos perkėlimas (UCS Move) 99 5.1.7. Vartotojo koordinačių sistemos pasukimas (UCS New Z) 100 5.1.8. Brėžimas pasaulinėje koordinačių sistemoje 100 5.1.9. Vartotojo koordinačių sistemos sutapdinimas su pasauline 101 5.2. Koordinačių nurodymas grafiniu žymekliu 101 5.2.1. Traukos tinklelis (SNAP) 102 5.2.2. Vektorinė trauka (SNAP Polar) 105 5.2.3. Statmenojo brėžimo būsena (ORTHO) 107 5.2.4. Krypties nurodymas pele, atstumo – skaičiais 107 5.2.5. Kampas nurodomas skaičiais, atstumas – pele 108 5.3. Brėžimo būsenų dialogo langas (DDRMODES) 108 5.3.1. Pagalbinių taškų ar linijų tinklelis (Grid) 109 5.3.2. Stačiakampio tinklelio trauka (Grid Rectangular Snap) 110 5.3.3. Izometrinio tinklelio trauka (Grid Isometric Snap) 110 5.3.4. Vektorinė trauka 111 6. Objektų trauka 113 6.1. Objektų traukos parinktys, ženklo spalva ir dydis 115 6.2. Galo taško trauka (ENDpoint) 117 6.3. Vidurio taško trauka (MIDpoint) 118 6.4. Statmenumo trauka (PERpendicular) 120 6.5. Taško trauka (NODe) 121 6.6. Sankirtos trauka (INTersection) 123 6.7. Matomos sankirtos trauka (APParent Intersection) 124 6.8. Centro taško trauka (CENter) 127 6.9. Kvadranto taško trauka (QUAdrant) 128 6.10. Lietimosi taško trauka (TANgent) 129 6.11. Artimiausio taško trauka (NEArest) 131 6.12. Įterpimo taško trauka (INSert) 132 6.13. Lygiagretumo trauka (PARallel) 132 6.14. Tęsinio taško trauka (EXTension) 134 6.15. Vidurio tarp dviejų taškų trauka (MTP) 136 6.16. Vienkartinė objektų trauka 137 6.16.1. Traukos pavadinimo įterpimas mygtuku 140 6.16.2. Traukos pavadinimo įterpimas iš lango meniu 141 6.16.3. Traukos pavadinimo įterpimas iš konteksto meniu 142 6.17. Nuolatinė objektų trauka 142 6.18. Objektų traukos būsenų dialogo langas (OSNAP) 144 6.19. Pagalbinės priemonės taškui nurodyti 145 6.19.1. Koordinačių filtrai (Point filters) 145 6.19.2. Nuo taško (From) 146 6.19.3. Laikinasis taškas (Temporary Tracking Point) 147 6.19.4. Automatiniai laikinieji taškai (OTRACK) 150 6.19.5. Krypties ir atstumo nurodymas 151 B. Dvimačiai objektai 153 7. Dvimačių objektų braižymas 155 7.1. Tiesios atkarpos 156 7.1.1. Atkarpa (LINE) 156 7.1.2. Juosta (TRACE) 159 7.1.3. Stačiakampis (RECTANG) 161 7.1.4. Daugiakampis (POLYGON) 165 7.1.5. Tiesė (XLINE) 166 7.1.6. Spindulys (RAY) 174 7.2. Taškai (POINT) 174 7.3. Kreivės 178 7.3.1. Apskritimas (CIRCLE) 178 7.3.2. Lankas (ARC) 183 7.2.3. Elipsė ir elipsinis lankas (ELLIPSE) 189 7.2.4. Žiedas (DONUT) 193 8. Vaizdų valdymas 195 8.1. Kaip AutoCAD braižo ekrane 195 8.2. Vaizdo perbraižymas ir atnaujinimas (REDRAW, REGEN) 197 8.3. Rodinio perstūma 198 8.3.1. Rodinio perstūma pele (PAN) 198 8.3.2. Tiksli rodinio perstūma (-PAN) 198 8.3.3. Rodinio perstūma fiksuotu atstumu 199 8.3.4. Perstūma vykdant kitas komandas 199 8.3.5. Rodinio perstūmimas slankjuostės priemonėmis 200 8.4. Rodinio mastelio pakeitimas (ZOOM) 200 8.4.1. Visų objektų ir ribų atvaizdavimas (ZOOM All) 200 8.4.2. Visų objektų sutalpinimas rodinyje (ZOOM Extents) 201 8.4.3. Rodinio centro ir dydžio nurodymas (ZOOM Center) 201 8.4.4. Prieš tai buvęs rodinys (ZOOM Previous) 202 8.4.5. Rodinio mastelio pakeitimas (ZOOM Scale) 202 8.4.6. Langu nurodomas rodinio dydis (ZOOM Window) 203 8.4.7. Viso virtualiojo vaizdo atvaizdavimas (ZOOM Vmax) 204 8.4.8. Dinaminis mastelio keitimas (ZOOM Dynamic) 204 8.4.9. Rodinio kampas ir dydis (ZOOM Left) 205 8.4.10. Vaizdo mastelio keitimas pele (ZOOM RealTime) 206 8.5. Apžvalginis vaizdas (AERIAL VIEW) 207 8.5.1. Aktyvaus rodinio perstūma 207 8.5.2. Rodinio perstūma ir mastelio pakeitimas 208 8.5.3. Aerial View lango nuostatos 209 8.6. Pavadinti vaizdai (VIEW, DDVIEW) 209 8.6.1. Pavadintų vaizdų dialogo langas (VIEW, DDVIEW) 211 8.6.2. Pavadinti vaizdai įkeliant brėžinį 212 8.6.3. Pradinio vaizdo parinkimas įkėlimui iš brėžinio failo 212 8.6.4. Brėžinio dalies įkėlimas iš failo 213 8.7. Nepersidengiantys vaizdai (VPORTS) 214 8.7.1. Nepersidengiančių vaizdų sudarymas (-VPORTS) 214 8.7.2. Vaizdų tvarkymo dialogo langas (VPORT) 217 8.7.3. Darbas vaizduose 219 9. Spalvos, linijų tipai, pločiai ir sluoksniai 221 9.1. Brėžinio sandaros priemonės 221 9.2. Spalva (-COLOR) 221 9.2.1. Pastovi spalva 222 9.2.2. Loginė spalva (BYLAYER, BYBLOCK) 222 9.2.3. Aktyvios spalvos pakeitimo dialogo langas (COLOR) 223 9.3. Linijų tipų šablonai 224 9.3.1. Linijų tipų šablonų įkėlimas į brėžinį (LINETYPE) 225 9.3.2. Aktyvaus linijos tipo pakeitimas 228 9.3.3. Bendras linijų tipų šablonų mastelis (LTSCALE) 228 9.3.4. Aktyvus linijų tipų šablonų mastelis (CELTSCALE) 229 9.3.5. Pastovūs ir loginiai linijų tipai 229 9.3.6. Linijos tipo šablono sudarymas (-LINETYPE) 230 9.3.7. Sudėtingesni linijų trafaretai 232 9.4. Linijos plotis 234 9.4.1. Aktyvus linijos plotis (CELWEIGHT) 234 9.4.2. Linijų pločio pateikimas (LWDISPLAY) 235 9.4.3. Numatytasis linijų plotis (LWDEFAULT) 235 9.4.4. Linijų pločio matavimo vienetai (LWUNITS) 235 9.4.5. Linijų pločio valdymo dialogo langas (LWEIGHT) 236 9.5. Darbas su sluoksniais 236 9.5.1. Naujas sluoksnis ir jo savybės (LAYER) 237 9.5.2. Sluoksnių savybių pakeitimas 244 9.5.3. Sluoksnių rinkiniai 247 9.5.4. Sluoksnių ir jų savybių rinkinys (LAYERSTATE) 250 9.5.5. Sluoksnių valdymas 253 9.6. Objektų savybių tvarkymas PROPERTIES paletėje 260 9.6.1. Objektų pavadinimų pakeitimas (RENAME) 264 10. Sudėtiniai objektai 265 10.1. Polilinijų sudarymas ir tvarkymas 265 10.1.1. Polilinijos brėžimas (PLINE) 265 10.1.2. Polilinijos redagavimas (PEDIT) 270 10.1.3. Kelių polilinijų redagavimas (PEDIT Multiple) 277 10.1.4. Polilinijos tvarkymas PROPERTIES paletėje 278 10.2. Splainai 280 10.2.1. Splainų brėžimas (SPLINE) 280 10.2.2. Splainų redagavimas (SPLINEDIT) 282 10.3. Eskizinės linijos (SKETCH) 288 10.4. Pakeitimų srities kontūras (REVCLOUD) 289 11. Dvimačių objektų redagavimas 292 11.1. Objektų išrinkimas (Select) 292 11.1.1. Objektų išranka vykdant komandą 294 11.1.2. Objektų eiliškumo pakeitimas (DRAWORDER) 300 11.1.3. Nuosekli objektų peržiūra sudarant išranką 301 11.1.4. Objektų išrinkimas prieš vykdant komandas 302 11.2. Išrinkimo filtrai 302 11.2.1. Greitas išrinkimas (QSELECT) 303 11.2.2. Išrinkimo filtrai (FILTER) 304 11.3. Paprastos redagavimo komandos 309 11.3.1. Objektų perkėlimas (MOVE) 309 11.3.2. Objektų kopijavimas (COPY) 311 11.3.3. Objektų kopijavimas ir perkėlimas į kitą brėžinį 313 11.3.4. Objektų pasukimas (ROTATE) 315 11.3.5. Objektų dydžio pakeitimas (SCALE) 318 11.3.6. Atkarpų ir apskritimų parametrų keitimas (CHANGE) 319 11.4. Objektų kopijavimas ir perkėlimas 323 11.4.1. Veidrodinio atspindžio kopija (MIRROR) 323 11.4.2. Kopijų masyvas (ARRAY) 324 11.4.3. Kopijų masyvo sudarymo dialogo langas (ARRAY) 327 11.4.4. Ekvidistantiniai objektai (OFFSET) 330 11.4.5. Objektų išlyginimas (ALIGN) 332 11.5. Objektų matmenų pakeitimas 333 11.5.1. Objektų pjovimas (TRIM) 333 11.5.2. Objektų ištempimas (EXTEND) 336 11.5.3. Objektų ilgio pakeitimas (LENGTHEN) 338 11.5.4. Objektų pertempimas (STRETCH) 341 11.6. Objektų konstravimo komandos 342 11.6.1. Objektų perskyrimas (BREAK) 342 11.6.2. Nuožulnumų brėžimas (CHAMFER) 345 11.6.3. Suapvalinimai (FILLET) 348 11.6.4. Sritys (REGION) 350 11.7. Loginiai veiksmai su objektais 351 11.7.1. Sričių arba kūnų sujungimas (UNION) 351 11.7.2. Sričių arba kūnų atėmimas (SUBTRACT) 352 11.7.3. Sričių arba kūnų sankirta (INTERSECT) 353 11.7.4. Kontūrai (BOUNDARY) 354 11.8. Objektų sujungimas (JOIN) 357 11.8.1. Atkarpų sujungimas 357 11.8.2. Prijungimas prie polilinijos 357 11.8.3. Lankų sujungimas 358 11.9. Objektų redagavimas griebtuvais 358 11.9.1. Objektų ištempimas griebtuvais 360 11.9.2. Perkėlimas griebtuvais 362 11.9.3. Pasukimas griebtuvais 363 11.9.4. Objektų dydžio pakeitimas griebtuvais 364 11.9.5. Veidrodinio atspindžio kopijos sudarymas 365 11.9.6. Daugkartinis veiksmų atlikimas griebtuvais 365 11.9.7. Griebtuvai ir DYN būsena 367 11.10. Objektų išrinkimo parinktys 369 11.10.1. Griebtuvų atvaizdavimo parinktys ir spalvos 370 11.10.2. Objektų išrinkimo individualizavimas 371 11.10.3. Išankstinė išrenkamų objektų peržiūra 372 11.11. Objektų grupės 373 11.11.1. Grupės sudarymas ir tvarkymas (-GROUP) 373 11.11.2. Grupės tvarkymo dialogo langas (GROUP) 376 12. Tekstas brėžinyje 382 12.1. Teksto šriftas ir stilius 382 12.2. Teksto stilius 383 12.2.1. Naujo teksto stiliaus sudarymas (-STYLE) 384 12.2.2. Teksto stiliaus tvarkymo dialogo langas (STYLE) 387 12.2.3. Aktyvaus teksto stiliaus pakeitimas (TEXTSTYLE) 390 12.3. Vienos eilutės tekstai (TEXT, DTEXT) 391 12.3.1. Horizontalių teksto eilučių rašymas 391 12.3.2. Pasuktos teksto eilutės 392 12.3.3. Teksto ženklų lygiavimas eilutėse (TEXT Justify) 392 12.3.4. Tarnybiniai ženklai ir specialūs formavimo atributai 394 12.4. Vienos teksto eilutės tvarkymas (DDEDIT) 395 12.5. Teksto eilutės tvarkymas PROPERTIES paletėje 396 12.6. Pastraipų rašymas 397 12.6.1. Teksto redaktorius (MTEXT) 397 12.7. Darbas su tekstu 409 12.7.1. Teksto kontūrai (QTEXT) 409 12.7.2. Teksto stiliaus kopijavimas (MATCHPROP) 410 12.7.3. Teksto aukščio pakeitimas (SCALETEXT) 411 12.7.4. Teksto lygiavimo būdo pakeitimas (JUSTIFYTEXT) 411 12.7.5. Veidrodinė teksto kopija (MIRRTEXT) 412 12.7.6. Teksto paieška (FIND) 412 12.8. Teksto lentelės 414 12.8.1. Teksto lentelės sukūrimas (TABLE) 414 12.8.2. Teksto lentelės redagavimas 416 12.8.3. Lentelių stilių sudarymas (TABLESTYLE) 433 13. Kontūrų brūkšniavimas 437 13.1. Brūkšniavimų savitumai 437 13.2. Brūkšniavimas (BHATCH) 438 13.2.1. Brūkšniavimo kontūrų vidinės salelės 443 13.2.2. Brūkšniavimo trafaretai ir jų masteliai 448 13.3. Gradientai (GRADIENT) 450 13.4. Brūkšniavimo parinkčių tvarkymas (HATCHEDIT) 451 13.5. Brūkšniavimo kontūrų atkūrimas 452 13.6. Brūkšniavimo išpjovimas (TRIM) 453 14. Sudėtinės linijos 455 14.1. Sudėtinių linijų stiliaus sudarymas (MLSTYLE) 455 14.1.1. Naujo sudėtinių linijų stiliaus sudarymas 456 14.1.2. Sudėtinės linijos stiliaus išsaugojimas failuose 460 14.1.3. Sudėtinės linijos stiliaus įkėlimas iš failo 460 14.1.4. Nenaudojamų sudėtinių linijų stilių pašalinimas (-PURGE) 461 14.2. Sudėtinių linijų brėžimas (MLINE) 462 14.2.1. Lygiavimo būdo ir atstumų mastelio pakeitimas 464 14.3. Sudėtinių linijų tvarkymas (MLEDIT) 465 15. Matmenys 470 15.1. Darbas su matmenimis 470 15.1.1. Matmenų sudėtinės dalys 470 15.1.2. Pasirengimas matmenų brėžimui 471 15.1.3. Linijiniai matmenys 472 15.1.4. Linijinio matmens trūkio ženklo įterpimas (DIMJOGLINE) 477 15.1.5. Lygiagretūs matmenys (DIMALIGNED) 478 15.1.6. Baziniai matmenys 479 15.1.7. Lankų ir apskritimų matmenys 482 15.1.8. Kampo matmenys (DIMANGULAR) 487 15.1.9. Koordinatiniai matmenys (DIMORDINATE) 492 15.2. Spartusis matmenų brėžimas (QDIM) 494 15.2.1. Matmenų grandinė (QDIM Continuous) 494 15.2.2. Baziniai matmenys ir bazė (QDIM Baseline, datumPoint) 495 15.2.3. Ordinatės matmenys (QDIM Ordinate) 496 15.2.4. Suderinti matmenys (QDIM Staggered) 496 15.2.5. Spindulio matmenys (QDIM Radius) 496 15.2.6. Skersmens matmenys (QDIM Diameter) 496 15.2.7. Matavimo taškų redagavimas (QDIM Edit) 497 15.3. Matmenų redagavimas 498 15.3.1. Teksto orientacija ir iškeltinių linijų posvyris (DIMEDIT) 499 15.3.2. Matmens teksto padėties tvarkymas (DIMTEDIT) 501 15.3.3. Matmens teksto pakeitimas (DDEDIT) 503 15.3.4. Matmens parametrų dialogo langas (PROPERTIES) 503 15.3.5. Atstumo tarp matmenų linijų pakeitimas (DIMSPACE) 504 15.3.6. Matmens rodyklės apvertimas (AIDIMFLIPARROW) 505 15.3.7. Matmenų tvarkymas griebtuvais 505 15.3.8. Bendras objektų ir matmenų tvarkymas 507 15.4. Matmenų stiliai 510 15.4.1. Naujo matmenų stiliaus sudarymas (DIMSTYLE) 510 15.4.2. Matmenų ir iškeltinių linijų parametrai (Lines) 512 15.4.3. Matmenų ženklai ir rodyklės (Symbols and Arrows) 515 15.4.4. Matmens tekstas ir jo vieta (Text) 518 15.4.5. Matmens įspraudimas į ribotą vietą, matmenų masteliai (Fit) 522 15.4.6. Pagrindiniai matavimo vienetai (Primary Units) 525 15.4.7. Alternatyvieji matavimo vienetai (Alternate Units) 527 15.4.8. Nuokrypiai (Tolerances) 528 15.4.9. Naujo matmens stiliaus suaktyvinimas 530 15.4.10. Papildomo matmenų stiliaus kūrimas 531 15.4.11. Darbas su matmenų stiliais 533 16. Išnašos 536 16.1. Išnašos brėžimas (LEADER) 536 16.1.1. Išnašos formato pakeitimas 537 16.1.2. Išnašos parametrų tvarkymas Properties paletėje 538 16.2. Spartusis išnašų kūrimas (QLEADER) 540 16.3. Grupinės išnašos 543 16.3.1. Grupinės išnašos stilius (MLEADERSTYLE) 543 16.3.2. Grupinių išnašų brėžimas (MLEADER) 546 16.3.3. Grupinių išnašų redagavimas (MLEADEREDIT) 547 16.4. Paviršių formos ir padėties nuokrypių žymėjimas 549 16.4.1. Nuokrypių rėmelio brėžimas (TOLERANCE) 549 16.4.2. Nuokrypių rėmelio tvarkymas (DDEDIT) 551 17. Blokai ir atributai 553 17.1. Blokų sudarymas (BLOCK, BMAKE) 553 17.1.1. Bloko sudarymo komanda (-BLOCK) 555 17.2. Blokų išsaugojimas (WBLOCK) 557 17.3. Blokų ir failų įkėlimas į brėžinį 558 17.3.1. Blokų ir failų įkėlimo dialogo langas (INSERT) 558 17.3.2. Bloko įkėlimo komanda (-INSERT) 560 17.3.3. Blokų įkėlimas į tinklelio taškus (MINSERT) 564 17.3.4. Blokų įkėlimas į kontūro dalinimo taškus (DIVIDE) 565 17.3.5. Blokų įkėlimas į išmatuotus taškus (MEASURE) 566 17.3.6. Blokų įkėlimas iš kitų brėžinių (ADCENTER) 567 17.3.7. Kitų brėžinių failų įkėlimas blokais (ADCENTER) 567 17.4. Įkeliamų blokų sąveika su sluoksniais 568 17.5. Įrankių paletės 569 17.5.1. Naujos įrankių paletės sukūrimas ir panaikinimas 569 17.5.2. Blokų įkėlimas į paletę ir tvarkymas 570 17.5.3. Paletės objektų įkėlimas į brėžinį 571 17.6. Blokų išskaidymas 571 17.6.1. Paprastas blokų išskaidymas (EXPLODE) 571 17.6.2. Išskaidymas pakeičiant parinktis (XPLODE) 571 17.6.3. Bloko pavadinimo pakeitimas (RENAME) 573 17.6.4. Nepanaudotų blokų pašalinimas (-PURGE) 574 17.6.5. Blokų tvarkymas 575 17.7. Blokų atributai 576 17.7.1. Atributų sudarymas (ATTDEF) 576 17.7.2. Atributų sudarymo pavyzdys 578 17.7.3. Sudarytų atributų turinio redagavimas (DDEDIT) 580 17.7.4. Atributų vietos ir eiliškumo redagavimas 580 17.7.5. Bloko su atributais sudarymas (BLOCK) 581 17.7.6. Blokų su atributais įkėlimas į brėžinį 581 17.7.7. Atributų matomumas (ATTDISP) 583 17.8. Atributų tvarkymas 584 17.8.1. Bloko atributų reikšmių redagavimas (ATTEDIT) 584 17.8.2. Atributų reikšmių redagavimas Properties paletėje 585 17.8.3. Atributų reikšmių ir savybių redagavimas (EATTEDIT) 585 17.8.4. Visapusis blokų atributų redagavimas (-ATTEDIT) 586 17.8.5. Blokų atributų redagavimas (BATTMAN) 590 17.8.6. Bloko redagavimas atskirame lange (BEDIT) 592 17.9. Blokų ir jų atributų specifikacijos 592 17.9.1. Blokų atributų specifikacijos sudarymas (DATAEXTRACTION) 593 18. Dinaminiai blokai 599 18.1. Dinaminių blokų įkėlimas iš paletės 599 18.2. Darbas su dinaminiais blokais 600 18.2.1. Dinaminių blokų parametrai Properties paletėje 601 18.3. Dinaminių blokų sudarymas ir redagavimas (BEDIT) 602 18.3.1. Dinaminio bloko sudarymas 603 18.4. Dinaminių blokų parametrai (BParameter) 615 18.4.1. Taško parametras (BParameter Point) 615 18.4.2. Linijinis parametras (BParameter Linear) 615 18.4.3. Vektorinis parametras (Polar) 616 18.4.4. Ordinačių parametras (BParameter XY) 618 18.4.5. Pasukimo parametras (BParameter Rotation) 619 18.4.6. Apvertimo parametras (BParameter Flip) 620 18.4.7. Matomumo parametras (BParameter Visibility) 621 18.4.8. Lygiavimo parametras (BParameter Alignment) 623 18.5. Veiksmai dinaminiuose blokuose (BACTION) 624 18.5.1. Perkėlimo veiksmas (BActionTool Move) 625 18.5.2. Mastelio pakeitimo veiksmas (BActionTool Scale) 626 18.5.3. Ištempimo veiksmas (BActionTool Stretch) 627 18.5.4. Vektorinio ištempimo veiksmas (BActionTool Polar Stretch) 628 18.5.5. Pasukimo veiksmas (BActionTool Rotate) 630 18.5.6. Apvertimo veiksmas (BActionTool Flip) 632 18.5.7. Masyvo sudarymo veiksmas (BActionTool Array) 632 18.6. Bloko išsaugojimas kitu pavadinimu (BSAVEAS) 634 19. Parametrinis braižymas (2010) 635 19.1. Parametriniai matmenys 635 19.1.1. Matmuo tarp dviejų taškų (DIMCONSTRAINT Aligned) 636 19.1.2. Horizontalus matmuo (DIMCONSTRAINT Aligned) 637 19.1.3. Vertikalus matmuo (DIMCONSTRAINT Vertical) 638 19.1.4. Kampo matmuo (DIMCONSTRAINT ANgular) 640 19.1.5. Spindulio matmuo (DIMCONSTRAINT Radial) 642 19.1.6. Spindulio matmuo (DIMCONSTRAINT Diameter) 642 19.1.7. Matmenų vertimas parametriniais (DIMCONSTRAINT) 643 19.2. Parametrinių matmenų nuostatos 643 19.2.1. Matmenų matomumas (DYNCONSTRAINTDISPLAY) 643 19.2.2. Parametrinių matmenų išraiškų tvarkymas (PARAMETERS) 644 19.3. Objektų geometrinis suvaržymas 645 19.3.1. Sutampantis objektų taškas (GeomConstraint Coincident) 646 19.3.2. Suvaržytas statmenumas (GeomConstraint Perpendicular) 646 19.3.3. Suvaržytas lygiagretumas (GeomConstraint Parallel) 647 19.3.4. Suvaržytas lietimasis (GeomConstraint Tangent) 648 19.3.5. Suvaržytas ortogonalumas (GeomConstraint Horizontal) 649 19.3.6. Suvaržytas tiesiškumas (GeomConstraint Collinear) 650 19.3.7. Suvaržytas centras (GeomConstraint Concentric) 651 19.3.8. Suvaržytas simetriškumas (GeomConstraint Symetric) 651 19.3.9. Suvaržyta lygybė (GeomConstraint Equal) 652 19.3.10. Užrakintos koordinatės (GeomConstraint Fix) 652 19.4. Parametrinių objektų savybių tvarkymas 652 C. Trimačiai objektai 655 20. Braižymas erdvėje 657 20.1. Trimačių koordinačių įvedimas 657 20.1.1. Trimatė modelių koordinačių sistema 658 20.2. Karkasinių objektų braižymas ir tvarkymas 660 20.2.1. Dvimačiai objektai erdvėje 660 20.2.2. Objektų kopijavimas erdvėje 661 20.2.3. Objektų trauka erdvėje 661 20.2.4. Atkarpos brėžimas panaudojant sferines koordinates 662 20.2.5. Erdvinio kontūro suapvalinimas (FILLET) 663 20.2.6. Griebtuvai erdvėje 664 20.2.7. Koordinačių filtrai erdvėje (.X, .Y, .Z) 664 20.2.8. Trimatės polilinijos (3DPOLY) 665 20.2.9. Trimatė spiralė (HELIX) 667 20.3. Darbas su aukščiu ir horizontu 669 20.3.1. Objektų aukštis (THICKNESS) 669 20.3.2. Nematomų linijų paslėpimas (HIDE) 670 20.3.3. Brėžimo plokštumos lygis (ELEV) 671 20.4. Vartotojo koordinačių sistema trimatėje erdvėje 672 20.4.1. Vartotojo koordinačių sistemos valdymas (UCS) 673 20.4.2. UCS tvarkymo dialogo langas (UCSMAN) 680 21. Erdvinių vaizdų valdymas 683 21.1. Vaizdas ir žiūrėjimo kryptis 683 21.2. Tipiškos ortogonaliosios projekcijos 683 21.3. Modelis pagrindinėse projekcijose (-VIEW, PLAN) 684 21.4. Žiūrėjimo krypties vektoriaus parametrai (VPOINT) 689 21.5. Žiūrėjimo krypties kampai (DDVPOINT) 691 21.6. Paprastas objektų spalvinimas (SHADE) 691 21.7. Objektų nuspalvinimas (VSCURRENT) 692 21.7.1. Karkasinių dvimačių objektų vaizdavimas (VSCURRENT 2) 692 21.7.2. Karkasinių trimačių objektų vaizdavimas (VSCURRENT 3) 694 21.7.3. Matomų trimačių objektų vaizdavimas (VSCURRENT H) 695 21.7.4. Nuspalvintų trimačių objektų vaizdavimas (VSCURRENT C) 696 21.7.5. Tikroviškas trimačių objektų vaizdavimas (VSCURRENT R) 698 21.7.6. Kaip sukurti ir naudoti vaizdavimo stilių (VSCURRENT O) 699 21.7.7. Vaizdo atkirtimo plokštumų valdymas (3DCLIP) 701 21.8. Atkirtimo linija, plokštuma ar tūris (SECTIONPLANE) 702 21.9. Žiūrėjimo ir taikinio taško parinkimas (CAMERA) 706 21.9.1. Atstumo iki objektų pakeitimas (3DDISTANCE) 710 21.9.2. Žiūrėjimo krypties pakeitimas (3DSWIVEL) 710 21.10. Interaktyvus trimačio vaizdo valdymas 710 21.10.1. Interaktyvus trimačio vaizdo valdymo ratas (3DFORBIT) 711 2.10.2. Interaktyvus trimačio vaizdo valdymo ratas (3DORBIT) 712 2.10.3. Savaime besisukantys objektai (3DCORBIT) 713 2.10.4. Pagalbinės vaizdo valdymo priemonės 713 21.10.5. Rodinio perstūma ir mastelio pakeitimas 716 21.10.6. Vaizdo valdymo kubas (NAVVCUBE) 717 21.11. Vaizdai su skirtingomis projekcijomis (VPORTS) 719 21.12. Perspektyvos vaizdai (DVIEW) 719 22. Paviršiai 723 22.1. Paviršiaus plokštumų braižymas (3DFACE) 723 22.1.1. Trimatės plokštumos brėžimas su nematoma briauna 724 22.2. Plokštumų briaunų matomumo valdymas (EDGE) 725 22.2.1. Plokštumos savybių dialogo langas (PROPERTIES) 726 22.3. Sudėtinis plokštumų paviršius (PFACE) 726 22.4. Plokštumų tinklas (3DMESH) 728 22.4.1. Plokštumų tinklo tvarkymas (PEDIT) 730 22.4.2. Plokštumų tinklo panaudojimas 731 22.5. Tipiški trimačiai paviršiai (3D) 732 22.5.1. Lygiagretasienis (AI_BOX) 732 22.5.2. Pleištas (AI_WEDGE) 733 22.5.3. Piramidė (AI_PYRAMID) 734 22.5.4. Kūgis (AI_CONE) 734 22.5.5. Sfera (AI_SPHERE) 735 22.5.6. Skėtis (AI_DOME) 735 22.5.7. Lėkštė (AI_DISH) 736 22.5.8. Riestainis (AI_TORUS) 736 22.5.9. Tinklas (AI_MESH) 736 22.6. Trimačių paviršių konstravimas 737 22.6.1. Sukimosi paviršiai (REVSURF) 737 22.6.2. Išstumiami paviršiai (TABSURF) 739 22.6.3. Sujungimo paviršiai (RULESURF) 739 22.6.4. Kunso paviršius (EDGESURF) 740 22.6.5. Plokščias paviršius (PLANESURF) 741 22.6.6. Objektų pavertimas paviršiais (CONVTOSURFACE) 742 22.6.7. Paviršių sukūrimas panaudojant atvirus kontūrus 743 23. Kūnai ir jų redagavimas 745 23.1. Tipiški kūnai 745 23.1.1. Trimatė siena (Polysolid) 745 23.1.2. Lygiagretasienis (BOX) 749 23.1.3. Pleištas (WEDGE) 750 23.1.4. Kūgis (CONE) 751 23.1.5. Rutulys (SPHERE) 752 23.1.6. Cilindras (CYLINDER) 753 23.1.7. Riestainis (TORUS) 754 23.1.8. Piramidė (PYRAMID) 755 23.2. Išstumti kūnai (EXTRUDE) 756 23.3. Išstūmimas trajektorija (SWEEP) 758 23.4. Sukimosi kūnai (REVOLVE) 760 23.5. Kūno sukūrimas pagal pjūvius (LOFT) 761 23.6. Sudėtingų kūnų sudarymas 763 23.6.1. Kūnų sujungimas (UNION) 763 23.6.2. Kūnų atimtis (SUBTRACT) 764 23.6.3. Kūnų sankirta (INTERSECT) 765 23.6.4. Bendro kūno sudarymas (INTERFERE) 766 23.7. Kūnų kirtiniai ir pjūviai 767 23.7.1. Kirtinio sudarymas (SECTION) 767 23.7.2. Kūno perpjovimas į dvi dalis (SLICE) 769 23.7.3. Veidrodinio atspindžio kopija (MIRROR3D) 770 23.7.4. Kopijų masyvai erdvėje (3DARRAY) 772 23.7.5. Objektų pasukimas erdvėje (ROTATE3D) 774 23.7.6. Objektų pasukimas aplink UCS ašį (3DROTATE) 775 23.7.7. Objektų lygiavimas erdvėje (ALIGN) 776 23.7.8. Objektų lygiavimas erdvėje nurodant plokštumą (3DALIGN) 777 23.7.9. Kūnų briaunų suapvalinimas (FILLET) 777 23.7.10. Nuožulnios plokštumos erdvėje (CHAMFER) 778 23.7.11. Trimačių objektų išskaidymas (EXPLODE) 780 23.8. Kūnų redagavimo priemonės (SOLIDEDIT) 780 23.8.1. Plokštumų modifikavimas (SOLIDEDIT Face) 780 23.8.2. Briaunų tvarkymas (SOLIDEDIT Edge) 784 23.8.3. Visapusis kūnų tvarkymas (SOLIDEDIT Body) 785 23.9. Kūno paviršiaus plotas (AREA) 786 23.10. Kūno masė (MASSPROP) 787 24. Objektų tikroviškas vaizdavimas 789 24.1. Tikroviško vaizdo sudarymo etapai 789 24.2. Tikroviško vaizdo sudarymo būdai (RPREF) 790 24.3. Tikroviško vaizdo sudarymas (RENDER) 791 24.3.1. Tikroviško vaizdo dydis 793 24.3.2. Tikroviško vaizdo kokybė 793 24.4. Šviesos šaltinių sudarymas 794 24.4.1. Taškinio šviesos šaltinio sudarymas (POINTLIGHT) 794 24.4.2. Prožektoriaus tipo šviesos šaltinio sudarymas (SPOTLIGHT) 796 24.4.3. Tolimos šviesos šaltinio sudarymas (DISTANTLIGHT) 798 24.4.4. Saulės šviesa (SUNPROPERTIES) 799 24.4.5. Šaltinių sąrašas (LIGHTLIST) 802 24.4.6. Atstumo iliuzijos sustiprinimas (RENDERENVIRONMENT) 803 24.5. Fono pritaikymas 804 24.5.1. Scenos fono įkėlimas (BACKGROUND) 804 24.6. Darbas su medžiagomis 807 24.6.1. Medžiagų įkėlimas į brėžinį 807 24.6.2. Medžiagos brėžinyje (MATERIALS) 808 24.6.3. Naujų medžiagų sudarymas (MATERIALS) 811 D. Brėžinių spausdinimas 815 25. Maketų sudarymas 817 25.1. Brėžinio objektų išdėstymas lakšte 817 25.1.1. Maketo lapo sudarymo vedlys (LAYOUTWIZARD) 817 25.1.2. Spartus naujo maketo lapo sudarymas (LAYOUT N) 820 25.1.3. Darbas su maketų lapais (LAYOUT) 820 25.1.4. Maketo lapo sąranga (PAGESETUP) 823 25.2. Brėžimo komandos popieriaus lakšte 825 25.2.1. Popieriaus lakšto sluoksniai 825 25.2.2. Tekstas popieriaus lakšte 826 25.3. Slankieji popieriaus lakšto vaizdai 826 25.3.1. Vaizdų sudarymas popieriaus lakšte (VPORTS) 826 25.3.2. Perjungimas iš popieriaus lakšto į modelį ir atgal 829 25.3.3. Rodinių mastelis 830 25.3.4. Vaizdų rodinių vieta ir orientacija (MVSETUP) 831 25.3.5. Vaizdai ir jų sluoksniai 835 25.4. Objektų projekcijos 837 25.4.1. Kūnų projekcijų sukūrimas (SOLPROF) 837 25.4.2. Kūnų projekcijų ir kirtinių vaizdų sudarymas (SOLVIEW) 839 25.4.3. Kūnų projekcijų ir kirtinių generavimas (SOLDRAW) 843 26. Spausdinimo stilius 845 26.1. Spausdinimo stiliaus sudarymas (STYLESMANAGER) 845 26.1.1. Spausdinimo stiliaus lentelių tvarkymas 849 26.2. Spausdinimo stiliaus lentelės pasirinkimas 850 26.2.1. Spausdinimo stilių priskyrimas sluoksniams 852 26.3. Aktyvus spausdinimo stilius (PLOTSTYLE) 853 27. Spausdinimas 855 27.1. Išankstinė peržvalga (PREVIEW) 855 27.1. Spausdinimas (PLOT) 857 27.1.1. Peržvalgos failo sukūrimas (3DDWF) 858 27.2. Publikavimas (PUBLISH) 859 28. Pabaiga 862 Literatūra 863 Rodyklė 865 |
Susijusios naujienos: |
---|
|